جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

فیل‌ها خانواده دوستانشان را به اسم صدا می‌زنند!

فیل ها خانواده و دوستانشان را به اسم صدا می‌زنند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

فیل‌های وحشی یک توانایی نادر در میان حیوانات را نشان داده‌اند؛ ارتباط با دیگران در دایره اجتماعی خود با استفاده از «نام‌های» فردی! پژوهشی جدید نشان می‌دهد که ارتباط انسان‌مانند آن‌ها ممکن است به معنای توانایی فیل‌ها در تفکر پیچیده باشد!

انسان‌ها به عنوان یک گونه خاص، به‌دلیل استفاده از “اسم” برای ارجاع به یکدیگر منحصر‌به‌فرد هستند. فرآیندِ استفاده از برچسب‌های صوتی برای شناسایی یک فرد دیگر امری آموختنی است زیرا مردم با دانستن نام‌های شخصی همه‌ی افراد خانواده و اجتماع خود به دنیا نمی‌آیند. در حالی که دلفین‌ها و طوطی‌ها هویت خود را با استفاده از صداهای منحصربفرد به دیگر اعضای گونه خود اعلام می‌کنند که سپس توسط بقیه گروه تقلید می‌شود، اما همانطور که می‌دانید در انسان‌ها بدینگونه نیست.

اکنون یک مطالعه جدید توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی کلرادو (CSU) کالج منابع طبیعی وارنر، گروه حفاظت Save the Elephants و ElephantVoices تأیید کرده است که فیل‌های وحشی آفریقایی به روشی مشابه با انسان‌ها و با استفاده از ‌صوت‌های فردی خاص که مانند «نام» هستند با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

مایکل پاردو، نویسنده‌ی اصلی و مسئول این مطالعه گفت:

دلفین‌ها و طوطی‌ها با تقلید صوت ایجاد‌شده توسط گیرنده به یکدیگر «نام» نسبت می‌دهند. در مقابل، داده‌های ما نشان می‌دهند که فیل‌ها برای خطاب کردن یکدیگر به تقلید از صدای گیرنده تکیه نمی‌کنند که این بیشتر شبیه به روشی است که نام‌های انسانی کار می‌کنند.

زبان انسانی یک زبان خودمختارانه و دلبخواهی است زیرا کلماتی که استفاده می‌کنیم فقط برچسب هستند و نمی‌توان معنای زیرین را از شکل یک کلمه استنباط کرد. به‌طور مثال چیزی خاص درباره یک «میز» در اسم وجود ندارد که آن را به “میز” نسبت دهد، بلکه فقط یک اصطلاح توافق‌شده است. به دلیل عدم تقلیدی بودن، ارتباط دلبخواهی به‌طور شناختی چالش‌برانگیزتر است.

جورج ویت‌مایر، استاد کالج منابع طبیعی وارنر CSU، رئیس هیئت علمی Save the Elephants، و نویسنده ارشد مطالعه:

اگر همه‌ی کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، تولید صداهایی بود که شبیه به چیزی بودند که درباره‌اش صحبت می‌کردیم، توانایی ارتباط ما به شدت محدود می‌شد.

حتی در توصیف خودمان نیز نام‌ها دلبخواهی هستند. پژوهشگران می‌گویند استفاده فیل‌ها از برچسب‌های صوتی دلبخواهی نشان می‌دهد که ممکن است آن‌ها قادر به تفکر خلاق و انتزاعی باشند!

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *