بازاریابی و فروش از ارکان حیاتی کسب و کارها هستند. آن ها ارتباط نزدیکی دارند و به عنوان یک کاتالیزور برای ایجاد درآمد، عمل می کنند. بازاریابی در مورد ایجاد آگاهی در مورد یک برند و سازمان است، اما فروش با تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی، باعث سود می شود. بنابراین می توان گفت که تمامی کسب و کارها به مشاوره بازاریابی و فروش نیاز دارند.
هنگامی که گروه های بازاریابی و فروش به طور نزدیک با هم همکاری می کنند، می توانند فرصت های جدید را ایجاد کنند و در نهایت کسب و کار جدیدی را به دست آورند. به عنوان مثال: همسویی بازاریابی و فروش می تواند منجر به افزایش 32 درصدی در رشد درآمد سال به سال شود.
مواردی کلیدی در خصوص تکنیک های بازاریابی و فروش
– بازاریابی شامل استراتژی هایی است که شرکت شما برای ایجاد علاقه در کسب و کار شما به کار می گیرد. فروش روش هایی است که توسط آن سود را به معامله تبدیل می کنید.
– تکنیک های بازاریابی سرنخ های سرد، گرم و داغ را جذب می کنند، درحالی که تکنیک های فروش آن ها را به مشتریان کامل تبدیل می کند.
– کسب و کارها باید یاد بگیرند که چگونه بین بازاریابی و فروش تعادل برقرار کنند تا به طور مؤثر مشتریان جدیدی به دست آورند. مشاوره بازاریابی و فروش در این خصوص می تواند راهنمای موثری باشد.
تکنیک های بازاریابی و فروش مؤثر
• پیشنهاد فروش منحصر به فرد را شناسایی و تبلیغ کنید. باید تعیین کنید که چرا مشتریان باید به جای رقبای شما با شرکت شما تجارت کنند. آنچه کسب و کار شما را از دیگری متمایز می کند، پیشنهاد فروش منحصر به فرد نامیده می شود.
• مشتریان را تشویق کنید تا به یک گروه مشتاق برای کسب و کار شما تبدیل شوند. نظرات مشتریان را جمع آوری کنید و از این توصیفات در ادبیات فروش و بازاریابی خود استفاده کنید. توصیفات ویدئویی و متنی را در وب سایت شرکت و یا بروشورهای خود چاپ کنید.
• اطمینان حاصل کنید که تمام تکنیک های بازاریابی و فروش شما شامل فراخوانی برای اقدام است. فراخوان برای اقدام بیانیه ای است که به مشتریان می گوید که در آینده باید چه کاری انجام دهند. به عنوان مثال، در پایان یک بروشور، می توانید عبارتی را وارد کنید که می گوید: «برای مشاوره رایگان با شماره xxxx امروز تماس بگیرید».
• به جای ویژگی ها، روی مزایا تأکید داشته باشید. بسیاری از شرکت ها به جای اینکه مزایای محصول یا خدمات را به مشتریان معرفی کنند، ویژگی های آن ها را تبلیغ می کنند.
• یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر اضافه کنید. به مشتریان دلیلی بدهید که به تکنیک های بازاریابی و فروش شما پاسخ دهند. به آن ها پیشنهادی بدهید که به سادگی نتوانند رد کنند. یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر ممکن است شامل یک هدیه رایگان، یک تخفیف یا اقلام جایزه باشد.
اگر در این موارد نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید از مشاوره بازاریابی و فروش کمک بگیرید.
تفاوت واقعی فروش در مقابل بازاریابی
برای ایجاد یک مشارکت منسجم بین بازاریابی و فروش، باید عناصر اصلی هر بخش را درک کنیم.
• روند
تکنیک های بازاریابی و فروش، هر دو شامل جزئیاتی در مورد تاریخچه شرکت، اهداف و ابتکارات کلی آن هستند.
– طرح بازاریابی مشخص می کند که محصول چیست؟ قیمت آن چند است؟ به چه کسی فروخته می شود و کجا فروخته خواهد شد؟ این به عنوان 4Ps بازاریابی نیز شناخته می شود: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات.
– برنامه های فروش شامل جزئیاتی در مورد فرآیند فروش، ساختار گروه، بازار هدف است. بعلاوه، طرح فروش، برنامه عملیاتی، ابزارها و منابعی را که برای هدف قرار دادن این اهداف مورداستفاده قرار خواهند گرفت، مشخص می کند.
• اهداف
تمرکز اصلی تکنیک های بازاریابی و فروش برای کسب درآمد برای شرکت است.
– هدف اصلی بازاریابی، بزرگ جلوه دادن و تبلیغ شرکت، محصول یا خدمات و برند است. بخش های بازاریابی مسئول قیمت گذاری محصولات، اطلاع رسانی، چگونگی رفع نیازها و خواسته های مشتریان توسط محصول هستند. اهداف آن اغلب طولانی مدت هستند.
– هدف فروش، تمرکز بر رسیدن به سهمیه ها و اهداف حجم فروش است که این ها معمولاً کوتاه مدت هستند. اهداف فروش اغلب ماه به ماه اندازه گیری می شوند.
• ابزارها و منابع
– پایگاه داده CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) ابزاری است که می تواند توسط بازاریابی و فروش به طورکلی مورداستفاده قرار گیرد. پایگاه داده به همه بخش ها کمک می کند تا روابط با مخاطبین را مدیریت کنند، مهم نیست که در کدام مرحله از چرخه حیات مشتری قرار دارند.
– رسانه های اجتماعی نیز می توانند توسط هر دو واحد تجاری مورداستفاده قرار گیرند. برای بازاریابی می توان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوا و برای فروش به عنوان بخشی از استراتژی فروش اجتماعی استفاده کرد. به علاوه، ابزارهایی وجود دارند که برای هر بخش خاص هستند.
مشاوره بازاریابی و فروش نیز می تواند برای هر کسب و کاری برنامه ریزی کرده و بهترین منابع را در اختیار شرکت ها قرار دهد.
ابزار بازاریابی
• بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
• ابزار بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
• ابزار مدیریت پروژه
• نرم افزار گزارش دهی
• ابزار تولید محتوا
ابزار فروش
• اپلیکیشن جلسات
• ابزار اسناد
• نرم افزار صدور فاکتور
• ابزار مدیریت ایمیل
• نرم افزار مدیریت موجودی و سفارش
تکنیک های بازاریابی مورد استفاده برای افزایش فروش
افزایش درآمد یا فروش یکی از چندین هدف رایج بازاریابی است. شرکت ها اغلب از این هدف در ابتدا برای ایجاد پایگاه مشتری و باگذشت زمان، برای ایجاد جریان نقدی یا تحویل کالا در پایان فصل استفاده می کنند. چندین تکنیک بازاریابی خاص در افزایش فروش وجود دارد:
• استراتژی های تنوع محصول
بازاریابی و تحقیقات محصول عناصری از بازاریابی هستند که باهدف افزایش مطلوبیت پیشنهاد شما برای بازار هدف انجام می شود.
شرکت ها می توانند از یک برند قوی برای گسترش به سایر دسته های محصولات مشابه یا نامرتبط استفاده کنند. این امکان افزایش فروش را به مشتریان فعلی که به برند و شهرت شرکت اعتماد دارند، می دهد.
• استراتژی های متنوع سازی بازار
یک جایگزین برای تنوع بخشیدن به محصول، تنوع بخشیدن به بازارهایتان است. این به معنای جذب مشتریان جدید با یک محصول یا قالب موجود است. این موضوع ممکن است همان سود را به عنوان راه حل های پیشرفته ارائه نکند، اما دسترسی به بازار جدید و حجم فروش بالاتر را فراهم می کند.
• تبلیغات مختلف فروش
یکی از راه های افزایش فروش، استفاده از تبلیغات فروش است. این شامل مجموعه ای از پیشنهاد های تبلیغاتی مبتنی بر قیمت برای جذب مشتریانی است که از بودجه آگاه هستند. برگه های تخفیف ، درصد تخفیف، هدایا و پیشنهادهای رایگان خرید، از تبلیغات رایج هستند.
• ارتباطات بازاریابی یکپارچه
تبلیغات سنتی، از طریق رسانه های پخش، چاپی و دیجیتال، معمولاً برای اجرای اهداف بلندمدت ارتباط بازاریابی استفاده می شود. با افزایش استفاده از اینترنت و سایر ابزارهای دیجیتال برای تولید محتوا، کسب و کارهای کوچک باید انواع ابزارهای تبلیغاتی را در پیام های خود ادغام کنند. این موارد می تواند شامل کمپین های رسانه های اجتماعی، متن، انفجار ایمیل، تبلیغات بنری وب سایت، تبلیغات بومی و محتوای حمایت شده و ویدیو باشد.
• افزایش کنترل کیفیت
یکی از راه های کاهش ریسک و افزایش فعالیت خرید، ارائه تضمین هایی درباره تجربه مشتری است. ضمانت نامه های محصول و خدمات، دو تضمین رایج هستند که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان ارائه می شوند. تضمین به سادگی به این معنی است که اگر مشتری تجربه نارضایتی داشته باشد، شما بازپرداخت محصول یا خدمات رایگان یا نوعی دیگر جبران را ارائه می دهید. ارائه این خدمات به مشتریان امکان خرید بی دغدغه تری را می دهد.
مؤثرترین تکنیک های فروش و بازاریابی
فروش:
• در مورد تولید سرنخ، سامانمند باشید.
• چرخه فروش خود را بشناسید.
• فعالانه به دنبال ارجاع باشید.
• روی تأمین قرار ملاقات تمرکز کنید.
• برای اعتراض آماده شوید.
• پیگیری کنید و گوش کنید.
بازاریابی :
اگر به دنبال مؤثرترین تکنیک بازاریابی برای مشاغل کوچک هستید، بازاریابی محتوا برنده است. بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی، پادکست ها، وبینارها و موارد دیگر می شود. اساساً، هر نوع محتوایی که می توانید به صورت آنلاین توزیع کنید در این دسته قرار می گیرد.
کلام آخر:
علاوه بر بازاریابی، افزایش فروش یک کارکرد حیاتی برای هر سازمانی است. اگرچه تفاوت های زیادی بین بازاریابی و فروش وجود دارد، اما این دو یک هدف مشترک برای افزایش و حفظ درآمد شرکت را در درازمدت دنبال می کنند.
تکنیک های فروش قوی، برای افزایش درآمد و رشد کسب و کار حیاتی هستند. اما اگر کسب و کار شما فاقد یک برنامه بازاریابی مؤثر باشد، کسی را نخواهید داشت که به او بفروشید. تعادل تکنیک های بازاریابی و فروش مستلزم یک استراتژی جامع است که به راحتی منجر به تبدیل شدن به مشتری شود. برای دستیابی به این مهم می توانید از مشاوره بازاریابی و فروش استفاده نمایید . گروه مشاوران بین المللی کسب و کار ساکوراد با تیم مجرب و حرفه ای در زمینه بازاریابی و فروش می تواند راهنمای هر کسب و کاری باشد. جهت ثبت مشاوره به صورت آنلاین به سایت ساکوراد به آدرس https://succourad.com مراجعه نمایید.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و اروتک مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. |