جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

راه‌اندازی کانوایر 500 کیلومتری برای جایگزین کردن 25000 کامیون‌ در ژاپن!

راه‌اندازی کانوایر 500 کیلومتری برای جایگزین کردن 25000 کامیون‌ در ژاپن!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

دولت ژاپن در نظر دارد تا شهرهای بزرگ را با پیوندهای لجستیکی خودکار و بدون آلاینده به یکدیگر متصل کند تا در نهایت بتواند به آرامی و به‌طور کارآمد میلیون‌ها تن بار را منتقل کند و جایگزین ده‌ها هزار کامیون در جاده‌ها باشد!

به گزارش The Japan News، این پروژه از ماه فوریه توسط یک پنل کارشناسی در وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری مورد بحث قرار گرفته است. روز جمعه هفته گذشته پیش‌نویس گزارش میان‌دوره‌ای منتشر شد که برنامه‌هایی برای تکمیل اولین پیوند بین توکیو و اوزاکا تا سال 2034 را نشان می‌دهد.

کاهش جمعیت مهمترین مشکل شناخته‌شده‌ی ژاپن حاکی از آن است که در سال‌های آینده به دلیل کمبود نیروی کار، فشارهای کاری شدیدتر خواهد شد. افزایش مداوم خریدهای آنلاین، همراه با پیش‌بینی کاهش تعداد رانندگانِ برای تحویل کالاها دلیل اصلی پیشنهاد این طرح بود. این کشور انتظار دارد حدود 30 درصد از بسته‌ها تا سال 2030 به مقصد نرسند، زیرا کسی برای جابجایی آن‌ها نخواهد وجود نخواهد داشت!

راه‌اندازی نوار نقاله 500 کیلومتری برای جایگزین کردن 25000 کامیون‌ در ژاپن!

این پینود لجستیکی جدید و عجیب که نسخه اولیه آن طبق گفته تیم سازنده، به اندازه 25,000 کامیون بسته‌های کوچک را بین توکیو و اوزاکا جابجا خواهد کرد.

چگونگی انجام این کار هنوز دقیقاً مشخص نشده است، اما پالت‌های جداگانه تا یک تن بارهای کوچک را حمل خواهند کرد که بدون دخالت انسان از یک طرف به طرف دیگر حرکت می‌کنند.

یک احتمال استفاده از نوارهای نقاله (کانوایر) عظیم برای پوشش فاصله 500 کیلومتری (310 مایلی) بین این دو شهر است که در کنار بزرگراه یا احتمالاً از طریق تونل‌هایی در زیر جاده حرکت می‌کنند. یا حتی ممکن است که زیرساخت تنها شامل خطوط صاف یا تونل‌هایی باشد که پالت‌ها بتوانند توسط چرخ‌های برقی خودکار از طریق آن‌ها جابجا شوند.

با این حال، یک تونل 500 کیلومتری با هزینه‌ای در حدود 23 میلیارد دلار آمریکا (بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی نوارهای نقاله یا چرخ‌های خودکار) بسیار گران خواهد بود و باید توجه داشت که کامیون‌های برقی خودکار ممکن است بدون نیاز به هیچ زیرساختی بتوانند این کار را انجام دهند. هدف نهایی پروژه سال 2034 است و با توجه به وضعیت فعلی فناوری خودروهای بدون راننده، به نظر می‌رسد تا آن زمان تعداد زیادی از این خودروها روی جاده‌ها خواهند بود.

راه‌اندازی نوار نقاله 500 کیلومتری برای جایگزین کردن 25000 کامیون‌ در ژاپن!

با این حال، این وزارتخانه از شرکت‌های خصوصی برای تأمین مالی پروژه دعوت کرده و به نظر می‌رسد این موضوع را کاملاً جدی گرفته‌اند. تِتسوا سایتو، وزیرمربوطه گفت:

“این پروژه نه تنها بحران لجستیکی (زیرساختی) را حل خواهد کرد، بلکه به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کمک می‌کند. ما مایلیم به سرعت به بحث‌های مربوط به این موضوع ادامه دهیم.”

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *