اتوفلایت از اولین فرودگاه شناور eVTOL جهان در دریا رونمایی کرد

اتوفلایت از اولین فرودگاه شناور eVTOL جهان در دریا رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اتوفلایت (AutoFlight)، تولیدکننده چینی هواپیماهای عمود پرواز الکتریکی (eVTOL) که توسط غول تولیدکننده باتری CATL پشتیبانی می‌شود، از چیزی رونمایی کرده است که صادقانه به‌نظر می‌رسد مستقیماً از یک فیلم علمی تخیلی بیرون کشیده شده است: یک فرودگاه شناور برای تاکسی‌های هوایی! بله، به معنای واقعی کلمه یک ورتی‌پورت که روی آب اقیانوس، دریاچه، رودخانه، هر کجا که بخواهید قرار می‌گیرد و بدون نیاز به اتصال به چیزی در خشکی، به تنهایی کار می‌کند.

این شرکت آن را eVTOL Water Vertiport می‌نامد، اما ایده آن بسیار ساده است. این یک پلتفرم ماژولار است که هم به عنوان یک سکوی فرود و هم به عنوان یک نقطه شارژ برای هواپیماهای برقی عمل می‌کند. کل این سیستم توسط پنل‌های خورشیدی و سیستم ذخیره انرژی خود تغذیه می‌شود، بنابراین اساساً می‌تواند پس از استقرار به‌طور مستقل کار کند. اتوفلایت می‌گوید می‌تواند این پلتفرم‌ها را تقریباً در هر جایی، از مناطق ساحلی شلوغ گرفته تا مناطق دورافتاده فراساحلی، به لطف تجهیزات ارتباطی داخلی و تنظیمات اعزام خودکار، رها کند.

چیزی که این شرکت واقعاً به دنبال آن است، آینده‌ای است که در آن شما یک یا دو تا از این پدها را ندارید، بلکه خوشه‌هایی از آنها را خواهید داشت – چیزی که آن را “سوپر هاب دریا-هوا (Sea-Air Super Hub)” می‌نامد. در تئوری، این پلتفرم می‌تواند همه چیز را از ماموریت‌های واکنش اضطراری گرفته تا نگهداری از مزارع بادی فراساحلی و سکوهای نفتی پشتیبانی کند. اتوفلایت ادعا می‌کند که زمان پاسخگویی برای عملیات نجات می‌تواند به نصف کاهش یابد، در حالی‌که تعمیر و نگهداری معمول فراساحلی می‌تواند تا 10 برابر سرعت بگیرد و در شهرها، این پدهای شناور می‌توانند به تاکسی‌های هوایی میانبرهای مستقیمی در بنادر یا رودخانه‌های وسیع بدون تکیه بر فرودگاه‌های شلوغ یا زیرساخت‌های اختصاصی زمینی ارائه دهند.

اتوفلایت یک استارتاپ در مراحل اولیه آزمایش نیست. این شرکت در حال حاضر سفارش بیش از 2000 هواپیما را در نقش‌های باری، مسافربری، نجات و آتش‌نشانی دریافت کرده است. CATL – که صدها میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است – همچنین روی باتری‌های اختصاصی هوانوردی و حتی “باتری‌های متراکم” آینده کار می‌کند که در نهایت می‌توانند از هواپیماهای برقی که با یک بار شارژ بیش از 2000 مایل پرواز می‌کنند، پشتیبانی کنند.

همه این‌ها را که کنار هم بگذارید، این ورتی‌پورت شناور دیگر کمتر شبیه یک نمایش تبلیغاتی و بیشتر شبیه اولین قطعه از یک طرح بزرگتر به‌نظر می‌رسد. اگر اتوفلایت و CATL واقعاً بتوانند این اکوسیستم را عملی کنند، ممکن است شاهد نوع جدیدی از حمل و نقل ساحلی و فراساحلی باشیم که در آن هواپیماها فقط از روی خشکی بلند نمی‌شوند، بلکه از روی خودِ آب بلند می‌شوند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *