جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

از آیفون 16 تا اپل واچ سری 10؛ از رویداد Glowtime اپل چه انتظاراتی داریم؟

از آیفون 16 تا اپل واچ سری 10؛ از رویداد Glowtime اپل چه انتظاراتی داریم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل مدتی پیش به‌صورت رسمی تأیید کرد که رویداد جدیدی را در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار خواهد کرد. تقریباً می‌توان مطمئن بود که رونمایی از سری آیفون 16 در جریان این رویداد اتفاق خواهد افتاد. انتظار می‌رود آیفون‌های جدید با تغییرات مهم، طراحی جدید و دوربین‌های بهتر معرفی شوند.

این غول فناوری برای رویداد جدید خود عبارت «It’s Glowtime» (زمان درخشش است) را برگزیده و احتمالاً با این عنوان به قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی Apple Intelligence اشاره دارد. در دعوت‌نامه‌ی اپل، لوگوی معروف این کمپانی با رنگ‌های سیری احاطه شده است و به احتمال متمرکز بودن این رویداد بر هوش مصنوعی تأکید بیشتری می‌کند.

با این حال، آیفون 16 و هوش مصنوعی اپل احتمالاً تنها محصولاتی نیستند که در این مراسم موردانتظار به نمایش گذاشته می‌شوند. کوپرتینویی‌ها ممکن است از نسل جدید محصولات دیگر خود نیز پرده بردارند. برای آشنایی با انتظاراتی که با توجه به شایعات و گزارشات از رویداد Glowtime اپل داریم، با اِروتِک همراه باشید.

۱. سری آیفون 16

بدون شک ستاره‌ی رویداد جدید اپل مانند همیشه آیفون خواهد بود. انتظار می‌رود این کمپانی در جریان این رویداد از چهار مدل جدید آیفون 16 رونمایی کند. گفته می‌شود آیفون 16 و 16 پلاس نسبت به نسل قبلی خود، آیفون 15 و 15 پلاس، با طراحی کمی متفاوت معرفی خواهند شد. این گوشی‌ها همچنان طراحی کلی مدل‌های فعلی با پنل‌های پشتی شیشه‌ای مات و فریم‌های تخت را حفظ خواهند کرد، اما طراحی ماژول دوربین این‌بار مشابه آیفون X و با چیدمان عمودی خواهد بود.

از طرف دیگر، اپل ممکن است تراشه‌ی A18 را برای این مدل‌ها به کار بگیرد. این تراشه‌ی قدرتمند از پس پردازش تمامی عملکردها و قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18.1 برمی‌آید و گزینه‌ای مناسب برای آیفون 15 و 15 پلاس محسوب می‌شود.

از آیفون 16 تا اپل واچ سری 10؛ از رویداد Glowtime اپل چه انتظاراتی داریم؟

در کنار این دو گوشی، شاهد رونمایی از آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس هم خواهیم بود. مدل پرو طبق گزارشات قرار نیست تغییرات قابل‌توجهی از نظر طراحی کلی نسبت به مدل‌های فعلی داشته باشد و تنها با حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر معرفی خواهد شد، موضوعی که به اپل این امکان را می‌دهد تا به‌ترتیب نمایشگرهایی بزرگ‌تر با اندازه‌های ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچ را در مدل‌های پرو ارائه دهد. اپل همچنین این مدل‌ها را به تراشه‌ی قدرتمندتر A18 پرو مجهز می‌کند.

تمامی مدل‌های آیفون 16 دارای دکمه‌ی اکشن خواهند بود. اپل این دکمه‌ی میانبر کناری قابل شخصی‌سازی را سال گذشته با آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس معرفی کرد و امسال تمامی مدل‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که گوشی‌های سری آیفون 16 به دکمه‌ی کپچر (Capture) متمرکز بر دوربین نیز مجهز باشند.

۲. ساعت هوشمند اپل واچ سری 10

ساعت هوشمند اپل واچ سری 10

یکی از محصولات دیگری که می‌توان انتظار رونمایی از آن را در رویداد Glowtime اپل داشت، نسل جدید ساعت‌های هوشمند این کمپانی است، چرا که در گذشته نیز بارها شاید معرفی همزمان سری جدید آیفون و اپل واچ بوده‌ایم.

با توجه به شایعات، این گجت پوشیدنی جدید با بدنه‌ی باریک‌تر و حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر رونمایی خواهد شد. کوپرتینویی‌ها همچنین ممکن است همانند اپل واچ اولترا، از اندازه‌ی ۴۹ میلی‌متری این سری نیز پرده بردارند.

از آن‌جایی که دهمین نسل اپل واچ در آستانه‌ی معرفی قرار دارد، گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی رونمایی این کمپانی از «اپل واچ ایکس» با طراحی جدید صورت گرفته است. با این وجود، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این محصول در جریان رویداد بعدی اپل به‌طور رسمی معرفی می‌شود، یا باید تا سال ۲۰۲۵ منتظر بمانیم.

از سوی دیگر، به نظر می‌‎رسد اپل قصد رونمایی از نسل جدید ساعت هوشمند مدل اولترا خود را ندارد و در عوض، ممکن است ساعت هوشمند اپل واچ SE جدیدی با قیمت بسیار پایین‌تر راهی بازار شود. طبق گزارشات پیرامون این محصول، اپل قیمت گجت پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه‌تر خود را به‌جای استفاده از آلومینیوم، با بهره‌گیری از بدنه‌ی پلاستیکی کاهش داده است.

۳. ایرپادز 4

از آیفون 16 تا اپل واچ سری 10؛ از رویداد Glowtime اپل چه انتظاراتی داریم؟

ستاره‌ی دیگری که در رویداد جدید اپل در کنار آیفون 16 و اپل واچ سری 10 فرصت درخشش پیدا خواهد کرد، ایرپادز است. اپل قصد دارد تا از مدل‌های میان‌رده و اقتصادی ایرپادز 4 رونمایی کند و به رقابت در بازار هدفون‌های بی‌سیم ادامه دهد.

یکی از این دو مدل جدید بر اساس گزارشات به مشخصاتی شبیه به نسل سوم ایرپادز مجهز خواهد بود، در حالی که مدل دیگر با امکان حذف نویز فعال و ویژگی‌های کمتری نسبت به ایرپادز پرو، با قیمت ارزان‌تری راهی بازار می‌شود. جای تعجب ندارد اگر مدل‌های جدید ایرپادز مکس اپل نیز با برخورداری از پورت USB-C، تراشه‌ی H2 و بلوتوث 5.3 در این رویداد حضور داشته باشند.

۴. هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence)

از آیفون 16 تا اپل واچ سری 10؛ از رویداد Glowtime اپل چه انتظاراتی داریم؟

خردادماه امسال بود که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2024) با محوریت هوش مصنوعی این کمپانی (Apple Intelligence) برگزار شد. با این حال، پلتفرم جامع هوش مصنوعی اپل می‌تواند در رویداد Glowtime هم نقش پررنگی ایفا کند و با برخی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو آشنا شویم. باید منتظر ماند و دید که چه ویژگی‌های جدیدی از Apple Intelligence در این رویداد موردانتظار به نمایش گذاشته خواهند شد.

۵. سیستم‌عامل iOS 18 و سایر آپدیت‌های نرم‌افزاری

اندکی پس از به پایان رسیدن رویداد Glowtime، اپل آخرین موج انتشار نسخه‌ی آزمایشی iOS 18 و iPadOS 18 و macOS 15 و watchOS 11 و tvOS 18 و visionOS 2 برای توسعه‌دهندگان را آغاز خواهد کرد. به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل‌ها نیز کمی بعد و هنگامی که محصولات جدید اپل راهی بازار شوند، در دسترس قرار خواهند گرفت. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید اپل، تمامی ویژگی‌هایی که اپل از اوایل سال جاری تاکنون معرفی کرده است، از جمله قابلیت‌های معرفی‌شده در جریان رویداد توسعه‌دهندگان اخیر کوپرتینویی‌ها (WWDC 2024)، را دربرمی‌گیرد.

طبق معمول سال‌های گذشته، اپل جدیدترین رویداد خود را در وب‌سایت Apple Events، در یوتیوب و همچنین در برنامه‌ی Apple TV پخش خواهد کرد. این رویداد در حال حاضر در کانال یوتیوب اپل برای روز دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، در ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت ایران برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *