یوبیسافت در سالهای اخیر ضربات سختی را متحمل شده و مجموعهای از شکستهای برجسته، چه از نظر منتقدان، چه تجاری یا هر دو، را تجربه کرده است، از جمله بازیهایی مانند Star Wars Outlaws ،Skull and Bones ،XDefiant ،Prince of Persia: The Lost Crown (که اتفاقاً عالی بود) و بسیاری دیگر. فرانچایز اساسینز کرید (Assassin’s Creed) اما، تنها IPای است که ناشر همیشه در درجه اول به آن تکیه کرده است، به همین دلیل است اقداماتی را انجام داده برای اطمینان از اینکه اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) نیز آیندهای مشابه بازیهای ذکرشده نداشته باشد. این بازی نقشآفرینی جهان باز که دو بار از تاریخ انتشار اصلی خود در نوامبر ۲۰۲۴ به تعویق افتاده و اکنون قرار است در ماه مارس (بین اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) منتشر شود، با شک و تردید زیادی روبهرو بوده است، اگرچه مجموعهای تازه منتشر شده از پیشنمایشهای گسترده نشان میدهد که در واقع دلایل زیادی برای هیجان و خوشبینی در مورد آن وجود دارد.
این دور از پیشنمایشها نیز مجموعهای از جزئیات جدید را به همراه داشته است. همزمان با نزدیک شدن اساسینز کرید شدوز به انتشار در ماه مارس و ادامه شمارش معکوس روزها، در اینجا قصد داریم نگاهی به برخی از این جزئیات بیندازیم. با اِروتِک همراه باشید.
۱. جزئیات داستان
مدتی است میدانیم که در اساسینز کرید شدوز، ما پا جای سامورایی آفریقایی یاسوکه، اولین قهرمان در این سری که یک شخصیت تاریخی واقعی است و شینوبی نائوئه خواهیم گذاشت، اما پیشنمایشهای اخیر جزئیات بیشتری را به همراه داشته است. بازی با ورود یاسوکه به ژاپن توسط بردهداران پرتغالی آغاز میشود، پس از آن اودا نوبوناگا او را به خدمت خود میگیرد و او را به یک سامورایی تبدیل میکند. نائوئه، در همین حال، دختر (خیالی) شینوبی واقعی فوجیبایاشی ناگاتو است. داستان خود او با حمله یک جناح دشمن، یک تراژدی شخصی و دزدیده شدن یک جعبه مرموز که وظیفه محافظت از آن را بر عهده داشت، آغاز میشود. اینکه چگونه مسیرهای نائوئه و یاسوکه با هم تلاقی میکنند، هنوز مشخص نیست، اما هر دو شخصیت با هم برای مبارزه با جناحهایی که با اتحاد ژاپن مخالفند، همکاری خواهند کرد.
۲. حالت (Canon Mode)
مانند Assassin’s Creed Odyssey و Valhalla قبل از آن، شدوز به بازیکنان این امکان را میدهد که در برخی از مقاطع، انتخابهای دیالوگ داشته باشند و مسیر داستان را تعیین کنند. با این حال، این بازی همچنین یک ویژگی کاملاً جدید را به شکل حالت CANON معرفی میکند که دقیقاً همان چیزی است که به نظر میرسد! حالت CANON، انتخاب بازیکن را از معادله حذف کرده و در عوض یک داستان تعریف شده و فیلمنامهنویسی شده را روایت میکند که همانطور که از نام این حالت پیداست، داستان CANON برای تجربه خواهد بود.
۳. نحوه تعویض شخصیت
تعویض بین دو شخصیت در هر زمان یکی از ویژگیهای کلیدی اساسینز کرید شدوز خواهد بود، اما دقیقاً چگونه کار میکند؟ Marvel’s Spider-Man 2 و GTA 5 ممکن است ما را با تعویضهای بدون وقفه (یا تقریباً بدون وقفه) خود لوس کرده باشند، اما این دقیقاً نحوه عملکرد آن در شدوز نخواهد بود. همانطور که در پیشنمایش Polygon به تفصیل آمده است، برای جابجایی بین یاسوکه و نائوئه، باید وارد منو شوید، به صفحه تجهیزات خود بروید و یک دکمه را فشار داده و نگه دارید. این کار فوری نیست و شما نمیتوانید وقتی در نزدیکی دشمن هستید یا در طول مبارزه، بین شخصیتها جابجا شوید!
۴. رفع مشکل شلوغی نقشه
بازیهای متعددی از اساسینز کرید به دلیل داشتن نقشههای شلوغ، نهتنها به دلیل اندازه بسیار بزرگشان، بلکه به دلیل تعداد زیاد آیکونها و فعالیتهای جانبی که این نقشهها را پر میکنند، مورد انتقاد قرار گرفتهاند. شدوز قصد دارد این مشکل را به چند روش برطرف کند. توسعهدهندگان، البته، بارها در طول ماهها تأکید کردهاند که بازی بسیار کوچکتر از Valhalla است، در عوض تقریباً معادل اندازه Origins است (که البته هنوز هم بسیار بزرگ است)! علاوه بر این، پیشنمایشهای اخیر همچنین نشان داده است که بازی همچنان رویکرد خود را برای تجزیه و ارائه محتوای جانبی اصلاح کرده است. برای مثال، هماهنگ شدن با نقاط دید، طبق پیشنمایش Engadget، فقط مکانهای “مهم” را روی نقشه نشان میدهد.
در همین حال، جاناتان دومونت، کارگردان بخش خلاقیت این عنوان، در گفتگو با GamesRadar توضیح داد که پیمایش و اکتشاف کمتر بر هدایت بازیکنان از یک فعالیت جانبی به فعالیت جانبی دیگر متمرکز خواهد بود، در عوض تأکید بیشتری بر توجه به سطح جزئیات محیطها خواهد بود. او گفت:
زمان سفر کمی متفاوت است، این یک نقطه مورد علاقه [که بلافاصله توسط یک] نقطه مورد علاقه [هر] ۵۰ متر دنبال میشود، نیست. مناظر باز و طبیعی بیشتری وجود دارد که سفر کمی طولانیتر خواهد بود، اما وقتی به مکانی میرسید، چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. نسبت مقیاس از Odyssey و آنچه قبلاً انجام داده بودیم تغییر کرده است و سپس فقط دقت تلاش برای ایجاد توجه باورنکردنی به جزئیات در محیط، به طوری که ما آن را به بهترین شکل ممکن میسازیم.
۵. طراحی حیات وحش
صحبت از فعالیتهای جانبی شد، میتوانید انتظار داشته باشید که اساسینز کرید شدوز انواع جدیدی را برای مطابقت بهتر با محیط و لحن جدید خود معرفی کند. یکی بهطور خاص بازیکنان را به روشی غیرمعمول با حیات وحش درگیر میکند به جای شکار حیوانات! اکنون باید در طبیعت به آنها نزدیک شوید تا بتوانید آنها را در دفترچه خود طراحی کنید.
۶. بسته الحاقی پنجههای آواجی (Claws of Awaji Expansion)
اساسینز کرید شدوز، البته، مانند بازیهای Assassin’s Creed، پشتیبانی گستردهای پس از انتشار دریافت خواهد کرد و یوبیسافت نگاهی اجمالی به اولین بسته الحاقی برنامهریزی شده ارائه داده است. این بسته الحاقی که پنجههای آواجی نام دارد، اواخر امسال منتشر خواهد شد و برای همه کسانی که بازی اصلی را پیشخرید کردهاند، رایگان خواهد بود. گفته میشود که بیش از ۱۰ ساعت طول دارد و شامل یک مکان جدید، محتوای داستانی، سلاحها، مهارتها و موارد دیگر خواهد بود.
۷. ویژگیهای نسخه PC
در رایانه شخصی، اساسینز کرید شدوز مجموعهای گسترده از ویژگیها را نوید میدهد. پشتیبانی از DLSS 3.7 ،FSR 3.1 و XeSS 2 و همچنین وضوح فوق عریض، نرخ فریم نامحدود و موارد دیگر تأیید شده است. در این پلتفرم، بازی همچنین از نورپردازی و بازتابهای ردیابی شده پرتو، علاوه بر داشتن یک ابزار معیار برای تجزیه و تحلیل عملکرد، بهره میبرد.
۸. الزامات نسخه PC
یوبیسافت همچنین الزامات سیستم برای Assassin’s Creed Shadows در رایانه شخصی را در هشت پیکربندی مختلف فاش کرده است. در پایینترین تنظیمات ممکن، میتوانید بازی را با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه اجرا کنید که به یک پردازنده i7 8700K یا یک Ryzen 5 3600، همراه با یک GeForce GTX 1070 (8 GB)، یک Radeon RX 5700 (8 GB) یا یک Arc A580 (8 GB) نیاز دارد. در انتهای دیگر، بالاترین تنظیمات ممکن که بازی را با کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه با پشتیبانی کامل از ردیابی پرتو اجرا میکند به یک i7 13700K یا یک Ryzen 7 7800X3D، و همچنین یک GeForce RTX 4080 (16 GB) نیاز دارد. در همه تنظیمات، به ۱۶ گیگابایت رم و یک SSD نیز نیاز خواهید داشت.
۹. دسترسی
مجموعه کامل ویژگیهای دسترسی شدوز نیز به تفصیل شرح داده شده و بسیار گسترده است. از نظر بصری، بازی شامل گزینههای رنگ برای افراد کوررنگ، روایت صفحه و سفارشیسازی کامل HUD خواهد بود. گزینههای دیگر شامل کمک هدفگیری، زیرنویس (البته)، چهار تنظیم دشواری منحصربهفرد برای مخفیکاری و مبارزه، حالت سادهسازی مبارزه به یک ورودی واحد، نقشهبرداری مجدد کامل کنترلها و انواع گزینههای دوربین، یک حالت هدایتشده برای سادهسازی اکتشاف و پیمایش و موارد دیگر است.
۱۰. مرکز آنیموس
Assassin’s Creed Infinity، مرکزی را که قرار بود Assassin’s Creed را در آینده به هم متصل کند، به یاد دارید؟ یوبیسافت اکنون رسماً آن را رونمایی کرده است. این مرکز که به شکلی نهچندان خلاقانه Animus Hub نامیده شده، در ۲۰ مارس همزمان با Shadows راهاندازی خواهد شد و همچنین به تمام عناوین Assassin’s Creed که پس از (و از جمله) Origins منتشر میشوند، مرتبط خواهد بود. این مرکز شامل محتوای رایگان انحصاری خواهد بود که بازیکنان با انجام بازیهای واقعی آن را باز میکنند، پاداش میدهند و موارد دیگر. این یک لانچر مستقل نیست، اما یوبیسافت میگوید که برنامههای “جاهطلبانهای” برای چگونگی تکامل و رشد Animus Hub دارد. نکته جالب اینجاست که این برنامهها ممکن است با پیشبرد داستان دنیای مدرن این سری نیز مرتبط باشد، اگرچه جزئیات در حال حاضر کم است.
منبع: Gamingbolt