یوبیسافت با انتشار یک تریلر جدید داستانی و جزئیات فراوان [از اینجا تماشا کنید]، همچنان به شعلهور کردن هیجان برای بازی اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) ادامه میدهد. به عنوان بخشی از این کمپین تبلیغاتی، این استودیو اکنون ویژگیهای دسترسی کامل بازی نقشآفرینی اکشن آینده خود را فاش کرده است.
طبق گفته جاناتان بدارد، مدیر UX (بخش تجربه کاری)، یوبیسافت با شدوز، فرصتی برای بازسازی، ارتقا و بهبود مجموعه دسترسی خود به روشهای مختلف داشته است.
او گفت:
با تغییر روشی که بازی را ساختیم، مجبور شدیم بسیاری از چیزها را دوباره انجام دهیم و این به ما اجازه داد برخی از عناصر را که احتمال میدادیم بهدرستی کار نمیکنند، بازبینی کنیم. برخی از ویژگیها با بازسازی یا تغییر رابط کاربری یا در برخی موارد، عملکردها، برای ارتقای پیشنهاد و تجربه ما به استانداردهای بالاتر، از این امر بهرهمند شدند.
ویژگیهای دسترسی اساسینز کرید شدوز از گزینههای اساسی مانند کمک به هدفگیری، زیرنویسها و سفارشیسازی HUD تا گزینههای پیچیدهتر متغیر است. حالتهایی برای سادهسازی مبارزه و اکتشاف وجود دارد و برای هر کدام از مبارزات و مخفیکاریها چهار گزینه سختی جداگانه در نظر گرفته شده است.
همچنین میتوانید انتظار گزینههای فراوانی برای دوربین، توضیحات صوتی برای سینماتیکها، روایت داستان، کمکهای بصری مانند گزینههای Colorblind، آموزشها در بخش Codex و کنترلهای کاملاً قابلتنظیم را داشته باشید. در ادامه میتوانید لیست کامل ویژگیهای دسترسی را در زیر مشاهده کنید.
اساسینز کرید شدوز در تاریخ 20 مارس (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) برای PS5، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. انتشار این عنوان با راهاندازی Animus Hub همراه خواهد بود.
بصری
- گزینههای Colorblind: توانایی تغییر رنگهای برخی از عناصر بازی از لیستی از تنظیمات از پیش تعیینشده
- روایت داستان موجود در حال نمایش (Screen Narration): نهتنها بیشتر موارد منو بلکه بسیاری از ماژولهای HUD و عناصر حساس به زمان را میتوان روایت کرد
- سفارشیسازی HUD: توانایی روشن یا خاموش کردن تمام عناصر HUD همزمان یا بهصورت جداگانه یا با میانبر یا استفاده از تنظیمات از پیش تعیینشده شامل افزایش تیرگی، تغییر اندازه متن، تغییر اندازه آیکونها یا افزودن پسزمینه برای افزایش خوانایی
- سوئیچ روشن/خاموش تکان خوردن صفحه
صوتی
- زیرنویسها (Subtitles): اصلاحات رنگ بهتر، جهتهای صدای گوینده و احساسات آن
- زیرنویسها و توضیحات بازی (Gameplay Captions): نشان دادن محرکها و اشاره به منشأ آنها
- توضیحات صوتی برای سینماتیکها (Audio Description for Cinematics): سینماتیکها با توضیحات صوتی ارائه خواهند شد
- سیگنالهای صوتی/واژهنامه صوتی (Audio Cues/Audio Glossary): علائم و بازخوردهای جدید که ناوبری و مسیریابی را با نشانههای غیر بصری امکانپذیر میکنند
- لغزندههای صوتی جداگانه و جدا شده
ناوبری و راهنمایی
- FTUE: توضیحات اولین تجربه کاربری با بازی و گزینههای مهم دسترسی اول را ارائه میدهد
- حالت هدایتشده (Guided Mode): سیستمهای سادهشده را ارائه داده و بخشی از گیمپلی را حذف میکند تا نیاز به تعامل بازیکن در اکتشاف و یافتن محتوا را کاهش دهد
- بخش آموزشها (Tutorials Section): آموزشها را میتوان در هر زمان در بخش Codex یافت
- آموزشهای منو (Menu Tutorials): همیشه هنگام وجود عملکردهای جدید منو هشدار میدهد
- لاگ مکالمات (Conversation Log): هر خط را میتوان از ابتدا تا انتهای یک گفتگو بررسی کرد
کنترلها
- نگاشت مجدد کنترلها (Control Remapping): نگاشت مجدد ورودیهای بازی و عملکرد آنها (نگهداشتن، فشار دادن، فشار دوگانه)
- دستگاههای ورودی متعدد (Many inputs devices): ماوس، کیبورد، کنترلرها و ترکیبات همه موارد
- دوربین قفلشده (Lock-On Camera): قفل کردن دوربین روی یک دشمن
- وارونهسازی محور X و Y: توانایی وارونه کردن محور برای اقدامات هدفگیری
- وارونهسازی استیک (Stick inversion): وارونه کردن رفتار آنالوگ استیک
گیمپلی
هر کدام از مخفیکاری و مبارزه دارای چهار تنظیمات سختی جداگانه هستند:
- حالت هدایتشده (Guided Mode): سیستمهای سادهشده را ارائه داده و بخشی از گیمپلی را حذف میکند تا نیاز به تعامل بازیکن در اکتشاف و یافتن محتوا را کاهش دهد
- حالت کانن (Canon Mode): امکان انتخاب خودکار تصمیمات داستانی برای آشکار شدن داستان “کانن” را فراهم میکند
- حالت حمله نزدیك (Melee Attack Mode): مبارزه را با استفاده از یک ورودی واحد به جای چندین دکمه یا ترکیبات پیچیده ساده میکند
- رویدادهای زماندار سریع (Quick Timed Events): نوع ورودی موردنیاز برای تکمیل رویدادهای زماندار سریع میتواند ساده یا کاملاً رد شود
- کمک به هدفگیری (Aim Assistance): چهار سطح کمک به هدفگیری ارائه میشود (خاموش، سبک، متوسط، کامل)
منبع: Gamingbolt