افزودنی جدید ناسا

در ژوئن 2024، یک هواپیمای جدید آسمان را بر فراز مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در ادواردز، کالیفرنیا در نوردید. خلبانان پروازهایی را با گلف استریم 4  برای ارزیابی ویژگی‌های کنترلی آن و آشنایی کلی با آن قبل از شروع اصلاحات ساختاری انجام دادند. این هواپیمای تحقیقاتی در حال پیوستن به ناوگان این مرکز است که به برنامه علوم هوابرد ناسا خدمت می‌کند.

گلف استریم 4 از نسل بعدی رادار روزنه مصنوعی هوابرد (AIRSAR-NG) را حمل می کند که سیگنال های مایکروویو را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد ویژگی‌های توپوگرافی زمین و نحوه تغییر آنها در طول زمان ارسال و دریافت می‌کند. هدف تیم ناسا آرمسترانگ این است که گلف استریم 4 را به گونه‌ای تغییر دهند که سه رادار را به‌طور همزمان در خود جای دهد.

ارتقاء قابلیت‌ها برای تحقیقات پیشرفته‌تر

یونلینگ لو، محقق اصلی این ابزار در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، گفت:

AIRSAR-NG از سه آنتن رادار با دیافراگم مصنوعی مختلف در یک ابزار تشکیل خواهد شد تا به‌طور موثرتر بینش جدیدی از سطح زمین به ما ارائه دهد. قابلیت‌های این ابزار جدید تکنیک‌های جدیدی مانند تصویربرداری سه‌بعدی را تسهیل می‌کند که برای ماموریت‌های فضایی آینده مفید خواهد بود.

با انجام این تغییرات و سایر اصلاحات، گلف استریم 4 همچنین می‌تواند بار بیشتری از ابزارهای علمی را در خود جای دهد که می‌تواند ناسا را ​​قادر به پشتیبانی از ماموریت‌های علمی هوابرد پویاتر کند.

انتقال و اهداف برای پروژه گلف استریم 4

فرانزسکا بکر، مدیر این پروژه در ناسا آرمسترانگ، گفت:

این هواپیما به پروژه آرمسترانگ در ادامه تاریخ طولانی ما در حمایت از علم هوابرد برای آژانس و حفظ تخصص در انجام ماموریت‌های علمی موفق برای سال‌های آینده کمک خواهد کرد.

گلف استریم 4 که در ماه فوریه از مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون، به ویرجینیا منتقل شد، تغییراتی جدید را تحت نظارت تیم آرمسترانگ ناسا دریافت خواهد کرد. هدف آنها غنی‌سازی برنامه علمی هوابرد آژانس با تجهیز هواپیما به عنوان یک پلتفرم تحقیقاتی توانمندتر و همه کاره است.

گسترش افق تحقیقاتی ناسا

دانش و تخصص متخصصان در مراکز ناسا مانند آرمسترانگ (G-IV, ER-2, C-20) و لنگلی (777, G-III) به آژانس کمک می‌کند تا یک پلتفرم کاملاً تعریف شده و قابل پرواز برای ابزارهای علمی و ماموریت‌های علمی هوابرد تولید کند.

منبع: Scitechdaily