جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی Dragon Age: The Veilguard جهان‌باز نخواهد بود!

بازی Dragon Age: The Veilguard جهان‌باز نخواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استودیو بایوور (BioWare) در سال ۲۰۱۴ با بازی Dragon Age: Inquisition، بزرگ‌ترین و جهان‌بازترین عنوان مجموعه‌ی نقش‌آفرینی فانتزی خود را ارائه کرد و به بازیکنان امکان کاوش نقشه‌هایی جهان‌باز گسترده و پرمحتوا را داد که آزادی عمل فراوانی را فراهم می‌کردند. از این رو، جای تعجبی ندارد که بسیاری از طرفداران این مجموعه انتظار رویکردی مشابه را از دنباله‌ی Inquisition داشتند و حتی احتمال استفاده از ساختار کاملاً جهان‌باز و شبیه به عناوین دیگر بایوور مانند Mass Effect: Andromeda و Anthem را دور از انتظار نمی‌دیدند. با این حال، بازی Dragon Age: The Veilguard یک عنوان جهان‌باز دیگر نخواهد بود و بایوور رویکرد متفاوتی را برای این نسخه برگزیده است!

کورین بوش، کارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard، در جریان مصاحبه‌ی جدید خود با سایت IGN اعلام کرد که این عنوان ساختاری مأموریت‌محور دارد و تمامی محتواهای داستانی را به‌شکل کاملاً دست‌ساز و تنظیم‌شده به بازیکنان ارائه می‌کند. کارگردان این بازی نقش‌آفرینی فانتزی همچنین به طرفداران سری Dragon Age اطمینان خاطر داد که The Veilguard همچنان فرصت‌های متعددی را برای کاوش و انجام محتواهای فرعی و اختیاری در مسیر بازیکن قرار می‌دهد.

«باور داریم که بهترین تجربه‌ی روایی، بهترین تجربه‌ی لحظه‌به‌لحظه، را از این طریق به‌دست می‌آوریم. با این وجود، در طول مسیر، برخی از این مراحل [فرصت] کاوش بیشتری نسبت به بقیه دارند.»

اما این رویکرد مأموریت‌محور دقیقاً چه معنایی برای محتوای جانبی و کوئست‌های فرعی خواهد داشت؟ طبق گفته‌های کارگردان بازی‌ Dragon Age: The Veilguard، بازیکنان در جریان ماجراجویی جدید خود با انواع و اقسام کوئست‌های اختیاری روبه‌رو خواهند شد که دارای مقیاس مختلفی هستند. رویکرد بایوور در طراحی محتواهای فرعی بازی به‌گونه‌ای است که درست همانند مأموریت‌های اصلی، از کیفیت و قرارگیری دقیق آن‌ها در مسیر بازیکن اطمینان حاصل شود.

علاوه‌ بر این موارد، الکترونیک آرتز (EA) تأیید کرده است که بازی‌ Dragon Age: The Veilguard در کنسول‌ها دو حالت گرافیکی Quality و Performance را در اختیار بازیکنان می‌گذارد و در حالت Performance قادر به ارائه‌ی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. بایوور چند روز پس از رونمایی اولیه از بازی جدید خود در جریان رویداد Xbox Games Showcase 2024 مایکروسافت، اخیراً ۲۰ دقیقه از گیم‌پلی این عنوان نقش‌آفرینی موردانتظار را نیز به اشتراک گذاشت تا از جزئیات گیم‌پلی و سیستم مبارزات آن پرده بردارد.

بازی Dragon Age: The Veilguard در پاییز امسال برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *