جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش خلاصه سازی ویدیوهای یوتیوب با کمک هوش مصنوعی جمینای!

آموزش خلاصه سازی ویدیوهای یوتیوب با کمک هوش مصنوعی جمینای!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همزمان با اوج گرفتن تب هوش مصنوعی جمینای گوگل، این ابزار هوش مصنوعی پی‌درپی قابلیت‌های جدیدی را دریافت می‌کند. اکنون در برخی گوشی‌های اندرویدی، کاربران می‌توانند یک ویدیوی یوتیوب را با چند گام ساده خلاصه کنند. در این مطلب روند کار این قابلیت ذکر شده است. با اِروتِک همراه باشید.

گوگل اخیرا گزینه پرسش از جمینای در مورد بخش‌های مختلف یک صفحه گوشی را به این هوش مصنوعی اضافه کرده‌ است. این قابلیت می‌تواند با فعال کردن افزونه‌هایی که زمینه پرسش‌های شما را کامل‌تر لحاظ می‌کنند بهبود یابد. یکی از این افزونه‌ها برای یوتیوب طراحی شده‌ است. این افزونه در این مطلب بررسی شده‌ است.

چگونه افزونه یوتیوب جمینای را فعال کنیم؟

ادغام کردن یوتیوب با هوش مصنوعی جمینای احتمالاً برای بسیاری از کاربران خود گوگل به‌صورت پیش‌فرض فعال باشد. اما اکانت‌های گوگل ورک‌پلیس (Google Workplace) اما ممکن است این افزونه‌ها را به دلیل تنظیمات یا سیاست‌های خاص مسدود کنند.

برای چک کردن و یا فعال کردن افزونه یوتیوب به‌سادگی گام‌های زیر را بردارید:

  1. برنامه جمینای (Gemini) را باز کنید.
  2. بر روی تصویر پروفایلتان در بالا و سمت راست صفحه بزنید.
  3. افزونه‌ها (Extensions) را انتخاب کنید.
  4. صفحه‌ها را به پایین بکشید و گزینه ادغام با یوتیوب (YouTube integration) را فعال کنید.

با کمک جمینای بر روی یوتیوب چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

با فعال کردن این افزونه، هرگاه که دستیار جمینای حین دیدن یک ویدیوی یوتیوب باز شود، هوش مصنوعی یک دکمه درباره این ویدیو بپرس (Ask about this video) را فعال می‌کند که مشابه قابلیت درباره این صفحه بپرس (Ask about this screen) همین هوش مصنوعی است.

برای کار کردن ادغام با جمینای، ویدیوی یوتیوب موردنظر باید زیرنویس داشته باشد، اما زبان آن اهمیتی ندارد. البته لازم نیست که مشاهده زیرنویس‌ها فعال باشد، همانطور که حتی لازم نیست ویدیو شروع شود و این قابلیت می‌تواند در تبلیغات پیش از شروع ویدیو هم کار کند.

شما می‌توانید به‌سادگی جمینای را (به صورت پیش‌فرض با نگه داشتن طولانی دکمه روشن و خاموش) صدا بزنید، روی دکمه درباره این ویدیو بپرس (Ask about this video) ضربه بزنید و با تایپ کردن یا گفتن از جمینای سؤال بپرسید.

به جز پرسیدن خلاصه ویدیو، شما می‌توانید سؤالات مختلفی راجع به زمینه آن بپرسید و یا برای مثال بخواهید که برای یک ویدیوی آشپزی، هوش مصنوعی لیست خریدی از مواد لازم آن غذا درست کند و یا از یک ولاگ سفر، یک برنامه گردش تهیه کند.

البته جمینیا ممکن است همیشه ایده‌آل کار نکند. مثلاً لیست خرید هوش مصنوعی از یک دستور پخت کره‌ای ناکامل بود. همچنین برای رسیدن به پاسخ موردنظر به چندبار تغییر سؤال نیاز بود. خود این هوش مصنوعی هم در یک پانویس در صفحه خود یادآوری می‌کند که کاربر حتماً جواب را دوبار چک کند.

گوگل همچنین ادغام جمینای را با چند برنامه دیگه مانند یوتیوب موزیک، گوگل درایو، جی‌میل و حتی گوگل فلایتز (Google Flights) ممکن کرده است.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *