تنها چند هفته پس از انتشار نسخه بتای عمومی، توسعهدهنده GFA Games اعلام کرد که بازی شوتر MMO با نام PIONER در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) برای پلتفرم PC (از طریق استیم) منتشر خواهد شد.
بازی PIONER به صورت نسخه استاندارد و نسخه دیلاکس (Deluxe) در دسترس خواهد بود. نسخه دیلاکس شامل مجموعهای از آیتمهای درون بازی به همراه خود بازی است: اسکین زره و تجهیزات Renegade، یک اسکین منحصربهفرد برای تمامی سلاحهای طبقهبندی AR، عنوان انحصاری درون بازی “مؤسس” (Founder)، ۵۰۰ کریستال افریتانیوم (Efritanium Crystals)، اکسسوری سلاح Creepy Charm، و ساعت مچی کاتانا (Katana) با الهام از طراحی ساعتهای کلاسیک مچی ژاپنی دهه ۱۹۸۰.
بتای عمومی بازی PIONER که اوایل این ماه منتشر شد، شامل محتوای قابل توجهی بود. از جمله محتوایی که بازیکنان میتوانستند در آن شرکت کنند، پنج بخش از کمپین داستانی و همچنین ماموریت تهاجمی کارخانه (manufacture raid) و یک ماموریت تهاجمی آموزشی با نام سایت سقوط (Crash Site) بود. برای کسانی که اکشن PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) را ترجیح میدهند، بتای عمومی شامل حالتهای Deathmatch و تورنمنت Carnage نیز بود.
PIONER اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و GFA Games آن را تلاشی برای ایجاد تعادل کامل بین ارائه گیمپلی اکشن و لحظات دلهرهآور ترسناک توصیف کرده است. در زیربنای گیمپلی، یک سیستم RPG با پیشرفت وجود دارد که به بازیکنان تواناییهای فعال و غیرفعال جدیدی پاداش میدهد که میتوانند برای انجام مأموریتهای چالشبرانگیزتر استفاده شوند.
از آنجاییکه PIONER یک بازی MMO (چند نفره آنلاین گسترده) است، تأکید زیادی بر گیمپلی چند نفره خواهد داشت، بهطوری که بازیکنان میتوانند مأموریتها را به همراه گروهی از دوستان انجام دهند. این مأموریتها جوایز بیشتری را نیز ارائه میدهند. علاوه بر این، بازی دارای مناطق مشخص PvP خواهد بود که در آن هر گونه محدودیتی برداشته میشود.
از ویژگیهای اصلی PIONER میتوان به سیستم ساخت و ساز (Crafting) آن اشاره کرد که توسط GFA Games به عنوان انعطافپذیر و عمیق توصیف شده است. با استفاده از این سیستم، بازیکنان میتوانند با بهرهگیری از مصنوعات (artifacts)، مواد جمعآوری شده و انرژی ناهنجاری (anomaly energy)، انواع سلاحهای قدرتمند و تجهیزات دیگر را بسازند.
حالتهای اصلی بازی در PIONER شامل حالت Shadowlands است که از مکانیکهای شبیه به شوترهای استخراج (extraction shooter) استفاده میکند و چالشهای بقا و گنجیابی با ریسک بالا را ارائه میدهد که بازیکنان باید با خطرات محیطی و همچنین بازیکنان بالقوه متخاصم کنار بیایند. برای انجام این چالشهای چند نفره، بازی ابزارهای اجتماعی متنوعی از جمله سیستم قبیله (Clan) را نیز ارائه میدهد که میتوان از آن برای تشکیل جوامع بزرگتر برای ارتباط با یکدیگر در بازی و همچنین به اشتراکگذاری منابع استفاده کرد.
منبع: Gamingbolt























