جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
شیائومی SU7 اولترا با ثبت سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت رکورد خود را شکست!

شیائومی SU7 اولترا با ثبت سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت، رکورد خود را شکست!

اشتراک‌گذاری:

کمتر از یک ماه پیش شیائومی از نسخه نهایی خودروی الکتریکی شیائومی SU7 اولترا رونمایی کرد و تنها پس از گذشت 10 دقیقه «3680» پیش‌سفارش (با قابلیت دریافت بازپرداخت) را به ثبت رساند. در نمایشگاه خودروی گوانگژو نیز لی جون (Lei Jun، مدیر عامل شیائومی) از موفقیت این خودرو در ثبت سرعت «359.71 کیلومتر در ساعت» در پیست آزمایشی CATARC Yan Cheng Automotive خبر داد. با این حال جون مدعی است که:

این رکورد نمایانگر حداکثر سرعت ارائه‌شده توسط شیائومی SU7 اولترا نبوده و پیست آزمایشی CATARC سرعت این خودروی الکتریکی را محدود کرده است.

شیائومی SU7 اولترا با ثبت سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت رکورد خود را شکست!

با توجه به این ادعا، به نظر می‌رسد شیائومی SU7 اولترا قادر است سرعت بیشتری را نیز به ثبت برساند! همچنین ظاهراً شیائومی قصد دارد در سال آتی میلادی (2025) این خودروی الکتریکی را به یک سفر طولانی در سراسر چین برده و آن را در مسیرهای مختلف آزمایش کند.

علاوه بر این، این خودرو به پیست نوربرگ‌رینگ (Nürburgring) آلمان، جایی که در آن پروتوتایپ (نمونه اولیه) این خودرو در مدت زمان «6 دقیقه و 46.874 ثانیه‌ای» یک دور را طی کرد و عنوان «سریع‌ترین خودروی چهارچرخ رانده‌شده در پیست نوربرگ‌رینگ» را به خود اختصاص داد، باز خواهد گشت. برای ترسیم چشم‌اندازی واضح لازم است بگوییم که پروتوتایپ شیائومی SU7 اولترا در این پیست توانست حداکثر سرعت خیره‌کننده «324 کیلومتر در ساعت» را ثبت کند!

همچنین لی جون ضمن معرفی سیستم کمک‌راننده و خودران Hyper-Autonomous جدید شیائومی اعلام کرد که این سیستم از امروز (16 نوامبر/ 26 آبان‌ماه) تحت آزمایش داخلی قرار گرفته و در ماه آینده به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

این سیستم با کاهش شتاب‌گیری نابه‌جا و جلوگیری از وقوع ترمزهای ناگهانی، دقت رانندگی و ایمنی سرنشینان را بهبود بخشیده و تجربه رانندگی روان و دل‌نشینی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آورد. همچنین این سیستم خودران از داده‌های کسب‌شده در هنگام رانندگی در مسیرهای واقعی برای بهبود پیش‌بینی مسیر و مسیریابی استفاده کرده و تصمیمات خود برای رانندگی در مسیرهای مختلف را بر اساس شرایط خودرو و مسیر در زمان واقعی (هر لحظه) تنظیم می‌کند.

به گفته لی جون سیستم خودران HAD قادر است در مسیرهای پیچیده مانند «فضاهای باریک، تقاطع‌های شلوغ و جاده‌های پرپیچ و خم و دارای موانع متعدد» نیز عملکرد خود را ارائه دهد. همچنین جون اظهار کرد:

سیستم HAD با استفاده از یک مدل زبان بینایی (VLM) مسیرها و سناریوهای پیچیده‌ای همچون «سطوح ناهموار جاده، مسیرها و مناطق در حال ساخت‌وساز و اتصالات T (انشعابات عمودی به شکل حرف T یا همان مسیرهای یک طرفه‌ای که به یک دوراهی منتهی می‌شوند)» را بهتر مدیریت و کنترل می‌کند.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *