جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
شرکت استیبل الترون

آبگرمکن‌های هوشمند برقی: نوآوری در کارایی و صرفه‌جویی در انرژی

اشتراک‌گذاری:

یکی از پرطرفدارترین موضوعات مرتبط با سیستم‌های گرمایشی به ویژه آبگرمکن برقی، افزایش تقاضا برای آبگرمکن برقی هوشمند و کم مصرف است. به تدریج و با افزایش آگاهی افراد از مزایای استفاده از نسل جدید آبگرمکن‌های برقی، تولیدکننده‌گان نیز محصولات تولیدی خود را با توجه به فاکتورهایی همچون بهره وری انرژی، سهولت در نصب و استفاده و کنترل بیشتر، ارائه می دهند.

نقش اینترنت اشیاء در هوشمندسازی خانه ها: بهینه‌سازی کارایی آبگرمکن‌های کم مصرف برقی

نقش اینترنت اشیاء در هوشمندسازی خانه ها، مخصوصاً برای بهینه‌سازی کارایی سیستم‌های گرمایشی و آبگرمکن‌های کم مصرف برقی، بسیار چشمگیر است. درادامه، تغییر رفتار تولیدکنندگان و مصرف کننده گان به سوی استفاده بیشتر از فناوری‌های کم مصرف برقی را بررسی می‌کنیم.

رویکردهای جدید تولیدکننده‌گان و گرایشات مصرف کننده‌گان به استفاده از تکنولوژی

 بهره وری انرژی:

با افزایش هزینه های انرژی و افزایش آگاهی نسبت به مسائل زیست محیطی، بهره وری انرژی در انتخاب آبگرمکن برقی مورد توجه صاحبان خانه قرار می گیرد. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را کطابق با استانداردهای بین‌المللی، به گونه‌ای طراحی می‌کنند که گواهی انرژی استار(برچسپ انرژی) را که به دستگاه‌هایی اعطا می‌شود که دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه بهره‌وری انرژی را رعایت می‌کنند، برآورده کنند.

فناوری هوشمند:

اخیراً یکی از گرایش های تولیدکننده‌گان، استفاده از فناوری هوشمند برای کنترل آبگرمکن های برقی است. با ظهور خانه های هوشمند و اینترنت اشیاء (IOT)، کاربران بیشتری به دنبال راه هایی برای یکپارچه سازی لوازم خانگی خود و کنترل آنها از راه دور هستند. آبگرمکن های برقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اکنون مدل های زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند یا دستورات صوتی قابل کنترل هستند و در صورت بروز مشکل یا زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری باشد، هشدارهایی را ارائه می دهند که فرایند رفع مشکل را ساده‌تر می‌کند.

 استفاده از آبگرمکن های هیبریدی

رویکرد دیگر، که اخیراً در بین مصرف کننده‌گان هم مورد استقبال قرار گرفته، افزایش استفاده از آبگرمکن های برقی هیبریدی است که مزایای آبگرمکن برقی و گازی را همزمان با هم ترکیب می کند. این مدل های هیبریدی از پمپ حرارتی برای انتقال گرما از هوا یا زمین اطراف به آب استفاده می کنند که می تواند هزینه های انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بازده بیشتری را ارائه دهد. آبگرمکن های هیبریدی نیز نسبت به مدل های برقی سنتی، زمان بازیابی سریع تری دارند، به این معنی که می توانند آب گرم را با سرعت بیشتری تامین کنند.

آبگرمکن های بدون مخزن:

آبگرمکن های برقی بدون مخزن، گزینه دیگری هستند که به طور فزاینده ای محبوب شده‌اند. این مدل ها به جای ذخیره آب در مخزن، آب را بر حسب نیاز مصرف کننده گرم می کنند. همین امر، می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در انرژی شود، زیرا نیازی به گرم کردن مداوم حجم زیادی از آب نیست.

آبگرمکن برقی بدون مخزن

همچنین، آبگرمکن های بدون مخزن، نسبت به مدل های سنتی جمع و جورتر هستند و برای خانه های کوچک یا آپارتمان ها، ایده آل هستند.

سازگاری با محیط زیست

در نهایت، همچنین با توجه به افزایش دغدغه‌های محیط زیستی و افزایش جمعیت دوستداران محیط زیست، روند رو به رشدی به سمت پایداری و سازگاری با محیط زیست در بازار آبگرمکن برقی وجود دارد. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان، آبگرمکن های برقی خود را با ویژگی هایی مانند تشخیص نشت، خاموش شدن خودکار و مواد قابل بازیافت طراحی می کنند تا اثرات زیست محیطی آنها را کاهش دهند و گزینه پایدارتری برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند. بعنوان نمونه، شرکت آلمانی استیبل الترون، یکی از کمپانی‌های پیشرو در  تولید انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هوشمند و دوستدار محیط زیست می‌باشد که می‌توانید محصولات آن را از نماینده‌های رسمی آن‌ها در ایران، تهیه کنید.

شرکت استیبل الترون

به طور خلاصه، پرطرفدارترین موضوع مربوط به آبگرمکن های برقی کم مصرف، افزایش تقاضا برای گزینه های کم مصرف، هوشمند و پایدار است. با ادامه پیشرفت فناوری و آگاهی بیشتر صاحبان منازل از مزایای استفاده از آبگرمکن های برقی، می توان انتظار داشت که در سال های آینده شاهد مدل های نوآورانه و سازگار با محیط زیست بیشتری در بازار باشیم.

نتیجه‌گیری:

با توجه به تحقیقات انجام شده در بازار سیستم‌های گرمایشی، بازار آبگرمکن برقی به سرعت در حال تکامل است تا نیازهای صاحبان خانه هایی را که به دنبال گزینه های کم مصرف، هوشمند و پایدار هستند، برآورده کند. با توجه به بسیاری از محصولات نوآورانه که در حال حاضر، در بازار موجود است، مصرف کنندگان بهتر است که تحقیقات خود را انجام دهند و مدلی را انتخاب کنند که به بهترین وجه متناسب با نیازها و بودجه آن‌ها باشد.

منبع: مجله گروه آریاتیس

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اروتک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *