پتنت جدید سامسونگ، یک عینک هوشمند با مکانیزم پیشرفته لولا برای قرارگیری بهتر را نشان می‌دهد!

پتنت جدید سامسونگ، یک عینک هوشمند با مکانیزم پیشرفته لولا برای قرارگیری بهتر را نشان می‌دهد!

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ پتنت جدیدی را برای یک دستگاه پوشیدنی واقعیت افزوده ثبت کرده است که می‌تواند منجر به عینک‌های هوشمند راحت‌تری شود. این پرونده که با شماره US 2025/0347929 A1 منتشر شده است، یک سیستم لولای جدید را توصیف می‌کند که دارای مکانیزم قرقره و کابل است و برای افزایش تناسب، تعادل و قابلیت استفاده طولانی مدت طراحی شده است.

لولا و سیستم قرقره دو محوره، تناسب و پایداری بهتری را هدف قرار می‌دهند!

این طرح، مکانیزم لولای دو محوره را نشان می‌دهد که بدنه اصلی عینک را به دسته‌های عینک متصل می‌کند. این سیستم از دو شفت چرخشی جداگانه استفاده می‌کند که یکی به قاب و دیگری به دسته‌ها متصل است و امکان تنظیمات چند زاویه‌ای را فراهم می‌کند. این طرح، بدون اعمال فشار بیش از حد، از قرارگیری بهتر برای اندازه‌های مختلف سر پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ همچنین یک سیستم قرقره و کابل را در داخل لولا ادغام کرده است. دو قرقره که در هر طرف قاب قرار گرفته‌اند، توسط یک سیم انعطاف‌پذیر به هم متصل شده‌اند. هنگامی‌که یک دسته دسته حرکت می‌کند، دیگری به‌طور هماهنگ تنظیم می‌شود. این هماهنگی مکانیکی تضمین می‌کند که هر دو طرف به‌طور یکنواخت منبسط و منقبض شوند، تعادل را بهبود بخشیده و لغزش را در حین استفاده به حداقل برسانند.

طبق این پتنت، این چیدمان راحتی و پایداری طولانی‌مدت را در طول تعاملات واقعیت افزوده مبتنی بر حرکت افزایش می‌دهد. این طرح همچنین به توزیع یکنواخت فشار مکانیکی کمک می‌کند که می‌تواند دوام را افزایش داده و سایش را در طول زمان کاهش دهد.

سامسونگ تأیید نکرده است که آیا این طراحی دقیق در عینک‌های واقعیت افزوده آینده خود ظاهر خواهد شد یا خیر. با این حال، اطلاعات فاش‌شده اخیر نشان می‌دهد که پوشیدنی بعدی این شرکت، که طبق گزارش‌ها با شماره مدل SM-O200P مشخص شده است، در راه است. سامسونگ قصد دارد دو عینک را، یکی بدون صفحه‌نمایش در سال 2026 و به دنبال آن یک مدل مجهز به صفحه‌نمایش را در سال 2027 معرفی کند.

جزئیات اولیه حاکی از آن است که نسخه اول ممکن است از لنزهای فتوکرومیک به سبک Transitions استفاده کند و شامل دوربین، Wi-Fi و بلوتوث باشد. سامسونگ قبلاً علامت تجاری Galaxy Glasses را به ثبت رسانده است و انتظار می‌رود این محصول در ایالات متحده و سایر بازارها عرضه شود.

سامسونگ همچنین با برندهای عینک مانند Gentle Monster و Warby Parker همکاری می‌کند تا مطمئن شود محصول نهایی، تعادلی بین سبک و کاربردپذیری برقرار می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *