برای محافظت از محتویات اسناد تولیدشده در مایکروسافت ورد، میتوان به آنها رمز عبور اضافه کرد. با انجام این کار، هر کاربر زمانی که فایل را باز میکند، باید رمز عبور آن را وارد کند. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از ویژگی داخلی نرمافزار مایکروسافت ورد، روی اسناد خود رمز عبور قرار دهید. با اروتک همراه باشید.
نکته: البته در صورت تمایل میتوانید رمز عبور فایل ورد خود را نیز حذف کرده و مانند گذشته بدون نیاز به وارد کردن آن، سند خود را باز کنید.
مراحل رمزگذاری یک فایل ورد:
برای شروع رمزگذاری، ابتدا سند خود را با برنامه مایکروسافت ورد باز کنید.
وقتی سند شما باز شد، در گوشه سمت چپ بالای ورد، روی گزینه “فایل (File)” کلیک کنید.
از نوار کناری سمت چپ، گزینه “اطلاعات (Info)” را انتخاب کنید.
در قسمت سمت راست، روی گزینه Protect Document > Encrypt with Password کلیک کنید.
اکنون کادر “رمزگذاری سند (Encrypt Document)” باز میشود. در اینجا، روی فیلد “رمز (Password) عبور” کلیک کرده و رمز عبوری را که میخواهید برای محافظت از سند خود استفاده کنید، تایپ کنید. سپس، روی “OK” کلیک کنید.
توجه: رمز عبور خود را در جایی امن ذخیره کنید، چراکه بدون آن نمیتوانید سند خود را باز کنید.
در کادر “تأیید رمز عبور (Confirm Password)”، روی قسمت “ورود دوباره رمز عبور (Reenter Password)” کلیک کنید و همان رمز عبور را دوباره تایپ کنید. سپس، “OK” را انتخاب کنید.
تغییرات خود را با کلیک بر روی “ذخیره (Save)” در نوار کناری سمت چپ ورد، ذخیره کنید.
تمام. سند ورد شما اکنون محافظت میشود و هر بار که سعی میکنید سند را باز کنید از شما خواسته میشود رمز عبور خود را وارد کنید.
نحوه حذف رمز عبور فایل رود:
در آینده، اگر میخواهید رمز عبور را حذف کنید، میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید. برای این کار، سند خود را با مایکروسافت ورد باز کنید، مراحلFile > Info > Protect Document > Encrypt with Password را انتخاب کنید. محتوای فیلد “رمز عبور (Password)” را پاک کنید و روی “OK” کلیک کنید. سپس، “ذخیره (Save)” را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.
منبع: Howtogeek