جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تبلیغات هدفمند چیست

تبلیغات هدفمند چیست و چرا کلید موفقیت در کسب‌وکار است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید در گذشته کیفیت کافی بود و می‌توانستید با گفتن جملۀ «جنس من کیفیت بالایی دارد» نظر افراد را به خود جلب کنید، اما این روزها خبری از این تأثیر نیست و با کیفیتِ تنها، مشتری راضی نمی‌شود از شما خرید کند. در کنار این مسئله باید تلاش بیشتری برای بازاریابی و تبلیغ خودتان کنید تا با شما آشنا شوند و بخواهند خرید کنند. این روزها تبلیغات هدفمند یکی از راه‌هایی است که همۀ کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای بیشتردیده‌شدن استفاده کنند.

منظور از تبلیغات هدفمند چیست؟

زمانی‌ که از تبلیغات هوشمند استفاده می‌کنید، یعنی دست از تلاش برای متقاعدکردن همۀ افراد برداشته‌اید و تمرکز خود را روی گروه خاصی گذاشته‌اید؛ اما ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که این تمرکز به چه شکل انجام می‌شود و افرادی که قصد متقاعدکردن آن‌ها را دارید، چه کسانی هستند.

ازآنجا‌که نمی‌توان روی همه تأثیر مثبتی گذاشت، در تبلیغات هدفمند به سراغ کسانی می‌روید که مخاطبان شما هستند و به دنبال خدمت یا محصول شما می‌گردند و احتمال خرید آن‌ها بیشتر از سایر افراد است. اگر شک دارید که این مدل از تبلیغات را امتحان کنید، لازم است بدانید قرار است با این کار چه چیزی را تجربه کنید و استفاده از آن چه کمکی به کسب‌وکارتان می‌کند.

روابط محکمی با مخاطب هدف خود می‌سازید

به لطف تبلیغات هدفمند، می‌توانید بعد از شناخت مخاطب هدف خود، محتوا را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده آماده و برایشان ارسال کنید. افراد با این اتفاق علاقۀ بیشتری به خواندن و بازکردن تبلیغ نشان می‌دهند و معمولاً رابطۀ بین تبلیغ‌کننده و مخاطب، دیگر یک‌طرفه نیست؛ برعکس گذشته که بیشتر پیام‌ها هیچ ارتباطی با دریافت‌کنندۀ آن نداشتند.

نتایج کمپین قابل ‌اندازه‌گیری هستند

در تبلیغات سنتی خبری از داده‌های زیاد نبود و همین مسئله بررسی آن‌ها را سخت می‌کرد. اما با تبلیغات هدفمند به نتایج و داده‌های زیادی دسترسی دارید که می‌توانید از آن‌ها اطلاعات مفید و کاربردی برای ادامۀ مسیر یا کمپین‌های دیگر بیرون بکشید. این داده‌ها به شما اطلاعاتی دربارۀ تعداد بازدید، نرخ تبدیل، مدت تماشای ویدئو و کلیک روی تبلیغ و… می‌دهند.

فقط یادتان باشد که باید شاخص‌های عملکرد مناسبی برای بررسی انتخاب کنید. معمولاً بعد از انتخاب کانال باید به سراغ شاخص‌ها بروید تا با آن همخوانی داشته ‌باشند.

این داده‌ها هم می‌توانند برای ادامۀ کمپین فعلی باشند و هم می‌توانید از آن‌ها برای کمپین‌های بعدی استفاده کنید. ببینید کدام کانال‌ها و روش‌ها مؤثرتر بودند تا در ادامه به سراغ آن‌ها بروید و نقاط ضعف کارتان چه بود تا در ادامه از آن دوری کنید.

هزینه کاهش و بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد

ازآنجا‌که با این روش دیگر قرار نیست به سراغ مشتریانی بروید که هیچ سودی برایتان ندارند، در هزینه‌ها صرفه‌جویی بسیاری می‌کنید. علاوه‌براین، افرادی ‌که به سراغشان می‌روید همان افرادی هستند که به دنبال محصول یا خدمت شما می‌گردند؛ بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که با تماشای تبلیغ شما تشویق شوند که از شما خرید کنند. درنتیجه، نرخ بازگشت سرمایه افزایش پیدا می‌کند.

مخاطبان جدیدی پیدا می‌کنید

با تبلیغات هدفمند می‌توانید مخاطبان تازه‌ای هم برای کسب‌وکارتان پیدا کنید. این روش شما را به کانال‌هایی که مخاطبان هدفتان حضور دارند می‌رساند و موجب می‌شود کسانی که شما را نمی‌شناسند اما به دنبال محصول یا سرویستان می‌گردند، شما را پیدا کنند و مشتری‌تان شوند.

پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید، متنوع هستند

علاوه بر هزینۀ بالا، محدودبودن کانال‌ها هم یکی از ایرادهایی است که تبلیغات سنتی دارند. در تبلیغات هدفمند آنلاین این مسئله به‌شکل جذابی تغییر کرده و دیگر خبری از این محدودیت نیست. هر کسب‌وکاری با هر بودجه‌ای که باشید، می‌توانید پلتفرمی را پیدا کنید که با بودجۀ شما همخوانی داشته‌ باشد. علاوه‌براین، ازآنجا‌که تنوع بالاست می‌توانید مطمئن باشید که در میانشان کانالی را که مخاطب هدف شما در آن حضور پررنگ‌تری دارد، پیدا می‌کنید.

گزینۀ ایدئالی برای کسب‌وکارهای کوچک است

هزینۀ بالای تبلیغات، اجازۀ انجام این کار را به کسب‌وکارهای خُرد نمی‌داد؛ درصورتی‌که یکی از بهترین راه‌های دیده‌شدن در میان رقبا انجام تبلیغات است. تبلیغات هدفمند با هزینۀ مناسب این نگرانی را برای کسب‌وکارها از بین برده و همه با بودجه‌های مختلف می‌توانند به سراغ انجام آن بروند. با چاشنی خلاقیت حتی می‌توانید از رقبای قوی و بزرگ هم بیشتر دیده ‌شوید.

انجام آسان و دقیق تبلیغات هدفمند در صباویژن

برای اینکه مسیر تبلیغات هدفمند را بهتر طی کنید، دربارۀ آن بیشتر بخوانید. همچنین، کار خود را به دست کارشناسانی بسپارید که تخصص زیادی در این زمینه دارند و کسب‌وکارتان را در کانال‌هایی تبلیغ می‌کنند که احتمال حضور مخاطبان هدفتان در آن‌ها بیشتر است. صباویژن یکی از همراهانی است که می‌توانید در این زمینه به آن اعتماد کنید. قبل از هر کاری با مشاوران تبلیغ صحبت می‌کنید تا روش درست را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. ازآنجاکه رسانه‌های بزرگ تبلیغاتی‌ای در اختیار این مجموعه است، می‌توانید مطمئن باشید که احتمال دیده‌شدن شما بالاست و بهترین نتیجه را از تبلیغ می‌گیرید.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اِروتِک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *