تسلط هواوی بر بازار گوشی‌های تاشو در چین

تسلط هواوی بر بازار گوشی‌های تاشو در چین

اشتراک‌گذاری:

موسسه تحقیقاتی IDC به‌تازگی گزارشی جدید از بررسی بازار موبایل منتشر کرده که نشان می‌دهد بازار گوشی‌های تاشو چین در سال 2024، رشد و چالش‌هایی را تجربه کرده است. هواوی که در سال 2024 گوشی‌های تاشو میت X6 و میت XT آلتیمیت را عرضه کرد، در حال حاضر بازار گوشی‌های تاشو چین را رهبری می‌کند.

هواوی با نزدیک به 50 درصد سهم بازار به سلطه خود ادامه می‌دهد و پس از آن آنر با 20.6 درصد و ویوو با 11.1 درصد قرار دارند. شیائومی نیز با به‌لطف موفقیت اولین گوشی تاشو صدفی خود، رتبه چهارم را با 7.4 درصد بازار به دست آورده است.

تسلط هواوی بر بازار گوشی‌های تاشو در چین

کمپانی اوپو نیز علی‌رغم عدم عرضه گوشی‌های تاشو جدید در سال 2024، به دلیل توصیه‌های قوی کاربران، 5.3 درصد سهم بازار را در اختیار داشت. با این حال، این گزارش حاکی از غیبت قابل‌توجه سامسونگ، رهبر جهانی دستگاه‌های تاشو است که هنوز نتوانسته حضور قابل‌توجهی در بازار بسیار رقابتی چین ایجاد کند.

در مورد روندهای بازار، حمل‌و‌نقل گوشی‌های تاشو در سال 2024 به 9.17 میلیون دستگاه رسید که نشان‌دهنده افزایش 30.8 درصدی نسبت به سال قبل است. با این حال، در سه ماهه چهارم، حمل‌و‌نقل 9.6 درصد کاهش یافت و به 2.5 میلیون دستگاه رسید. این اولین کاهش پس از نه دوره متوالی رشد سریع بود. در حالی‌که پیشرفت در طراحی، دوام و عمر باتری، جذابیت گوشی‌های تاشو را افزایش داده است، قیمت بالا، دوام محدود و فضای داخلی محدود همچنان مانع از پذیرش آن‌ها توسط مخاطبان گسترده‌تر می‌شود.

بهبود قابل‌توجه بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال 2024

پس از دو سال متوالی کاهش، بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال 2024 با رسیدن حمل‌و‌نقل به حدود 286 میلیون دستگاه، 5.6 درصد رشد سالانه را تجربه کرد. این رشد توسط تقاضا برای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نمایشگرهای بهبود یافته و عمر باتری طولانی‌تر، به ویژه در نیمه اول سال، هدایت شد. در حالی‌که تقاضا در پایان سال کاهش یافت، انتظار می‌رود برنامه‌های یارانه مصرف‌کننده تحت حمایت دولت در سال 2025 تحریک بیشتر بازار را برانگیزد.

تحلیلگران معتقدند که این بهبود فرصتی حیاتی برای تولیدکنندگان برای نوآوری و بهره‌برداری از تغییر ترجیحات مصرف‌کننده فراهم می‌کند. با این حال، شرکت‌ها باید بین سود کوتاه‌مدت و رشد پایدار تعادل برقرار کرده تا از خطر اتمام زودهنگام تقاضای آینده اجتناب کنند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *