جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل!

تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل! (+ویدیو)

اشتراک‌گذاری:

به‌نظر می‌رسد هوندا قصد دارد از خودروهای مفهومی e:N خود به عنوان پلتفرمی برای خودروهای برقی انحصاری چینی این شرکت استفاده کند. شاسی‌بلند مفهومی جدید e:N دارای ظاهری خاکستری‌رنگ و زاویه‌دار است. e:N آینه‌های بغل و دستگیره درب ندارد و شیشه جلوی آن بسیار بزرگ است؛ اما این پسر بچه هوندا، شاید بتواند سایبرتراک تسلا را از رونق بیندازد.

تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل!

تخریب و نوسازی دوباره یکی از منحصربه‌فردترین و در عین حال زشت‌ترین خودرو‌های جهان، قطعاً کار سختی است. اما شاید بهتر باشد این کار را به هوندا بسپارید، چراکه شاسی‌بلند مفهومی e:N این شرکت بهتر از سابرتراک واقعی تسلا به نظر می‌رسد. هوندا موفق شده خودرویی زاویه‌دار با چراغ‌های جلوی زیبا، چرخ‌های خیره‌کننده و سپر و طراحی جلویی که به نظر می‌رسد واقعاً متعلق به یک خودرو است (نه مانند سایبرتراک که دقیقاً معلوم نیست یک کودک آن را نقاشی کرده یا یک گروه طراحی پشت آن بوده است!) را تولید کند.

ظاهراً در حالیکه تسلا به بدتر کردن طراحی اصلی سابرتراک خود ادامه می‌دهد، هوندا به ما نشان داد که یک خودروی گرافیکی فوق‌العاده، چگونه باید به نظر برسد. شاسی‌بلند e:N با هرچه که تسلا به سایبرتراک افزوده است از جمله برف پاک‌کن‌ شیشه جل، آینه‌های بغل، زشت‌تر خواهد شد و بهتر است هیچکدام از آن‌ها را استفاده نکند. (نکته عجیب در مورد سایبرتراک این است که چرا تسلا با آن همه خلاقیت، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های خارق‌العاده و جالب، این گونه خودرویی را طراحی کرده است!)

تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل!

باید اشاره کرد که تسلا در حال حاضر سهم نسبتا مناسبی از بازار چین را دارد و این طرح مفهومی (حتی با وجود راه‌اندازی خط تولید نهایی) قطعاً آسیبی به بازار تسلا نخواهد رساند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که هوندا یک “سایبرتراک شاسی‌بلند” بسازد، ولی صادقانه باید گفت این طرح آنقدر زیباست که بهتر است برای همیشه به عنوان یک طرح مفهومی و در حد همین یک نمونه باقی بماند.

تولید همزاد سایبرتراک تسلا توسط هوندا؛ کپی بهتر از اصل!

حتی اگر هوندا شاسی‌بلند e:N را به یک محصول واقعی تبدیل کند، ممکن است هرگز چین را ترک نکند. دلیل این امر این است که هوندا یک استراتژی عجیب برای خودروهای برقی خود دارد و به جای ساخت منظم تعداد زیادی خودرو و ارسال آنها به سراسر جهان، می‌خواهد یک شاسی‌بلند “پرولوگ” مخصوص ایالات‌متحده، یک هاچ‌بک E مخصوص اروپا و ژاپن و تعدادی خودروی دیگر را در کشورهای هدف خود، به‌صورت مجزا تولید کند!

منبع: Reviewgeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *