BYD از نظر فروش جهانی خودروهای برقی در سه ماهه سوم ۲۰۲۵ از تسلا پیشی گرفت!

BYD از نظر فروش جهانی خودروهای برقی در سه ماهه سوم ۲۰۲۵ از تسلا پیشی گرفت!

اشتراک‌گذاری:

BYD از نظر فروش جهانی خودروهای برقی (EV) در نُه ماه اول سال ۲۰۲۵ از تسلا پیشی گرفته است. این خودروساز چینی ۱.۶۱ میلیون دستگاه خودروی تمام‌برقی (BEV) را از ژانویه تا سپتامبر تحویل داده است، در حالی‌که آمار تسلا ۱.۲۲ میلیون دستگاه بوده است. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط هر دو شرکت، این موضوع نشان‌دهندهٔ برتری ۳۸۸,۰۰۰ دستگاهی برای BYD است.

فروش BYD نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته، در حالی‌که فروش تسلا ۶ درصد کاهش داشته است. این چهارمین سه‌ماههٔ متوالی است که BYD از نظر فروش جهانی BEV از تسلا پیشی می‌گیرد. این داده‌ها حاکی از آن است که BYD احتمالاً سال را به‌عنوان برند برتر فروش خودروهای برقی در سطح جهان به پایان خواهد رساند.

تسلا بین ماه‌های ژوئیه و سپتامبر با ۴۹۷,۱۰۰ دستگاه تحویل جهانی، یک رکورد سه‌ماهه به ثبت رساند. با این حال، همچنان از BYD که در همین دوره ۵۸۲,۵۰۰ دستگاه BEV عرضه کرد، عقب ماند. سه‌ماههٔ قوی تسلا در حالی رقم خورد که مشتریان آمریکایی برای بهره‌مندی از یارانه‌های فدرال خودروهای برقی که در پایان سپتامبر منقضی شدند، هجوم آوردند.

عملکرد تسلا در چین نیز با عرضهٔ Model Y L، یک شاسی‌بلند شش‌نفره با فاصلهٔ محوری طولانی، تقویت شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این مدل اندکی پس از عرضه، ۱۲۰,۰۰۰ سفارش دریافت کرد. با این حال، تسلا همچنان در اروپا و استرالیا با فشار مواجه است، جایی‌که رقابت با برندهای محلی و چینی شدت گرفته است.

در حالی‌که تسلا یک تولیدکنندهٔ تنها-BEV باقی مانده است، BYD همچنان هر دو نوع خودروی تمام‌برقی (BEV) و هیبریدی قابل شارژ (plug-in hybrid) را به فروش می‌رساند. این استراتژی به BYD کمک کرده تا با وجود رقابت شدید قیمتی در چین، حجم بالایی از فروش خود را حفظ کند. تحلیلگران انتظار دارند BYD تا پایان سال ۲۰۲۵ تعداد ۲.۱۷ میلیون دستگاه BEV تحویل دهد، در حالی‌که پیش‌بینی می‌شود تسلا حدود ۱.۶۱ میلیون دستگاه را محقق کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نسبت به چند سه‌ماههٔ “سخت” آینده هشدار داده است. این شرکت تمرکز خود را به سمت رانندگی خودران و رباتیک معطوف کرده، اگرچه این حوزه‌ها هنوز تأثیر مالی قابل‌توجهی نداشته‌اند.

متوسط قیمت فروش پایین‌تر و سبد محصولات گسترده BYD به آن اجازه داده است که به سرعت سهم بازار را به دست آورد. توانایی این شرکت برای حفظ این شتاب در بازارهای بین‌المللی، احتمالاً تعیین خواهد کرد که آیا می‌تواند برتری خود را تا سال ۲۰۲۶ حفظ کند یا خیر.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *