جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

روش­‌های جذب و حفظ فالوورهای واقعی در اینستاگرام

روش­‌های جذب و حفظ فالوورهای واقعی در اینستاگرام

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در سال­های اخیر کسب و کارهای اینستاگرامی رونق خوبی گرفته‌­اند و این باعث شده که افراد به دنبال راهی برای افزایش فالوور واقعی در صفحه‌­­ی اینستاگرام خود باشند. دقت کنید فالوور واقعی! پس همین اول کار تکلیف ما مشخص شد ما به شما پیشنهاد خرید فالوور نمی­‌دهیم. ما روش‌­های جذب فالوور واقعی را به شما می‌­آموزیم. فالوور فیک و تقلبی کمکی به رشد صفحه‌­­ی شما نمی­‌کند، تعاملی با شما ندارد، پست و استوری­‌هایتان را لایک نمی­کند و از شما محصول و یا خدمتی که ارائه می­‌کنید نمی‌­خرد در نتیجه کمکی به شما نمی‌­کند.

حتی بهتر است بدانید با الگوریتم­ جدید اینستاگرام استفاده از فالوورهای فیک باعث می­‌شود نرخ تعامل صفحه‌­ی شما به شدت پایین بیاید در نهایت نمی‌­توانید به اکسپلور راه پیدا کنید (در ادامه خواهیم گفت که یکی از راههای افزایش فالوور رسیدن به اکسپلور است).

پس با ما همراه باشید تا شانس خود را برای افزایش فالوورهای واقعی صفحه‌­تان با کمک این راهکارها امتحان کنید.

راستی اگر به آموزش‌های بیشتری در زمینه ادمینی و اینستاگرام نیاز دارید می‌توانید به صفحه آکادمی نوین بروید و به بخش آموزش‌های رایگان سر بزنید.

1. جامعه‌­ی هدف خود را بشناسید

قبل از هرکاری مخاطبان هدفتان را بشناسید. رفتار و سلیقه­‌ی آن­ها را مدنظر قرار دهید. این یک گام اساسی محسوب می­‌شود چرا که منجر به تولید محتوای مناسب، رشد فالوورهای صفحه و درنتیجه مدیریت بهتر صفحه­‌یتان می‌­شود.

2. محتوای جذاب و باکیفیت تولید کنید

محتوای تولید شده در صفحه‌­ی شما باید به قدری جذاب باشد که کاربر را به ماندن و فالو کردن صفحه­‌ی شما ترغیب کند.

نکته کنکوری: در شبکه‌­های اجتماعی مثل اینستاگرام، محتوای ویدئویی کاراتر از محتوای تصویری و محتوای تصویری کاراتر از محتوای متنی است. با این حال تنوع در تولید محتوا را فراموش نکنید.

تولید محتواهای جذاب و با کیفیت از مهم­ترین اصول بالابردن تعداد فالوور اینستاگرام شماست که باید همیشه و پیوسته ادامه داشته باشد.

3. پروفایلتان را جذاب کنید

وقتی کاربری برای اولین بار صفحه­ ی شما را می­بیند ابتدا پروفایلتان را چک می­کند اگر عکس و اطلاعات پروفایلتان برای او جذاب باشد پست و استوری‌­هایتان را چک می­کند. یعنی یک فرصت برای جذب کاربر. پس فرصت سوزی نکنید و پروفایلتان را حرفه­ای و جذاب بنویسید. رعایت این موارد می­‌تواند در نوشتن بایوی حرفه‌ای به شما کمک کند:

  • عکس پروفایل: عکس پروفایل اهمیت بالایی دارد. این عکس باید بازتاب برند و کسب و کار و یا شخصیت شما باشد. استفاده از لوگو، تصویر محصولات و نام برند و … می‌­تواند انتخاب خوبی باشد.
  • نام کاربری: سعی کنید نام کاربری­تان را مرتبط با کار/شخصیت خود و مشابه نام کاربری دیگر صفحات مجازی­تان انتخاب کنید. تا دیگران راحت­تر بتوانند شما را پیدا کنند.
  • لینک: یک فرصت برای اینکه لینک وب سایت یا آدرس صفحات دیگر شبکه‌­های اجتماعی­‌تان را قرار دهید و باعث افزایش ترافیک آن­ها شوید!
  • بیو: شما مجاز هستید تا در 150 کاراکتر خودتان/کسب و کارتان را معرفی کنید و برای مخاطب خلق ارزش کنید به طوری که وی را جذب کند.

4. از هشتگ­‌ها غافل نشوید

اینستاگرام دنیای هشتگ‌­هاست. هشتگ­‌ها همان کلمات کلیدی مهمی هستند که شانس دیده شدن شما توسط کاربران را افزایش می­دهد. هشتگ‌­ها در جستجوی کاربران آن­ها را به صفحات مرتبط می‌­رساند. با این کار احتمال دیده شدن پست شما چندین برابر می‌­شود.

5. با پیج­‌های مرتبط با خود تعامل کنید

یکی از سودمندترین کارهایی که می‌­توانید انجام دهید تعامل با پیج­های هم حوزه‌­ای است. آن­ها را فالو کنید و پیگیر فعالیت­های آنان باشید. می­‌توانید با تبادل هم به افزایش فالوور خود کمک کنید و هم فالوور هدفمند با موضوع کسب و کار خود را به صفحه‌­تان بکشانید. ضمناً این یک روش تبلیغ رایگان برای شما محسوب می­شود.

6. بهترین زمان انتشار پست را شناسایی کنید

بسته به مخاطب هدف شما بهترین زمان انتشار پست برای شما متفاوت است. گرچه به‌طور کلی استفاده از اینستاگرام در ساعات بین 9 تا 11 شب بیشتر است اما ممکن است جامعه­ هدف شما صبح یا عصر وقت بیشتری را در این فضا بگذراند. مثلا اگر هدف شما دانش آموزان هستند صبح زمان مناسبی برای شما نیست. اما خانم‌­­های خانه دار ممکن است صبح استقبال بیشتری از این شبکه داشته باشند. پس این شما هستید که باید بهترین زمان را شناسایی کنید در این راه می­‌توانید از ابزارهای تحلیل اینستاگرام هم استفاده کنید. مثلاً در قسمت تنظیمات پیجتان می‌توانید بفهمید فالوورهای پیجتان در چه ساعتی از روز بیشتر آنلاین هستند.

روش­‌های جذب و حفظ فالوورهای واقعی در اینستاگرام

7. مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید

برگزاری مسابقات هیجان انگیز یک راه خیلی خوب برای افزایش فالوور است. سعی کنید جوایز ارزشمند و جذابی برای شرکت کنندگان در نظر بگیرید. آن­ها را ترغیب کنید تا به افزایش فالوور صفحه‌­ی شما کمک کنند. به این صورت که از فالوورهایتان بخواهید مثلا 3 نفر از دوستانشان را به صفحه شما دعوت کنند و شرط شرکت در مسابقه این است که حداقل 2 نفر از آن­ها شما را فالو کند. یا مثلا 5 نفر از دوستانشان را زیر پست شما در قسمت کامنت­ها تگ کنند. و یا ایده‌­های خلاقانه‌­ی دیگر که به خودتان می­سپارم.

8. از قوانین الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید

شناخت کافی از الگوریتم اینستاگرام به شما کمک می­کند تا رفتار حرفه­‌ای تری داشته باشید. مثلا ًدر مورد فالوور فیک که در مقدمه توضیح دادیم. یا هشتگ گذاری بالا که در قسمت هشتگ توضیح دادیم همه­ این­ها قوانین الگوریتم اینستاگرام است که پیروی از آن­ها به رشد صفحه‌­ی شما کمک می­کند.

9. استمرار در گذاشتن پست و استوری

نظم در ارسال پست و استوری هم برای الگوریتم اینستاگرام و هم برای کاربران بسیار مهم است. پیج­‌هایی که پست­های روزانه منتشر می‌­کنند چهار برابر بیشتر فالوور جذب می­کنند. پس حتما با یک استراتژی و برنامه‌ریزی (تقویم محتوا) اقدام به انتشار پست و استوری کنید تا کاربران بیشتر با شما در تعامل باشند.

10. ترند­های روز را بشناسید

ترند در فضای مجازی به معنای فراگیر شدن یک موضوع است. پس توجه کاربران بیشتری را به خود اختصاص می­دهد. اگر شما بتوانید ترندهای روز را بشناسید می­توانید محتوایی تولید کنید که مخاطب بیشتری دارد. این کار در دراز مدت اثر خوبی روی رشد فالوورهای صفحه­‌ی شما خواهد گذاشت. می­توانید در این زمینه از صفحه­‌ی اینفلوئنسرها ایده بگیرید و یا از جستجوی خود اینستاگرام اطلاعاتی کسب کنید.

11. تلاش کنید تا به اکسپلور برسید

یکی از بهترین و ساده­‌ترین روش­های افزایش فالوور اینستاگرام جذب ورودی از اکسپلور اینستاگرام است. اکسپلور جایی است که شما می­‌توانید دیده شوید و به صورت کاملاً نامحدود و رایگان فالوور جذب کنید. با تولید محتوای جذابی که کاربران را به تعامل بیشتر بکشاند این شانس را خواهید داشت تا به اکسپلور اینستاگرام برسید و دیده شوید.

12. تبلیغات

بهترین و شاید سریعترین روش برای بالابردن تعداد فالوورها، تبلیغات است. تبلیغ در صفحات دیگر باعث می­شود صفحه­ شما توسط فالوورهای آن صفحه دیده شود و اگر محتوای شما برای آن­ها کاربردی باشد شما را فالو کنند. البته برای این کار باید بودجه را هم درنظر بگیرید. تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام یکی از این گزینه‌­هاست که بسته به مدت زمان نمایش تبلیغ و یا تعداد بازدید بودجه‌­ی آن متفاوت است.

نکته کنکوری: تبلیغات در شروع به درد شما نمی­خورد.

حتماً یادتان باشد تبلیغات زمانی برای شما جواب می­دهد که پیج­تان را به سر و سامان رسانده باشید. یعنی تمام اقدامات بالا را انجام داده باشید از بایو نویسی حرفه‌­ای تا تولید محتوای جذاب و با کیفیت، استفاده از هشتگ ها و … آن زمان اقدام به تبلیغ در صفحات دیگر کنید. چرا که در غیر این صورت فقط متحمل هزینه تبلیغات می­‌شوید اما نتیجه‌­ای نمی­گیرید.

روش­‌های جذب و حفظ فالوورهای واقعی در اینستاگرام

اگر درآمد بالا می‌خواهید…

الان شاید با خودتان بگویید، خب این‌ها را خودم می‌دانستم ولی بلد نیستم انجام دهم. بلد نیستم محتوایی درست کنم که ویوی میلیونی بگیرد، اصلاً ایده ندارم. نمی‌دانم در بایو چه بنویسم، بلد نیستم استوری فروش بگذارم که افراد زیادی از پیجم استقبال کنند، تبلیغات که اصلا اطلاعاتی ندارم و اگر پولم هدر رفت و هیچ فالووری نگرفتم چی؟

تمام پیج‌های موفقی که الان صدها میلیون درآمد یک روز این سوالات را از خود می‌کرده‌اند و یک پیج تازه کار بوده‌اند.

شما خیلی راحت می‌توانید با شرکت در دوره‌های ادمینی تمام این مهارت‌ها را مثل آب خوردن یاد بگیرید. مطمئن باشید چندین برابر مبلغ آموزش‌هایی که می‌بینید خیلی زود به شما برمی‌‎گردد و با یادگیری در هزینه‌های ذاضافی پیج صرفه‌جویی می‌شود.

در  پایان اینکه با رفتار طبیعی (نه ربات گونه) و رعایت اصول می‌­توانید فالوورهای بالایی جذب کنید. البته در نظر داشته باشید گاهی حفظ فالوور از جذب آن سخت­تر است. شما باید پیوسته و مداوم تمام موارد بالا را رعایت کنید تا با افت صفحه‌­تان که نتیجه­‌ای جز ریزش فالوور ندارد مواجه نشوید.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اِروتِک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *