هنگامی که لامبورگینی Sian FKP 37 در سپتامبر 2019 معرفی شد، بسیاری در این فکر بودند که آیا طراحی اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی، پیشنمایشی از جایگزین اونتادور است؟ طولی نکشید که میتجا بورکرت، رئیس بخش طراحی لامبورگینی، اعلام کرد که طراحی لامبو برقی، پنجرهای برای آینده پرچمدار بازطراحی شده در سانتاگاتا بولونیزه نیست.
این داستان، مشابه با خودروی اونتادور Ultimae است که بهتازگی رونمایی شده است. در واقع طراحی اونتادور Ultimae به طراحی اوانتادور نزدیکتر از سبک طراحی Sián FKP 37 است. اکثراً منتظرند که ببینند آیا این خودرو، پیشنمایشی به آینده ابرخودرویی با موتور V12 است، درست مانند Reventon 2007، که یک پیشنمایش برای اونتادور معرفی شده در چهار سال بعد بود. شواهد نشان میدهد که احتمالاً اینگونه نباشد، زیرا استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی میگوید، ابرخودروی بعدی کاملاً متفاوت خواهد بود.
مدیر عامل لامبورگینی در مصاحبه با مجله بریتانیایی Autocar، گفته است: “Ultimae طرحی است برای خروج از سبک طراحی اونتادور. مدل بعدی یک فنجان چای کاملاً متفاوت خواهد بود، درست مانند رفتن از (خودوری) مورسیهلاگو به اونتادور”. ما این را به عنوان یک خبر خوب در نظر میگیریم زیرا طراحی اوانتادور حدود یک دهه قدمت دارد.
این ابرخودروی جدید که رسماً برای عرضه در سال 2023 تأیید شده است، از موتور کاملاً جدید V12 با تقویتکننده الکتریکی استفاده میکند. موتور این خودرو مانند کانسپت Asterion 2014، پلاگین ترکیبی نخواهد بود و فناوری supercapacitor را از Sián FKP 37 به ارث نخواهد برد.
طراحان موتور از شنیدن برنامه های لامبورگینی برای هیبریداسیون موتور قدرتمند دوازده سیلندری ناراحت خواهند شد زیرا احتمالاً لامبورگینی برای جبران از دست دادن چندین سیلندر از V12، یک یا دو توربو به آن اضافه کرده یا سایز آن را کوچک میکند.
منبع: Motor1