آیا میدانستید کارکنان شرکت 1100 بار در روز برنامه و رابطها را تغییر میدهند؟ این کار وقت زیادی را میگیرد و باعث کاهش تمرکز کارمندان میشود. برنامهها و نرم افزارهای تجاری، بهرهوری و میزان فروش را افزایش میدهند. ولی اگر نمایندگانتان از برنامههای ناسازگار استفاده کنند به جایی نمیرسند. راه حل یکپارچه سازی فروش است. ادغام مناسب باعث تحول دیجیتال در بیزنس میشود و در آن دادهها همگام سازی میشوند و دقت بالا میرود. بهترین ابزار برای این کار CRM است که در ادامه آن را بیشتر بررسی میکنیم.
یکپارچه سازی CRM چیست؟
یکپارچه سازی فروش به وسیله نرم افزار سی آر ام هر برنامه کاربردی است که باعث بهبود تجربه استفاده از این ابزار میشود. CRM ی پیدا کنید که بتوانید آن را به راحتی با ابزارهای دیگر ادغام کنید تا بازدهیتان را افزایش دهید و در وقتتان صرفه جویی کنید. به صورت میانگین هر بیزنس در سال 2021 از 110 نرم افزار کاربردی استفاده میکرد. یک CRM خوب همهی این ابزارها را ادغام میکند و دادههایشان را در یک مکان برایتان جمع میکند و دیگر نیاز نیست برای استفاده ازشان از یک برنامه به برنامه دیگر بروید.
آمارهای میگویند که کمتر از 50% این برنامهها ارزش استفاده کردن را دارند و بقیه فقط وقتتان را میگیرند. یک CRM مناسب کمک میکند نیمی از این ابزارها را کنار بگذارید. به زبانی دیگر امکانات کاربردی CRM خیلی زیاد هستند که باعث میشود برنامههایی که استفاده میکنید را کاهش دهید. هر چه تعداد این برنامهها کمتر باشد، ادغام و یکپارچه سازی روانتر خواهد بود و در نتیجه اشتباه مدیریتی کمتر میشود.
مزایای یکپارچه سازی CRM چیست؟
یکپارچه سازی CRM دقت دادهها را افزایش میدهد و باعث صرفه جویی در زمان میشود؛ ولی نه استفاده از هر ابزاری. لازم است دنبال ابزاری با سرعت و سازگاری بالا باشید. ما بهتان CRM دیدار را پیشنهاد میکنیم. در ادامه به بررسی کاربرد نرم افزار crm دیدار در یکپارچه سازی دادهها و فروش میپردازیم:
1. بهبود تجربه مشتری؛
مهمترین موضوع در روند فروش، تجربه مشتری است. بیست و پنجمین نظرسنجی سالانه مدیر عاملهای PwC نشان داده که 89 درصد مدیر عاملها روی اعتماد سازی مشتریان در سال آینده تمرکز دارند و 81% از بیزنسها تجربه مشتری را به عنوان یک عامل اصلی برای مزیت رقابتی میدانند.
با استفاده از یکپارچه سازی CRM میتوانید ارتباطات مشتری را ساده و سوابقشان را سازماندهی کنید. در نهایت باعث میشود بینشهای ارزشمندی به دست آورید. برای مثال دیگر نمایندگان خدمات مشتری وقتشان را برای چندین بار بررسی مسائل مختلف تلف نمیکنند. از دیگر فواید یکپارچه سازی CRM دیدار برای بهبود تجربه مشتری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سوابق دقیق مشتری و مدیریت تماس بهتان کمک میکند که اطلاعات درست را به مشتریان بدهید.
- سوابق سازماندهی شده مشتری بهتان کمک میکند در اسرع وقت به مشتریان پاسخ دهید.
- تاریخچه مشتریان ردیابی شده و اتوماسیون نیروی فروش باعث صرفه جویی در زمان و پیش بینی میزان فروش میشود.
همه این امکانات نرم افزار CRM باعث میشود که فروش بیشتر و مشتریان خوشحالتری داشته باشید. هر چه مشتریان خوشحالتری داشته باشید، نرخ تبدیل سرنخهایتان بیشتر است و افراد بیشتری ازتان میخرند. قیمت crm دیدار نسبت به مزایای بیشماری که دارد، خیلی مناسب است. برای همین است که بیشتر افرادی که از این ابزار استفاده کردند از ارزش خرید بالای آن میگویند.
2. اتوماسیون، سازماندهی و کارایی؛
زمان در تجارت به همان اندازه پول اهمیت دارد. به صورت میانگین کارمندان روزانه 2 ساعت را صرف ایمیلهای شرکت میکنند. اگر همه را جمع کنیم در سال 30 روز میشود. اگر 100 کارمند در شرکت داشته باشید، سالانه 3000 روز کاری از دست میدهید. یکپارچه سازی CRM میتواند این زمان را به کمتر از نصف برساند. وقتی که کارمندان به همهی اطلاعات در یک مکان دسترسی داشته باشند و بتوانند در آن سرچ کنند، سریعتر میتوانند به ایمیلهای مشتریان جواب دهند. جدا از آن CRM ابری دیدار که برای موبایل مناسب است بهتان کمک میکند در هر جایی که هستید به مشتریان جواب دهید و معطل شدن را به حداقل برسانید.
مفیدترین ادغام های CRM
هر برنامهای که با CRM ادغام میکنید، ارتباطات را ساده میکند؛ ولی برخی از این ابزارها برایتان مناسبتر است. در ادامه این برنامهها را بررسی میکنیم؛ ولی اول نگاهی به سه نوع یکپارچه سازی CRM میپردازیم:
- ادغام CRM با بازاریابی؛
- ادغام CRM با خدمات مشتری؛
- ادغام CRM با تجارت الکترونیک؛
بیشتر ادغامها در این سه دسته قرار دارند. در زیر مفیدترین ادغامهای CRM را آوردیم:
1. یکپارچه سازی وب سایت CRM؛
اولین و سادهترین ادغام CRM یکپارچه سازی وبسایت است. همگام سازی وبسایت با مخاطبین و برنامههایی مثل وردپرس بهتان کمک میکند به سرعت لیدها را جذب کنید. بعد از ثبت لید، نرم افزار مدیریت تماس CRM بهتان در پیدا کردن سرنخهای واجد شرایط کمک میکند.
2. یکپارچه سازی دادههای CRM؛
دیگر کاربرد نرم افزار سی آر ام یکپارچه سازی دادهها است که CRM در اصل برای آن ساخته شده است. بسته به اندازه شرکت و برنامههایی که استفاده میکنید، یکپارچه سازی میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. یکپارچه سازی دادههای CRM تمام اطلاعات مشتریان را در یک جا برایتان جمع میکند.
3. اتوماسیون بازاریابی CRM؛
استفاده از نرم افزار CRM برای همسوسازی فروش و بازاریابی خیلی مهم است. شما میتوانید از دادههای فروش و اتوماسیون برای کمک به بخش پشتیبانی نیز استفاده کنید. این ابزار دادههای بخش فروش و خدمات مشتری را به هم وصل میکند تا بهترین کانالهای ارتباطی و استراتژیها را پیدا کنید. وقتی بخش بازاریابی از دادهها استفاده کند، میتواند با توجه به رفتار مشتری استراتژی تعیین کند.
4. یکپارچه سازی CRM ERP؛
نرمافزار ERP یا برنامهریزی منابع سازمانی در بیشتر مواقع در کنار یک CRM جفت میشود تا فعالیتهای تجاری اولیه را انجام دهد. ERP عملکرد تجاری و CRM معاملات تجاری را مدیریت میکند. با یکپارچه سازی این دو ابزار میتوانید به بهترین شکل ممکن بیزنستان را مدیریت کنید تا فروشتان را افزایش دهید. اگر در این کار مشکل دارید با بخش پشتیبانی CRM دیدار تماس بگیرید. کارشناسان این ابزار به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند تا بهتان کمک کنند.
5. CRM و تجارت الکترونیک؛
اگر با تجارت الکترونیکی سروکار دارید از ابزاری استفاده کنید که با CRM یکپارچه شود. این کار باعث میشود اطلاعات دقیقی از هر مشتری داشته باشید.
6. ادغام CRM اضافی؛
به جز ادغام و یکپارچه سازی مواردی که در بالا گفته شد، میتوانید نرم افزار CRM دیدار را با برنامههای دیگری جفت کنید که در ادامه چند تا از آنها را معرفی کردیم:
- ایمیل؛
- تقویم؛
- برنامههای مدیریت زمان و پروژه؛
- فرم و نظر سنجی؛
چگونه یک سیستم CRM را یکپارچه کنیم
برای این کار سه راه وجود دارد:
- نرم افزارهای یک شرکت را خریداری کنید تا همه به صورت خودکار یکپارچه شوند، مثل نحوه همگام سازی خودکار محصولات اپل.
- بخش فناوری شرکت یک کد اضافی برای پیوند دادن سیستمها بنویسد.
- از یک API یا رابط برنامه نویسی استفاده کنید( بهترین روش).
استراتژی یکپارچه سازی CRM API
APIها نرمافزارهای واسطهای هستند که کمک میکنند دو ابزار ادغام شوند. برای مثال وقتی که اسنپ میگیرید، این برنامه به وسیله API با gps و Google Maps ادغام میشود. برخلاف چیزی که تصورش را دارید، API اصلا پیچیده نیست. این نرم افزارها قیمت کمی دارند و به راحتی میتوانید آنها را خریداری کنید.
بهترین شیوه های یکپارچه سازی دادههای مشتری
مهم نیست که چگونه دادهها و برنامههایتان را ادغام می کنید، مهم این است که نباید چیزی در مسیر گم شود. در زیر چند نکته وجود دارد که باید قبل از یکپارچه سازی و ادغام برنامهها بهش توجه کنید:
- قبل از اینکه برای ادغام دو برنامه تلاش کنید، مطمئن شوید که این برنامه با CRM سازگار است. پلتفرمهای CRM لیستی از برنامه و شرکتهایی که با محصولاتشان سازگاری دارند را لیست کردند. البته CRM دیدار با تمام سیستم و برنامههای معتبر دیگر سازگار است و میتوانید آنها را با هم ادغام کنید. البته سرعت و بازدهی ادغامها برابر نیست. چون کاربرد و کارکرد برنامههای مشابه به یک اندازه نیست.
- نکته دیگری که باید قبل از ادغام و یکپارچه سازی برنامهها بهش توجه کنید، پشتیبانی گیری از دادههای برنامه است. قبل از اینکه ادغام را انجام دهید، نسخه پشتیبان را یک جا ذخیره کنید. هر چند که احتمال از دست رفتن اطلاعات خیلی کم است. البته این احتمال با استفاده از CRM دیدار تقریبا صفر است. ولی ممکن است برنامههای دیگر باگ داشته باشند. با پشتیبان گیری از دادهها، حتی در صورت حذف شدن اطلاعات میتوانید بهشان دسترسی داشته باشید. کار از محکم کاری عیب نمیکند، اگر اطلاعات پاک نشد، میتوانید نسخه پشتیبان را حذف کنید.
- هنگام یکپارچه سازی دادهها و برنامهها به کارمندانتان اطلاع دهید و کاری که در حال انجام شدن است را برایشان توضیح دهید.
اگر نمیدانید که چگونه یکپارچه سازی CRM را انجام دهید با بخش پشتیبانی CRM دیدار تماس بگیرید. سازندگان و برنامه نویسان این شرکت میتوانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.
کلام آخر
برای مدیریت مناسب فروش و بیزینس لازم است از CRM استفاده کنید. با یکپارچه سازی CRM میتوانید تمام اطلاعات مشتریان را در یک جا جمع آوری کنید و بعد بر اساس این اطلاعات استراتژی فروش و بازاریابی مناسبی اتخاذ کنید. وقتی که بدانید مشتریان به چی نیاز دارند و چه خصوصیاتی دارند، راحتتر میتوانید جذبشان کنید و بهشان بفروشید.