از بازی Terminator 2D: NO FATE چه می‌دانیم؟!

از بازی Terminator 2D: NO FATE چه می‌دانیم؟!

اشتراک‌گذاری:

در جایی که فیلم اکشن و پرفروش افسانه‌ای “نابودگر ۲: روز داوری” ماشین‌های سایبرنتیک قاتل را از آینده بیرون می‌کشد، بازی اکشن آرکید “Terminator 2D: NO FATE” با لباس‌ها، چکمه‌ها و موتورسیکلتش محکم از دهه ۹۰ بیرون آمده و روی سخت‌افزارهای مدرن قرار می‌گیرد. “NO FATE” از طریق طراحی پیکسل‌آرت ماهرانه‌ای که خشونت، خط داستانی نفس‌گیر و صحنه‌های انفجاری “T2” را به نمایش می‌گذارد، هم از نظر زیبایی‌شناختی جسورانه است و هم ادای احترامی بی‌پروایانه! در این مطلب تمام اطلاعاتی که درباره این بازی منتشر شده، ذکر شده است. با اِروتِک همراه باشید.

۱. سه شخصیت نمادین!

کنترل در “NO FATE” بین سارا کانر و T-800 با بازی آرنولد شوارتزنگر جابه‌جا می‌شود، در حالی‌که آن‌ها با T-1000 بی‌امان می‌جنگند و تلاش می‌کنند سایبرداین را از نزدیک شدن به نابودی انسان‌ها بازدارند. کمپین انفجاری و بی‌قید و شرط، یک خط زمانی آینده را نیز در بر می‌گیرد، جایی‌که شما به عنوان جان کانر فرماندهی را بر عهده می‌گیرید و “گروه مقاومت” را در یک جنگ آیندهٔ ناامیدکننده علیه ماشین‌ها هدایت می‌کنید.

۲. صحنه‌ها و موقعیت‌های به یاد ماندنی!

“Terminator 2D: NO FATE” پانزده مرحلهٔ پرهیجان را مستقیماً از فیلم ارائه می‌دهد که شامل هر صحنه و موقعیت به یاد ماندنی است: از درگیری آرنی در بار تا تعقیب و گریز T-1000 تهدیدآمیز با یدک‌کش در کانال آب و تعقیب هلیکوپتری در آزادراه، که با فینال سوزان کارخانه فولاد به پایان می‌رسد. استودیو بیت‌مپ بیورو (Bitmap Bureau) انرژی نفس‌گیر جاری در به یاد ماندنی‌ترین لحظات “T2” را به تصویر می‌کشد، جایی‌که ناامیدی زیربنای هر مقاومت در برابر حملهٔ بدون توقف T-1000 است.

۳. مراحل «جنگ آینده» داستانی ناگفته را روایت می‌کنند!

نبردهای جان کانر علیه تمام قدرت ارتش رباتیک اسکای‌نت در یک آیندهٔ تخیلی رخ می‌دهند. فراتر از جلوه‌های بصری خاکستری، غبارآلود و متروک آن، جنگ گروه مقاومت داستانی بود که در “نابودگر ۲” ناگفته ماند. بنابراین، “NO FATE” شما را درست در میانهٔ درگیری قرار می‌دهد و شما مأموریت‌های منحصر‌به‌فرد این بازی را انجام می‌دهید. سناریوهای جان بازی را فراتر از ادای احترام می‌برند و پیشینهٔ معروف این مجموعه را به چیزی تازه و کمتر بررسی شده تبدیل می‌کنند.

از بازی Terminator 2D: NO FATE چه می‌دانیم؟!

۴. داستان “NO FATE” فیلم را دنبال می‌کند!

به جز مراحل «جنگ آینده»، داستان “Terminator 2D: NO FATE” تقریباً لحظه به لحظه فیلم را دنبال می‌کند. با این حال، این یک بازگویی ساده و با پیکسل کشیده شده نیست – چندین پایان در دسترس است که بسته به تصمیمات گرفته‌شده و مسیرهای طی شده، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. این اوج‌های داستانی قانون اصلی (Canon) را بازنویسی نخواهند کرد؛ احتمالاً برای پشتیبانی از چند بار بازی کردن طراحی شده‌اند. با این وجود، جالب خواهد بود که ببینیم بیت‌مپ بیورو تا چه حد عمیقاً نتایج جدید را بررسی می‌کند؛ آیا صرفاً از مسیرهای فرار جایگزین عبور خواهید کرد یا رویارویی‌ها با T-1000 به گونه‌ای متفاوت پیش خواهند رفت؟ شاید، حتی، سرنوشت بشریت تغییر کند!

۵. گیم‌پلی تنوع را به ارمغان می‌آورد!

دنبال کردن وفادارانهٔ طرح فیلم به بیت‌مپ بیورو اجازه می‌دهد تا مکانیک‌های گیم‌پلی منحصر‌به‌فردی را در هر مرحله تزریق کند: زد و خورد T-800 در بار کورال شبیه به یک بازی بزن و بکوب است؛ فرار سارا کانر از بیمارستان دولتی پسکادرو شامل مخفی‌کاری و حذف‌های بی‌صدا است؛ «جنگ آینده» جان کانر اکشن دوان‌دوان و شلیک کن را با پلتفرمینگ ماهرانه ترکیب می‌کند. صحنه‌های تعقیب و گریز، رانندگی را با تیراندازی تلفیق می‌کنند، در حالی‌که نبردهای رئیس نیازمند زمان‌بندی، صبر و تشخیص الگو هستند. این کار چیزی فراتر از تازه نگه داشتن گیم‌پلی است – با تلفیق سبک‌های مختلف، “NO FATE” لحظات نمادین “T2” را با اصالت واقعی بازسازی کرده و حمله سینمایی فیلم را با اطمینان در دقت پیکسلی واضح خلاصه می‌کند.

۶. انواع دشمنان!

لیست دشمنان “NO FATE” بزرگ‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید – اراذل و اوباش مست، نگهبانان امنیتی، پلیس‌ها، ماشین‌ها و T-1000 همیشه در کمین با شکل تغییردهنده و تیغه‌های بازوی فلز مایع که آدرنالین شما را پمپاژ می‌کنند. درگیری‌های جان در آخرالزمان آینده او را در مقابل T-800 های استاندارد مانند آرنی، پهپادهای شناور اسکای‌نت و شکارچی قاتل عظیم‌الجثه HK Centurion (یک ربات چهارپا و عنکبوت‌مانند که هرگز در فیلم‌ها دیده نشد و طراحی آن از ماشین‌های اوایل دهه ۹۰ نشأت می‌گیرد) قرار می‌دهد.

۷. هر شخصیت سبک بازی متمایزی دارد!

سه شخصیت قابل بازی در “NO FATE” صرفاً تغییر ظاهری برای روایت نیستند، بلکه تحولات گیم‌پلی تأثیرگذاری هستند: قدرت خام T-800 مسلسل‌های سنگین و حملات شانه‌ای کوبنده را به میدان می‌آورد، در حالی‌که سارا و جان چابکی سریع، حملات سُرشی و غلت زدن، فنون گلاویزی و بمب‌های لوله‌ای را به نمایش می‌گذارند. سارا یک متخصص در نبرد نزدیک است، در حالی‌که جان آتش‌بازی میان‌برد تا دوربرد را ترجیح می‌دهد. مجموعه حرکات هر دوی آن‌ها منسجم‌تر از ترمیناتور است و به جای نیروی بی‌رحمانه، نیازمند تفکر سریع و رفلکس هستند.

۸. مراحل، اسراری را پنهان می‌کنند!

“NO FATE” یک بازی با حرکت جانبی (Side-Scroller) است که به کنجکاوی پاداش می‌دهد. منابع کمیاب هستند، اما سلاح‌ها، آیتم‌ها، مسیرهای فرعی و نقاط بازرسی پنهانی در سراسر بازی پراکنده شده‌اند که خطوط نجات اضافی برای بازیابی آرامش، فرار از شکارچی و زنده ماندن در مرحله هستند.

۹. سبک کلاسیک آرکید، حالت داستانی بازی است!

روش اصلی بازی، سبک کلاسیک آرکید “NO FATE” است که یک حالت سریع و شتاب‌دهنده، شبیه به یک دستگاه سکه‌ای گم‌شده در گذشته، است. هر مرحله سیستم رتبه‌بندی خاص خود را دارد: معیارهای مورد نیاز را برآورده کنید – به عنوان مثال، حذف‌های مخفی‌کارانه یا هیاهوی تمام‌عیار – تا به بالای جدول امتیازات برسید. صحنه‌های سینمایی بین مراحل قرار می‌گیرند و شخصیت‌ها را توسعه داده و یک تجربهٔ روایی کامل را ارائه می‌دهند.

از بازی Terminator 2D: NO FATE چه می‌دانیم؟!

۱۰. شخصی‌سازی‌ها، تجربه را سفارشی می‌کنند!

چه به دنبال یک چالش رترو باشید یا یک بازی با بخشش بیشتر، “NO FATE” می‌تواند مطابق میل شما تنظیم شود. حالت‌های دشواری متعدد – که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد – به علاوه کنترل‌های قابل تنظیم مجدد، تنظیمات ناحیهٔ مرده و جهت‌گیری دسته‌های شستی می‌توانند با حذف ابهامات و پیکربندی اقدامات به دکمه‌های اصلی، یک تجربه شبیه به آرکید را تقویت کنند. فیلتر CRT خطوط اسکن آنالوگ را معرفی می‌کند و باعث می‌شود “NO FATE” شبیه به کپسول زمانی به نظر برسد که از گذشته در داخل یک تلویزیون قدیمی آورده شده است.

۱۱. حالت‌های دشواری چیزی فراتر از نام‌های ایستر اگ هستند!

حالت‌های دشواری “NO FATE” که از “پول آسان” (Easy Money)، سپس “مشکلی نیست” (No Problemo)، تا “خداحافظ” (Hasta La Vista) شروع می‌شوند، شبیه به لیستی از عبارات مورد علاقه جان کانر هستند، اما عمیق‌تر از نام خود عمل می‌کنند. برای مثال، “پول آسان” محدودیت زمانی و ادامهٔ نامحدود ندارد، که این بهترین گزینه برای بازیکنان پلتفرمر مبتدی است که مشتاق جذب روایت بدون شکستن کنترلرها هستند. برای تجربهٔ آرکید به سبک قدیمی، “مشکلی نیست” و “خداحافظ” با خطرات محیطی، شبکه‌های هدف‌گیری کوچک‌تر، پنجره‌های آسیب‌ناپذیری کوتاه‌تر و محدودیت‌های زمانی فشرده‌تر، مهارت، دقت و صبر را به چالش می‌کشند. اگر تشنهٔ مجازات هستید، دشواری «روز داوری» (Judgment Day) با شکست دادن یکی از حالت‌های غیرداستانی بازی باز می‌شود – در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم گفت.

۱۲. حالت‌های بازی بیشتر، اکشن را متنوع می‌کنند!

حالت آرکید ضربان حالت داستانی را دنبال می‌کند اما صحنه‌های سینمایی را حذف کرده و مراحل را برای یک تجربه ساده و امتیاز محور بازسازی می‌کند. حالت حملهٔ رئیس (Boss Rush Mode) نباید نیاز به توضیح داشته باشد – مجموعه‌ای از نبردهای متوالی با رئیس‌ها. حالت بی‌نهایت (Infinite Mode) امواج بی‌پایانی از دشمنان را برای زنده ماندن تا آنجایی‌که ممکن است ارائه می‌دهد. آموزش مرحله (Level Training) به شما فرصت می‌دهد تا مراحل فردی را برای تقویت تاکتیک‌های خود یا تمرین استراتژی‌های سرعت‌دوانی انجام دهید و صحبت از سرعت‌دوانی، مادر آینده (Mother of the Future) مجموعه‌ای سریع از مأموریت‌های داستانی سارا است که به سمت مخفی‌کاری گرایش دارند، و این حالتی است که باید آن را شکست دهید تا دشواری فوق‌العاده چالش‌برانگیز «روز داوری» را باز کنید.

از بازی Terminator 2D: NO FATE چه می‌دانیم؟!

۱۳. منوی رمزها!

این یک بازگشت واقعی به گذشته است: داستان “NO FATE” را در سخت‌ترین دشواری آن به پایان برسانید و یک خزانهٔ رمزها را باز خواهید کرد. در حالی‌که جزئیات محدود است، انتظار داریم اصلاح‌کننده‌هایی مانند مهمات نامحدود، جان نامحدود، شلیک خودکار، قابل دسترسی شوند.

۱۴. موسیقی متن به موسیقی اصلی احترام می‌گذارد!

امتیاز اصلی “T2” از برد فیدل (Brad Fiedel) احترامی را که شایستهٔ آن است، دریافت می‌کند، با دایس ریو سایکس (Dice Ryu Sykes) که تم‌ها و موتیف‌های قابل تشخیص فیلم را در چیزی سمفونیک و صنعتی بازسازی می‌کند. موسیقی پرانرژی، عالی برای پخش در غوغای آرکید یا خانهٔ خودتان!

۱۵. تاریخ انتشار، پلتفرم‌ها و نسخه‌های فیزیکی

پس از چند تأخیر، “Terminator 2D: NO FATE” سرانجام برای عرضه جهانی برنامه‌ریزی شده است. این بازی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ، به علاوه رایانه‌های شخصی از طریق استیم، عرضه شده و برای پیش‌خرید در سه نسخه فیزیکی در دسترس است: نسخهٔ روز اول (Day One Edition)، نسخهٔ کلکسیونی (Collector’s Edition) و نسخهٔ انحصاری آنلاین (Online Exclusive Edition) که فقط از فروشگاه آنلاین ناشر ریف اینترتینمنت (Reef Entertainment) در دسترس است. آستین‌های برگشت‌پذیر، پوسترها، ژتون‌ها و استیل‌باکس‌ها برخی از موارد اضافی هستند که می‌توانید بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، به دست آورید.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *