جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ناسا برنامه‌های به‌روز‌شده بازگشت استارلاینر بوئینگ را تشریح کرد!

ناسا برنامه‌های به‌روز‌شده بازگشت استارلاینر بوئینگ را تشریح کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ناسا و بوئینگ در حال ارزیابی سیستم پیشرانه استارلاینر (Starliner) هستند و یک سری آزمایش‌ زمینی، از جمله آزمایش پیشرانه سیستم کنترل واکنش در وایت سندز را نیز تکمیل کرده‌اند. نتیجه این آزمایش نشان‌دهنده عملکرد ضعیف آن است. همچنین آزمون‌های احتراق بیشتری در حالت اتصال به ایستگاه فضایی برای بررسی نشتی پیشران و هلیوم برنامه‌ریزی شده و پس از آن، یک بررسی در سطح آژانس برای نهایی کردن برنامه بازگشت انجام خواهد شد که انتظار می‌رود یک نشست خبری تلویزیونی نیز برای تشریح نتایج برگزار شود.

به‌روز‌رسانی تست پرواز خدمه استارلاینر

ناسا و مدیریت بوئینگ طی یک کنفرانس خبری در ۲۵ ژوئیه خبر به‌روزرسانی آزمایش پرواز خدمه استارلاینر را منتشر کردند. همچنین تیم یکپارچه استارلاینر به ارزیابی عملکرد سیستم پیش‌ران فضاپیما و تکمیل سایر وظایف قبل از برنامه‌ریزی برای جدا شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگشت به زمین ادامه می‌دهد.

تیم‌های مهندسی ناسا و بوئینگ به‌تازگی آزمایش احتراق زمینی یکی از پیشران‌های سیستم کنترل واکنش استارلاینر را در تأسیسات آزمایشی وایت سندز ناسا در نیومکزیکو به پایان رساندند. این سری آزمایش‌ها شامل روشن کردن موتور در شرایطی مشابه با آنچه که فضاپیما در هنگام نزدیک شدن به ایستگاه فضایی تجربه می‌کند، بود. همچنین آزمایش‌ها سناریوهای مختلف فشار برای شبیه‌سازی شرایط مورد انتظار در هنگام جداسازی استارلاینر از ایستگاه فضایی و مانور کاهش مدار برای فرود در جنوب غربی ایالات متحده را شامل می‌شد. تیم‌ها در حال تجزیه این پیشران برای انجام بازرسی‌های فیزیکی هستند. یافته‌های اولیه نشان‌دهنده عملکرد ضعیف پیشران است که با آنچه در مدار مشاهده شده است، همخوانی دارد.

آماده‌سازی برای بازگشت به زمین

علاوه بر این، ناسا و بوئینگ در طول آخر هفته یک آزمون احتراق متصل شده‌ی دوم را برای نمایش عملکرد پیشران فضاپیما انجام دادند. اولین آزمون احتراق متصل شده در ۱۵ ژوئن انجام شد. آزمایش جدید امکان بررسی نشت هلیوم را فراهم می‌کند و در عین حال تأیید می‌کند که پیشران‌ها طبق انتظار کار می‌کنند.

ناسا قصد دارد تا اواخر هفته جاری یک بررسی آمادگی در سطح آژانس را برگزار کند. پس از این بررسی، رهبری این ماموریت، برنامه بازگشت عادی به زمین را نهایی کرده و تاریخ جداسازی هدفمند برای استارلاینر را انتخاب خواهد کرد. ناسا همچنین قصد دارد پس از این بررسی، یک نشست خبری تلویزیونی با حضور مدیران آژانس و بوئینگ برگزار کند. جزئیات بیشتر کنفرانس خبری در صورت انتشار، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

استارلاینر در ۵ ژوئن پرتاب و در ۶ ژوئن به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد و در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که در ۱۴ ژوئن به زمین بازگردد. فضانوردان ناسا، بوچ ویل‌مور و سونی ویلیامز همچنان در این مدت اضافی با انجام کمک‌های ارزشمند در ایستگاه فضایی، در تحقیقات علمی مشارکت دارند و به تیم‌های زمینی کمک کرده تا داده‌های حیاتی را برای پروازهای طولانی‌مدت استارلاینر پس از دریافت گواهی‌نامه برای مجموعه مداری جمع‌آوری کنند.

منبع: Scitechdaily

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *