پس از مدتها انتظار، سرانجام الکترونیک آرتس (EA) تریلر عنوان جدید بتلفیلد ساخته DICE را منتشر کرد. بتلفیلد ۶ جدیدترین نسخه از مجموعه محبوب شوتر نظامی است و هیجان پیرامون این بازی همچنان در حال افزایش است. این بازی در حال حاضر تعداد چشمگیری از درخواستها را در استیم به خود اختصاص داده است، اما طرفداران این مجموعه هنوز با شک و تردید نگاه میکنند!
نیم میلیون گیمر بتلفیلد ۶ را به فهرست خواستههای خود اضافه کردند، اما طرفداران میگویند: “پیشخرید ممنوع!”
اخیراً فاش شد که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ گیمر در سراسر جهان دکمه “افزودن به فهرست خواستهها” را برای بتلفیلد ۶ در استیم کلیک کردهاند. تمامی افشاگریها، شایعات و تریلرهای منتشر شده تاکنون، علاقه به این مجموعه را دوباره زنده کردهاند، زیرا بسیاری این بازی را جانشینی مناسب برای بتلفیلد ۳ و بتلفیلد ۴ میدانند که بهطور گستردهای اوج این مجموعه محسوب میشوند. اما با وجود استقبال عالی از ویدئو و افزایش هیجان پیرامون بازی در استیم، به نظر میرسد پیشخرید بتلفیلد ۶ در حال حاضر کمی کمرونق است.
به رسم بازیهای ویدیویی AAA، استودیو/ناشر تریلرها را ماهها قبل از عرضه منتشر و توجه و هیجان را جلب میکند. کمی بعد، پیشخریدها آغاز میشوند، به این امید که گیمرها به وعدههایی که یک ویدئوی کوتاه ارائه میدهد، باور داشته باشند. شهرت فعلی بازیهای AAA در زمان عرضه باعث شده است که بسیاری به طور کلی در پیشخرید بازیها تردید کنند، و بتلفیلد ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای یادآوری، بتلفیلد ۲۰۴۲ عرضه فاجعهباری داشت، با اشکالات متعدد، مشکلات عملکرد، مسائل مربوط به یافتن بازیکن (matchmaking)، کمبود محتوا و موارد دیگر.
به همین دلیل، طرفداران مجموعه بتلفیلد مطمئن نیستند که آیا EA (که چندین بار به عنوان بدترین شرکت تاریخ رایگیری شده است) میتواند این مجموعه را در مسیری که گیمرها میخواهند تغییر دهد یا خیر. اگر به هر پست شبکههای اجتماعی مربوط به بتلفیلد ۶ بروید، عبارت “یادت باشه. پیشخرید ممنوع” را خواهید دید، که این یک بازی با جمله نمادین ماکاروف از بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 (یادت باشه. روسی ممنوع!) است.
به عبارت دیگر، گیمرها به طور مداوم شکستهای نسخه قبلی را به یکدیگر یادآوری میکنند و این بار از آنها خواسته میشود که در برابر پیشخریدها مقاومت کنند. EA هنوز آمار پیشخرید را فاش نکرده است و ممکن است این حرکت تأثیر دلخواه را نداشته باشد. اما جالب خواهد بود که ببینیم آیا گیمرها واقعاً میتوانند تأثیر معنیداری در برابر غولی در صنعت بازی داشته باشند یا خیر.
منبع: Gizmochina