سامسونگ امکان استفاده از سرویس گیمینگ ابری موبایل (Mobile Cloud Gaming) خود را در اختیار تمامی مالکان گوشیهای گلکسی ساکن در آمریکای شمالی قرار داد. این سرویس که بدون شک انقلابی در بازیهای موبایل را رقم خواهد زد، با هدف از بین بردن «نیاز به دانلود اپلیکیشن برای بازی، زمانهای طولانی انتظار» و عدم نیاز به طی کردن «فرآیندهای سختگیرانه نصب اپلیکیشنهای بازی» طراحی شده است. به گفته این کمپانی، “سرویس گیمینگ ابری موبایل سامسونگ”، «دسترسپذیری» بازیهای موبایل را برای گیمرها افزایش داده و بستر مناسبی برای برقرارسازی ارتباطات کارآمد میان توسعهدهندگان و ناشران بازیهای موبایل با گیمرها را فراهم میسازد.
قبلاً در مورد اینکه چرا گوشیهای سامسونگ برای بازی کردن چندان ایدهآل نیستند؟ بحث کردهایم. اما اکنون به نظر میرسد سامسونگ با راهاندازی سرویس گیمینگ ابری خود تلاش کرده است تا با رفع چالشهای کلیدی، تجربه گیمینگ فراگیر و همهجانبهای را برای کاربران گوشیهای خود رقم بزند.
تغییر قابلتوجه سامسونگ در صنعت بازیهای موبایل
در حالیکه در حال حاضر سایر فعالیتهای سرگرمکننده نظیر «موسیقی و ویدیو» تحت سلطه «پخش زنده یا استریم» هستند، دسترسپذیری به بازیهای موبایل عمدتاً به«دانلود اپلیکیشن» محدود است. با این حال ظاهراً سامسونگ قصد دارد با حذف موارد چالشبرانگیز نظیر «نصب فایلهای حجیم» و «زمان انتظار طولانی»، این معضلات را رفع کند.
بهطور کلی سرویس گیمینگ ابری موبایل سامسونگ به کاربران اجازه میدهد بدون نیاز به «دانلود اپلیکیشنهای بازی» موردنظر خود و «ساخت حساب کاربری و ورود به آن»، از طریق گلکسی استور (Galaxy Store) بهسرعت به بازیهای بومی اندروید دسترسی داشته باشند. همچنین این سرویس با به حداقل رساندن تأخیر اجرا، امکان کسب تجربه گیمینگ یکپارچه در تمامی دستگاههای گلکسی را فراهم میسازد.
مزایای این سرویس برای گیمرها و ناشران بازیها
سرویس گیمینگ ابری موبایل سامسونگ برای ناشران بازیها نیز مزایای زیادی دارد. در این پلتفرم گیمرها با اجرای یک بازی تنها یک کلیک فاصله دارند که این مسئله به ناشران این امکان را میدهد بازیهای خود را مطابق با انتظارات کاربران بهبود دهند.
همچنین این سرویس کلیدیترین چالش ناشران، یعنی نرخ تبدیل پایین در تبلیغات سنتی بازی را برطرف میکند. در حال حاضر، به دلیل طولانی بودن فرآیند نصب بازیهای موبایل، تنها 5 درصد از کاربرانی که بر روی تبلیغ یک بازی کلیک میکنند، اقدام به نصب و اجرای آن بازی میکنند. سرویس گیمینگ ابری موبایل سامسونگ با از بین بردن این مانع به گیمرها این امکان را میدهد که بدون نیاز به نصب بازی و بهصورت مستقیم از یک تبلیغ، به گیمپلی وارد شوند.
این رویکرد در مرحله بتا این پلتفرم با بهبود 10 برابری نرخ تبدیل نسبت به میانگین صنعت بازیهای موبایل، نرخ تبدیل تبلیغها را به «50 درصد» افزایش داد. علاوه بر این، تعداد «کاربران ماهانه فعال» این پلتفرم در ایالات متحده آمریکا و کانادا نسبت به سال گذشته «149 درصد» رشد کرده است که این مسئله جذابیت بالای این سرویس برای گیمرها را برجستهتر میکند!
از سوی دیگر سرویس گیمینگ ابری موبایل سامسونگ به واسطه پشتیبانی از فایلهای APK بومی اندروید، بهصورت یکپارچه با مدلهای کسب درآمد درون هر بازی ادغام شده و راهحلهای ارجاع مبتنی بر ابر را به MMPها (شرکتهایی که بازاریابان اپلیکیشنها کمک میکنند تا عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را در کانالها، رسانههای اجتماعی و شبکههای تبلیغاتی اندازهگیری کنند) ارائه میدهند. این ویژگی به ناشران این امکان را میدهد که بدون ایجاد اختلال در جریان بازی گیمرها، سرویسهای جدید خود را در بازی ادغام کنند.
منبع: Gizmochina