جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ماهواره‌های کوچک، گام‌های بزرگ: پرتاب ماهواره‌های CubeSat را با آرتیمیس 2 !

ماهواره‌های کوچک، گام‌های بزرگ: پرتاب ماهواره‌های CubeSat با آرتمیس 2!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ناسا با پرتاب پنج ماهواره CubeSat به همراه ماموریت آرتمیس 2، اولین ماموریت سرنشین‌دار این برنامه، همکاری‌های بین‌المللی را تقویت می‌کند. این ماهواره‌های کوچک که توسط آژانس‌های فضایی جهانی از جمله TACHELES آلمان ارائه شده‌اند، هدفشان افزایش درک ما از فضا و آزمایش فناوری‌های مرتبط با ماموریت‌های ماه است.

آرتمیس 2: پرتاب ماهواره‌های بین‌المللی CubeSat‌

ناسا در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب پنج ماهواره CubeSat از آژانس‌های فضایی بین‌المللی به همراه پرواز آزمایشی آرتمیس 2 است که اولین ماموریت سرنشین‌دار تحت کمپین آرتمیس ناسا محسوب می‌شود.

در مراسمی که در سازمان فضایی آلمان (DLR) در 18 سپتامبر برگزار شد، کاترین کورنر، معاون توسعه سیستم‌های اکتشاف ناسا، توافق‌نامه‌ای برای پرتاب CubeSat آلمان به نام TACHELES را امضا کرد. این CubeSat اندازه‌گیری‌هایی از اثرات محیط فضا بر اجزای الکتریکی جمع‌آوری می‌کند تا فناوری‌های مربوط به وسایل نقلیه ماه‌نشین را ارتقا دهد.

ماهواره‌های کوچک، گام‌های بزرگ: پرتاب ماهواره‌های CubeSat را با آرتیمیس 2 !
CubeSatها ماهواره‌های مینیاتوری هستند که معمولاً تنها چند کیلوگرم وزن دارند. این ماهواره‌ها که در ابتدا در سال 1999 به عنوان یک ابتکار آموزشی توسعه یافتند، اکنون به ابزارهای مهمی در تحقیقات فضایی تبدیل شده‌اند و امکان مطالعات علمی کم‌هزینه و نمایش فناوری‌ها در مدار را فراهم می‌کنند.

نحوه استقرار و عملکرد CubeSat‌ها

CubeSatها محموله‌های کوچک به اندازه جعبه کفش هستند که پتانسیل گسترش دانش ما درباره محیط فضایی را دارند. این ماهواره‌ها در داخل یک حلقه که فضاپیمای Orion ناسا را به مرحله بالایی موشک SLS (سیستم پرتاب فضایی) متصل می‌کند، به فضا خواهند رفت. آن‌ها پس از جدا شدن مرحله بالایی از Orion و زمانی که فضاپیما به طور مستقل و در فاصله ایمن از مرحله موشکی در حال پرواز است، در مدار بالای زمین مستقر می‌شوند.

با همکاری با کشورهای دیگر برای پرتاب CubeSatها، ناسا دسترسی به فضا را برای جامعه بین‌المللی افزایش داده و به شرکای خود این امکان را می‌دهد تا دانش و فناوری را گسترش دهند. با اینکه موفقیت ماموریت‌های CubeSat‌ به دلیل اندازه کوچک و هزینه نسبتاً کم توسعه آن‌ها نتایج متفاوتی داشته است، این همکاری‌ها فرصت‌هایی برای ناسا و دیگر کشورها فراهم می‌کند تا فناوری‌ها و آزمایش‌ها را به عنوان بخشی از پروژه آرتمیس ادغام و پرتاب کنند.

همکاری بین‌المللی و ماموریت‌های آینده

ناسا جزئیات بیشتری در مورد کشورهای دیگری که در پرتاب CubeSatها در ماموریت آرتیمیس 2 مشارکت دارند، که همگی امضاکنندگان Artemis Accords (توافقنامه‌های آرتمیس) هستند، به اشتراک خواهد گذاشت، زیرا این توافق‌نامه‌های بین‌المللی در حال نهایی شدن هستند.

منبع: Scitechdaily

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *