صفحهکلید رمزدار سکوریکد (SecuriCode) فورد اولین بار در سال ۱۹۸۰ معرفی شد. این ویژگی در ابتدا بر روی مدلهای تاندربرد (Thunderbird) و لینکلن کانتیننتال مارک ۶ (Lincoln Continental Mark VI) ارائه گردید و سپس به یک ویژگی استاندارد در بسیاری از وسایل نقلیه این شرکت تبدیل شد. اما چرا فورد هنوز هم روی درهای خودروهایش صفحهکلید رمزدار میگذارد؟! برای بررسی این موضوع با اِروتِک همراه باشید.
این فناوری منسوخ نشده است زیرا یک نیاز واقعی مصرفکننده را برآورده میکند و یک راهحل عملی و اثباتشده برای موارد استفاده واقعی است. به عنوان مثال، این ویژگی به افرادی که سبک زندگی فعالی دارند (مانند دویدن، دوچرخهسواری یا شنا) اجازه میدهد تا ریموتهای حجیم و گرانقیمت یا کلیدهای سنتی خود را داخل ماشین بگذارند و در واقع، وسیله نقلیه را به یک گنجه با دسترسی کنترلشده تبدیل میکند. در میان تمام ویژگیهای برجسته دیگر فورد F-150 و سایر خودروهای کار و شاسیبلند این برند، این قابلیت میتواند برای مالکان بسیار مفید باشد، زیرا کلیدها ممکن است در محیطهای خشن و مرطوب گم یا آسیب ببینند. کلیدهای صفحهکلید رمزگذاری شده دیجیتالی در سال ۲۰۰۱ ثبت اختراع شدند و به مالکان اجازه میدادند تا حداکثر پنج کد شخصی را اضافه کنند.
فورد در سال ۲۰۰۹ با ایجاد یک مدل لمسی خازنی به نام سکوریکد نامرئی (SecuriCode Invisible) که در ستون B خودرو ادغام شده است، صفحهکلید را مدرن کرد؛ اما سایر خودروها، به ویژه کامیونها و وانتها، دکمههای فیزیکی را به دلایل عملی، مانند امکان استفاده با دستکش، حفظ کردهاند. از آنجاییکه صفحهکلیدهای سکوریکد نصب شده در کارخانه مستقیماً به سیستم الکتریکی خودرو متصل هستند، رانندگان نیازی به نگرانی در مورد مشکلات مربوط به ریموتها مانند خالی شدن باتری، قطع اتصال، تداخل سیگنال یا هک ندارند.
طراحی، راحتی و دوام صفحهکلید سکوریکد فورد

علاوه بر قابلیت اطمینان و امنیت، سکوریکد راحتی روزمره را نیز فراهم میکند و به رانندگان این توانایی را میدهد که فقط یک در را باز کنند، صندوق عقب را باز کنند یا تمام درها را قفل نمایند. برخی خودروهای دیگر نیز صفحهکلیدهای عددی روی درها دارند، مانند خودروهای تولیدشده توسط جنرال موتورز (General Motors) و تویوتا (Toyota) که نسخه خاص خود را از این فناوری ایجاد کردهاند. با این حال، فورد زمان و تلاش زیادی را صرف فناوری سکوریکد خود کرده است و به نقطهای از بهبود در ادغام صفحهکلید و الکترونیک در رسیده است که این سیستم اکنون به نوعی امضای فورد محسوب میشود.
ساختار ستون B فورد از مواد بادوام یا پوشش خازنی استفاده میکند که برای محافظت کامل رابط کاربری از گرد و غبار، باران، برف و یخ طراحی شده است و یک سیستم کاملاً ضد آب و هوا ایجاد میکند که میتواند در دماهای زیر صفر یا زیر نور مستقیم خورشید به طور عادی کار کند. مدل فورد سوپر دیوتی (Super Duty) سال ۲۰۲۶ حتی صفحهکلید سکوریکد را به عنوان یک ویژگی کارخانهای بازگردانده است و نقش دائمی آن را در استراتژی خودروهای کار و شاسیبلند فورد تثبیت میکند.
منبع: Slashgear




















