در حالیکه EA و استودیو DICE مشغول آمادهسازی برای عرضه بازی بتلفیلد ۶ در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) برای PC، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S هستند، به نظر میرسد بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ (Battlefield 2042) هنوز فراموش نشده است. بر همین اساس یک بهروزرسانی غافلگیرکننده با شماره ۹.۲ برای این بازی در تمام پلتفرمها منتشر شده است که محتوای زیادی را به همراه دارد، از جمله بازگشت یک نقشه محبوب در میان طرفداران! برای آشنایی با جزییات کامل آپدیت 9.2 بتلفیلد ۲۰۴۲ با اِروتِک همراه باشید.
نقشه مورد بحث، ایووجیما (Iwo Jima)، اولین بار در اولین نسخه بازی یعنی بتلفیلد ۱۹۴۲ معرفی شد. این نقشه از آن زمان تاکنون چندین بار در بازیهایی مانند بتلفیلد ۱۹۴۳ و اخیراً بتلفیلد ۵ ظاهر شده است. نسخه جدید این نقشه در بتلفیلد ۲۰۴۲ شامل یک آتشفشان فعال به عنوان جاذبه اصلی است، در حالیکه به بازیکنان امکان استفاده از محلهای فرود قایق، پناهگاهها و سنگرها در سراسر نقشه بازطراحیشده را میدهد.
این بهروزرسانی همچنین دو سلاح جدید و وسایل نقلیه کلاسیک (Vault) را برای بازیکنان به ارمغان میآورد. سلاحهای جدید شامل تفنگ هجومی KFS2000 و تفنگ تکتیرانداز Lynx هستند. در مورد وسایل نقلیه، بازیکنان حالا میتوانند از جتهای A10 Warthog و SU-25TM Frogfoot در مسابقات خود استفاده کنند. این دو جت جنگنده جدید در حالت بازی All Out Warfare قابل استفاده هستند و هر دوی آنها با توجه به تجهیزاتشان، بر از بین بردن وسایل نقلیه دشمن تمرکز دارند.
استودیو DICE این بهروزرسانی را به عنوان آغاز “مسیر به سوی بتلفیلد ۶” توصیف کرده است. این بهروزرسانی همچنین یک بتلپس رایگان جدید را به همراه دارد که بازیکنان میتوانند آن را تکمیل کرده و جوایز جدیدی را باز کنند. علاوه بر این، چالشهایی نیز در این بهروزرسانی گنجانده شدهاند که بازیکنان با تکمیل آنها میتوانند جوایزی را برای بتلفیلد ۶ باز کنند. بتلپس جدید ۶۰ ردیف جایزه دارد که همگی ظاهری (کاسمتیک) هستند. از این تعداد، بیش از ۵۰ مورد از آنها از نسخههای بتلفیلد ۱، بتلفیلد Bad Company ۲، بتلفیلد ۳، بتلفیلد ۴ و بتلفیلد ۵ الهام گرفتهاند.
همراه با این بهروزرسانی، DICE همچنین یک رویداد موضوعی جدید به نام “بهترینهای پورتال” (Best of Portal) را اعلام کرده است که در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز میشود. این رویداد که تا ۳۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) ادامه دارد، به بازیکنان امکان میدهد جوایز جدیدی را کسب کنند. در این رویداد، حالتهای بازی جدید هر ۴۸ ساعت یک بار به صورت چرخشی در دسترس قرار میگیرند.
محتوای بیشتری برای یک بهروزرسانی آتی نیز وعده داده شده است، با جملهای در انتهای یادداشتهای بهروزرسانی که میگوید:
وقت آن رسیده که این ماجرا را برای همیشه به پایان برسانیم. تجهیزات ماموریت شما در حال آمادهسازی است. چشمان خود را باز کنید، گوشهایتان را تیز کنید و تحقیقات خود را انجام دهید.
جزییات بهروزرسانی ۹.۲ بازی بتلفیلد ۲۰۴۲:
سلاحها
- مشکلی در چندین سلاح که باعث میشد خشابهای Underloaded شکل صحیح را نشان ندهند، برطرف شد.
- اسلحههای کلاسیک (Vault) از نوع LMG و DFR Strife:
توضیح سازنده: آمار رابط کاربری (UI) پیوستهای مربوط به مهمات بیشتر بهروزرسانی شده تا بهتر نحوه عملکرد آنها را نشان دهد. اکثر آنها ویژگی منفی “سرعت بارگذاری مجدد” و کمی کاهش هندلینگ را نشان نمیدادند. توجه داشته باشید که این تغییر صرفاً در رابط کاربری است و خود سلاحها قبلاً این ویژگیها را داشتند.
- اکنون لیزرها و چراغقوههای زیرلولهای در رابط کاربری موجودی، وضعیت روشن/خاموش خود را به درستی نمایش میدهند.
- مشکلی که در آن نارنجکاندازهای زیرلولهای گاهی هنگام حرکت دقت بیشتری داشتند، برطرف شد؛ اکنون هنگام حرکت همیشه دقت کمتری خواهند داشت.
توضیح سازنده: این رفع مشکل شامل یک تنظیم کوچک روی دقت است تا آن را با تیراندازی از کمر (hip fire) و نشانه گرفتن (aim down sights) سازگارتر کند.
- تنوع بافت به تمام پیوستهای خشاب Underloaded اضافه شد و مشکلی که در آن خشاب گسترده AEK-971 در بیشتر موارد تنوع بصری را نشان نمیداد، برطرف شد.
- توضیحات متنی برای پیوستهای مختلف خشاب بهروزرسانی شده تا دقیقتر و منعکسکننده واقعیت باشند.
- NTW-50:
آسیب گلولههای پرقدرت ضد مهمات در برابر وسایل نقلیه سبک، وسایل نقلیه غیرنظامی و گجتهای مستقرشده، کمی افزایش یافت.
توضیح سازنده: هدف از این تغییر، تأکید بیشتر بر هویت ضد مهمات این سلاح است، زمانی که بازیکن تصمیم به نفوذ بیشتر در زره دشمن میگیرد.
- AN-94:
مشکلی که در آن دوربین Ghost Hybrid برای جابهجایی بین حالتهای بزرگنمایی راهنمایی نشان نمیداد، برطرف شد.
- GOL Magnum:
مشکلی که در آن مهمات پرقدرت نرخ شلیک کمی بالاتر از مهمات استاندارد داشت، برطرف شد. اکنون نرخ شلیک آن باید کمی پایینتر از مهمات استاندارد باشد.
- AK5C:
مشکلی که در آن خشاب گسترده AK5C به طور ناخواسته مزایایی در لگد افقی و عمودی ایجاد میکرد، برطرف شد. اکنون این خشاب این مزایا را ندارد و مانند سایر خشابهای گسترده استاندارد عمل میکند.
- مشکلی با پیوستهای Masterkey و نارنجکانداز زیرلولهای که باعث کاهش مهمات اولیه بازیکن برای Masterkey در سلاحهای LCMG و SWS میشد، برطرف شد.
- یک باگ در پیوست لوله آرکوم تاکتیکال که دید بازیکن را مسدود میکرد، برطرف شد.
توضیح سازنده: با رفع این باگ، ما این پیوست را دوباره در بازی فعال میکنیم!
- یک باگ که در آن پیوست لیزر قرمز روی PP-2000 سبز ظاهر میشد، برطرف شد.
- لایه آیکون لیزر LS-1 در صفحه مجموعه برای MP443 اصلاح شد.
حالتها
- Outbreak:
پس از شروع دور، دیگر امکان تغییر شخصیت وجود ندارد.
- یک باگ که در آن آیکونهای اشتباه در جدول امتیازات Frontlines نشان داده میشدند، برطرف شد.
جریان بازی و جنبههای اجتماعی
- خوانایی راهنماهای ورودی کنترلر در HUD موجودی در پسزمینههای روشن بهبود یافت.
- فهرست سازندگان بازی با لیست نهایی تمام توسعهدهندگان پرشوری که تمام وجود خود را برای این بازی گذاشتهاند، بهروزرسانی شد.
وسایل نقلیه
- برخورد (collision) برفروب از پوسته “Crossroads” مربوط به CAV-Brawler حذف شد تا از گیر کردن آن در زمین و ساختمانها جلوگیری شود.
- راهنماهای جدیدی برای خلبان جتهای جنگنده، از جمله نگاه آزاد، اضافه شد.
- دریچههای بمب XFAD-4 Draugr اکنون به درستی باز و بسته میشوند.
- A10 Warthog و Frogfoot دیگر در هوا و با سرعت کم به صورت وارونه آسیب نمیبینند.
- نیروی پرتاب خلبان در A10 Warthog و Frogfoot بهروزرسانی شد تا با سایر وسایل نقلیه سازگار باشد.
- یک سکانس مقدماتی برای جتهای جنگنده A10 و Frogfoot اضافه شد.
- Frogfoot و A10 اکنون برای پرتاب خودکار بازیکنان، نیاز به تماس بیشتری با آب دارند.
- موارد مربوط به عدم پاداش برای زیر گرفتن (roadkill) توسط Frogfoot بهبود یافت.
- نگاه آزاد در نمای اول شخص در A10 و Frogfoot دیگر وسیله نقلیه را هدایت نمیکند.
- گزینه بازیکن برای “نگهداشتن/تغییر زوم” اکنون به درستی توسط SU-25TM Frogfoot اعمال میشود.
- یک باگ که در آن پوسته “Normandy” مربوط به XFAD-4 Draugr باعث میشد وسیله نقلیه آسیب بیشتری ببیند، برطرف شد.
- آسیب موشکهای RPG و بیلگد به EBLC-Ram افزایش یافت.
- شعاع انفجار موشکهای راننده EBLC-Ram از ۳ به ۱.۵ کاهش یافت.
- مشکلی که در آن جتهای جنگنده کمی در منوها شناور میماندند، برطرف شد.
- موقعیت دوربین در هنگام شخصیسازی جتهای جنگنده بهبود یافت تا دید بهتری نسبت به آنچه در حال شخصیسازی است، وجود داشته باشد.
- FoV (میدان دید) ناسازگار در جتهای جنگنده برطرف شد.
- جت جنگنده بهروزرسانی شد تا از یک تبدیل گلوله مشابه با جتهای سال ۲۰۴۲ استفاده کند.
- اکنون تمام سلاحهای قفلشونده در صورت نشانهگذاری وسیله نقلیه، به درستی روی وسایل نقلیه خالی قفل میشوند.
- Littlebird دیگر هنگام هک شدن با سرعت بسیار بالا به عقب پرواز نخواهد کرد.
- اثرات نیروی G روی جتهای جنگنده کاهش یافت تا بیهوشی زودرس در هنگام چرخشها کاهش یابد.
توضیح توسعهدهنده: با اضافه شدن دو جت جنگنده جدید، نقش جتهای جنگنده فعلی را در نبردهای زمینی کاهش میدهیم.
F35/SU57:
- مهمات غلافهای موشک معمولی از ۱۶ به ۱۴ کاهش یافت.
- آسیب انفجار غلافهای موشک معمولی از ۱۵۰ به ۱۰۰ کاهش یافت.
- سرعت پسسوز (Afterburner) F35 و SU57 از ۶ به ۹ افزایش یافت (Draugr بدون تغییر). این کار برای افزایش بیشتر کارایی در مبارزات هوایی است.
XFAD-4 Draugr:
- آسیب برخورد HE از ۱۵ به ۱۳.۵ کاهش یافت.
- آسیب انفجار HE از ۲۰ به ۱۸ کاهش یافت.
- زمان بارگذاری مجدد بمب JDAM از ۲۰ به ۲۵ افزایش یافت.
- زمان بارگذاری مجدد بمب ناپالم از ۳۰ به ۳۵ افزایش یافت.
- شعاع داخلی (حداکثر آسیب) ناپالم از ۸ متر به ۴ متر کاهش یافت.
- شعاع کلی انفجار از ۲۰ متر به ۸ متر کاهش یافت (شعاع سوزاندن ۲۰ متری حفظ میشود اما آسیب انفجار اولیه وجود ندارد).
- آسیب موج شوک بمب ناپالم به شدت کاهش یافت.
جتهای جنگنده A10 Warthog و SU-25TM Frogfoot:
- ظاهری جدید!
- صوتهای تازهای برای برخی از سلاحها.
- افزایش کلی مانورپذیری هواپیماها، به ویژه آسانسورها.
- محل دوربین قدیمی موشک هوا به زمین از پشت هواپیما به زیر بال منتقل شد تا دید بهتری داشته باشد.
- محل دوربینهای داخل کابین برای دید گستردهتر در داخل هواپیما تغییر یافت.
- یک سلاح ثانویه جدید با گلولههای انفجاری برای اهداف سبک اضافه شد.
- تنظیمات مختلفی روی توپ اصلی برای هماهنگی با فهرست سلاحهای ۲۰۴۲.
- تغییرات مختلفی در موشکهای هوا به زمین از جمله نرخ شلیک، آسیب و پرتابه ثانویه در صورت نشانهگذاری برای آسیب بیشتر.
- تغییرات مختلفی در غلافهای موشک برای هماهنگی با فهرست ۲۰۴۲.
- پادمانهای موشکی اکنون دارای خنکسازی ۱۸ ثانیهای هستند، در حالی که جتهای دیگر خنکسازی ۱۲ ثانیهای فلر خود را حفظ میکنند.
- ما یک پادمان اضطراری ثانویه شبیه به آنچه XFAD-4 Draugr استفاده میکند، برای این وسایل نقلیه اضافه کردهایم، زیرا آنها در میدان نبرد هدفی بزرگ و کندتر هستند. این پادمان برای نجات خلبان در موارد نادر در نظر گرفته شده است، بنابراین انتظار خنکسازی طولانی و مدت زمان کوتاه داشته باشید. بازیکنان میتوانند این گزینه را به جای تعمیر انتخاب کنند.
- سرعت کمربند (Belt speed) برای عملکردی مشابه IFVهایی که اخیراً منتشر کردهایم، بازسازی شد و روی تمام سلاحها اعمال میشود.
- یک توانایی جدید برای افزایش مانورپذیری هواپیما اضافه شد؛ با انتخاب این توانایی، تقریباً تمام عوامل تحرک افزایش مییابد؛ اما بازیکنان با مهمات کمتری برای سلاحهای خاصی وارد بازی میشوند.
- یک توانایی جدید اضافه شد که قدرت آسیب تمام سلاحها را افزایش میدهد، اما به قیمت کاهش مانورپذیری.
منبع: Gamingbolt