جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شکست چهار رکورد جهانی توسط کوینیگزگ جسکو و حمله جذاب‌ترین رکورد!

شکست چهار رکورد جهانی توسط کوینیگزگ جسکو و حمله به جذاب‌ترین رکورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کوینیگزگ تعهد کرده است که هیچ‌گاه خودرویی سریع‌تر از جسکو ابسولوت (Jesko Absolut) تولید نکند. این خودروی 1600 اسب بخاری اکنون اولین روز خود را در یک باند خالی پشت سر گذاشته و تعدادی رکورد از جمله رکورد جهانی 0-400-0 کیلومتر بر ساعت را شکسته است.

این ایده دیوانه‌وار که ابتدا توسط بوگاتی شیرون در سال 2017 اجرا شد، بسیار ساده است؛ پدال گاز را تا انتها فشار دهید، سپس در نهایت سرعت پدال ترمز را محکم فشار دهید! در این آزمایش شما از یک ایست کامل شروع کرده با تمام قدرت به سرعت 400 کیلومتر در ساعت می‌رسید، سپس در این سرعت شگفت‌انگیز بلافاصله با تمام توان پدال ترمز را فشار داده و در بیشترین شتاب ممکن خودرو را متوقف می‌کند. زمان شما از فشردن پدال گاز شروع شده و در ایست کامل بعد از توقف فوری در سرعت 400 کیلومتر در ساعت متوقف می‌شود.

این آزمون در مقایسه با یک دور سریع در یک پیست مسابقه، کمتر به مهارت راننده و بیشتر به کنترل‌پذیری سیستم‌های کنترل کشش، پایداری و عملکرد ترمز ضد قفل خودرو مرتبط است. اما قطعاً، حرکت از گاز کامل به ترمز کامل در چهار برابر سرعت یک بزرگراه، نیاز به شجاعت و مهارت زیادی دارد.

کوینیگزگ جسکو چهار رکورد جهانی را به دست آورد، و در حال آمادگی برای بزرگترین آن‌هاست!

این رکورد و رکورد جهانی 0-250-0 مایل در ساعت، به تولیدکنندگان این قابلیت را می‌دهد که محصول خود را برخلاف رکورد بالای سرعت خودرو که اکنون به 500 کیلومتر در ساعت و 300 مایل در ساعت نزدیک می‌شود، در قسمت بخش ایمنی نسبی رقابت دهد.

برای رسیدن به چنین سرعت‌هایی که تقریباً وجود ندارد؛ شرکت اس‌اس‌سی نورث آمریکا (SSC) چهار سال پیش سعی کرد روی یک بخش 7 مایلی (11.2 کیلومتری) از بزرگراه عمومی بسته شده در نزدیکی وگاس این رکورد را ثبت کند، اما در نهایت مجبور به پس گرفتن ادعاهای خود شد، پس از اینکه محققان اینترنتی به اعتبار زمان‌سنجی اعتراض کردند.

البته رکورد 0-400-0 در مقایسه با آن بسیار ساده است چراکه می‌توانید آن را در فقط چند مایل از جاده انجام دهید، بنابراین می‌توان یک باند بزرگ را اجاره و آن را با ایمنی و حریم نسبی تست کرد. بوگاتی خوش شانس بود که توانست اولین رکورد را در 42 ثانیه به نام خود ثبت کند، زیرا پس آن کوینیگزگ این رکورد را دید و گفت “این کار را می‌شود انجام داد؟‍” و چند هفته بعد، کوینیگزگ آگرا حدود پنج ثانیه از رکورد بوگاتی را کاسته و با 37.28 ثانیه، رکورد خود را ثبت کرد.

کوینیگزگ جسکو چهار رکورد جهانی را به دست آورد، و در حال آمادگی برای بزرگترین آن‌هاست!

در اینجا تاریخچه مختصر رکورد 0-400-0 کیلومتر در ساعت آورده شده است:

  • 2017: بوگاتی شیرون، 42 ثانیه
  • 2017: کوینیگزگ آگرا، 37.28 ثانیه
  • 2019: کوینیگزگ رگرا، 31.49 ثانیه
  • 2023: ریمک نورا، 29.94 ثانیه
  • 2023: کوینیگزگ رگرا، 28.81 ثانیه

و اکنون:

  • 2024: کوینیگزگ جسکو ابسولوت، 27.83 ثانیه

همانطور که بنیان‌گذار این خودرسازی، کریستین ون کوینیگزگ توضیح می‌دهد، این رکورد برای جسکو ابسولوت ساخته نشده و در اصل آیرودینامیک فوق‌العاده این خودرو به‌طور خاص برای شکستن رکورد سرعت که به صورت یکباره و در یک جهت باشد، طراحی شده است.

بنابراین، همه چیز درباره سرعت مستقیم است؛ این خودرو از یک جعبه‌دنده 9 سرعته چندکلاچه “Light Speed Transmission” استفاده می‌کند که می‌تواند از هر دنده‌ای به هر دنده دیگر در “زمان تقریباً صفر” جابجا شود. همچنین جسکو ابسولوت باله‌ی فعال عقب ندارد در صورتیکه جسکو استاندارد و رگرا داشتند.

ذکر این نکته هم ضروری است که این خودرو در زمان ترمز کمی ضعیف‌تر از گرا عمل می‌کند، زیرا یک ترمز بادی بزرگی ندارد که به آن تایرهای بیچاره کمک کند! در واقع، جسکو ابسولوت در بخش ترمز حدود یک ثانیه کندتر از رگرا بود، اما آنقدر سریع شتاب گرفت که در نهایت اهمیتی نداشت. راننده آزمایشی کارخانه، مارکوس لوند، رکوردهای زیر که توسط Racelogic HQ تأیید شده است را به خانه آورد:

  • 0-400-0 کیلومتر در ساعت – 27.83 ثانیه
  • 0-400 کیلومتر در ساعت – 18.82 ثانیه
  • 0-250-0 مایل در ساعت – 28.27 ثانیه
  • 0-250 مایل در ساعت – 19.20 ثانیه

کوینیگزگ جسکو چهار رکورد جهانی را به دست آورد، و در حال آمادگی برای بزرگترین آن‌هاست!

در اینجا همه چیز خوب و جالب به نظر می‌رسد، اما در مورد رکورد رسمی سرعت چطور؟ شایعه شده است که این ماشین فوق‌العاده از نظر تئوری به شرط داشتن جاده‌ای مستقیم و مناسب، هوای عالی و یک راننده با اعصاب و جرات فولادی، قادر به کسب سرعتی حدود 330 مایل در ساعت (531 کیلومتر در ساعت) است.

ون کوینیگزگ می‌گوید:

“همه ما می‌دانیم که این خودرو از نظر سرعت نهایی چه توانایی دارد و ما به آن شرایط نیاز داریم و البته، ما می‌خواهیم در مورد رکورد سرعت نهایی نیز صحبت کنیم. ما آماده‌سازی‌های زیادی انجام داده‌ایم. حالا همه چیز به تایرها بستگی دارد تا تایرها برای سرعت تایید شوند و سپس ما آماده خواهیم بود. بنابراین امیدواریم که این بتواند در آینده نزدیک نیز اتفاق بیفتد.”

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *