جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برای ارتقای گوشی اندرویدی خود به گوشی جدیدتر عجله نکنید!

برای ارتقای گوشی اندرویدی خود به گوشی جدیدتر عجله نکنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برای برخی از افراد، خرید گوشی جدید یکی از جذاب‌ترین تجربیات ممکن است. برای دیگران اما، این کار صرفاً کاری عادی است که باید برخی اوقات انجام شود. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که علاقه شدیدی به حس در دست گرفتن گوشی‌های درخشان و جدید دارید، شاید لازم باشد که دلایل زیر بخوانید تا ببینید که چرا بهتر است کمی دست نگه دارید و گوشی فعلی خود را بار دیگر بررسی کنید. با اِروتِک همراه باشید.

اگر خراب نشده، آن را تعویض نکنید!

تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مثل گوگل و سامسونگ هرسال یک پرچمدار جدید عرضه می‌کنند. با این حال، برخلاف آنچه این شرکت‌ها دوست دارند شما باور کنید، این به این معنا نیست که همان زمانی که جدیدترین مدل گوشی برای پیش‌سفارش عرضه می‌شود، لازم باشد که گوشی خود را به آن ارتقا دهید. برعکس، می‌توانید این برنامه منظم عرضه را مانند یک گزینه امن تصور کنید که صرفاً تضمین می‌کند همواره یک گوشی جدید در بازار وجود داشته باشد!

در واقعیت، بهترین زمان برای تعویض گوشی زمانی است که از لحاظ فیزیکی آسیب دیده باشد، به‌روزرسانی‌های امنیتی آن تمام شده باشند و یا به هرشکل دیگری غیرقابل استفاده شده باشد. صبر کردن برای ارتقای گوشی به این معناست که می‌توانید در زمان مناسب یک دستگاه پرامکانات‌تر خریداری کنید. گوشی‌ها از یک سال به سال بعد تغییر زیادی نمی‌کنند. اگر هم پیش از اینکه ارتقای خاصی ایجاد شده باشد، در بازار به دنیال گوشی جدید می‌گردید، همچنان می‌توانید در حین معرفی گوشی جدید، هزینه کمتری پرداخت کنید. در این بازه‌ها معمولاً مدل‌های قدیمی‌تر با تخفیف به فروش می‌رسند.

پیشرفت پشتیبانی نرم‌افزاری اندروید

برای ارتقای گوشی اندرویدی خود به گوشی بهتر عجله نکنید!

گوشی‌های اندرویدی همواره در پشتیانی نرم‌افزاری از آیفون‌ها عقب‌تر بوده‌اند. وجود چندین و چند توسعه‌دهنده با گوشی‌های مختلف و سایر دستگاه‌های موبایلی‌ که با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند، به این معناست که بسیاری از گوشی‌ها به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دیر دریافت می‌کنند و یا ممکن است اصلاً دریافت نکنند. این موجب می‌شود که برخی از خصوص‌ترین اطلاعات شما، همچون جزئیات داده‌های بانکی و اطلاعات شخصی در برابر هکرها آسیب‌پذیر باشند.

با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند. به‌طور خاص، گوگل و سامسونگ هر دو وعده داده‌اند که هفت سال به‌روزرسانی سیستمی را برای گوشی‌های پرچمدار خود تأمین کنند. پیکسل 9، برای مثال، تا سال 2031 به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. این یک پیشرفت مهم نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت‌ها محسوب می‌شود که از سه تا پنج سال به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کردند. اگر این به‌روزرسانی‌ها بدون تأخیر منتشر شوند، به این معناست که ممکن است با یک عصر جدید در گوشی‌های اندرویدی روبرو باشیم.

پیدا کردن مشکلات گوشی‌های قدیمی‌تر آسان‌تر است

پیش از عرضه یک گوشی جدید، تولیدکنندگان محصولات خود را از تست‌های آزمایشگاهی و میدانی دقیق عبور می‌دهند تا مطمئن شوند که آن دستگاه برای استفاده مصرف‌کننده آماده است. با این وجود، باز هم ممکن است برخی باگ‌های غیرقابل پیش‌بینی در هر گوشی مصرف‌کننده را ناچار به صبر کردن برای یافتن راه‌حل کنند. در حقیقت، شما وقتی یک گوشی تازه عرضه‌شده را خریداری می‌کنید، به بخشی از یک گروه گسترده برای تست ثانویه گوشی تبدیل می‌شوید.

اما در گوشی‌های قدیمی‌تر، اغلب مشکلات رایج پیش از آن به‌نحوی رفع شده‌اند. این کار ممکن است از طریق یک پچ نرم‌افزاری یا یک راهنمای رفع مشکلات عرضه شده از طرف تولیدکننده صورت گرفته باشد. در حالتی که مشکل نادرتری داشته باشید و یا صفحه تولیدکننده هم راه‌حل مشکل شما را کامل توضیح نداده باشد، پشتیبانی کاربران در مورد گوشی‌های قدیمی‌تر گسترده‌تر و قابل اتّکاتر است؛ چرا که دیگر کاربران هم فرصت بیشتری برای آشنایی با گوشی داشته‌اند.

تا رسیدن ارتقاهای سخت‌افزاری مهم صبر کنید!

برای ارتقای گوشی اندرویدی خود به گوشی بهتر عجله نکنید!

به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری دلیل خوب دیگری برای جایگزین کردن گوشی هستند؛ چرا که شما نمی‌توانید در گوشی‌های قدیمی‌تری از آن‌ها بهره ببرید. با این وجود، ممکن است شما همچنان بخواهید صبر کنید و به سراغ ارتقای فوری گوشی خود نروید.

اولین نسخه‌های یک سخت‌افزار جدید ممکن است خیلی خوب طراحی نشده باشند. چیزی که در نظر مهندسان تیم‌های تست گوشی‌ها کاربردی است، ممکن است در دستان کاربران چندان برای استفاده مناسب نباشد. افزون بر این، طراحی یک قابلیت ممکن است به‌خوبی در طول زمان ماندگار نماند و یا حتی خود قابلیت در استفاده روزمره کاربردی نباشد. انتظار برای مشاهده بازخورد مردمی آخرین مدل یک گوشی پیش از خرید آن، می‌تواند فرصت انتخاب بهترین گزینه و اتخاذ یک تصمیم درست و آگاهانه به شما بدهد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *