جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

روترهای جدید وای‌فای شبکه خانگی شما را به یک رادار امنیتی تبدیل می کنند؟

روترهای جدید وای‌فای شبکه خانگی شما را به یک رادار امنیتی تبدیل می کنند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

امنیت وای‌فای معمولاً به معنای جلوگیری از دسترسی مزاحمان مجازی به شبکه اینترنتی شما است، اما یک سیستم جدید ادعا می‌کند که می‌تواند از شبکه‌های وای‌فای برای تشخیص مزاحمان فیزیکی نیز استفاده کند. سیستم هشدار خانگی Gamgee با کمک امواج وای‌فای می‌تواند افراد و حیوانات خانگی که به خانه تعلق دارند را شناسایی کرده و شما را از حضور غریبه‌ها یا حتی سقوط یک فرد مسن مطلع کند.

خانه‌های ما هم‌اکنون مملو از سیگنال‌های نامرئی وای‌فای هستند که در حال اتصال به تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، لامپ‌ها، یخچال‌ها و به طور کلی هر چیزی که می‌توان آن را هوشمند کرد، می‌باشند. اگرچه نمی‌توانیم این سیگنال‌ها را ببینیم یا حس کنیم، اما با حرکت در خانه تأثیراتی روی آن‌ها می‌گذاریم.

جالب اینجاست که تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که می‌توان از الگوریتم‌های خاصی برای تحلیل سیگنال‌های منعکس‌شده وای‌فای استفاده کرد و حتی از پشت دیوارها یک فرد را در اتاق تشخیص داد. همچنین پیشرفت‌های بیشتری در تشخیص افراد (تا 20 نفر در یک اتاق) با قابلیت تفکیک بر اساس قد، شکل بدن یا حتی نوع راه رفتنشان حاصل شده است.

شبکه وای‌فای خانگی شما توسط روترهای جدید به یک رادار امنیتی تبدیل می‌شوند!

بر اساس گفته‌های شرکت، یک دوره آموزشی دو هفته‌ای به سیستم اجازه می‌دهد تا “نگارش بدنی” ساکنان، بازدیدکنندگان منظم، حتی کودکان و حیوانات خانگی را شناسایی کند. پس از آن، حرکات ناآشنا باعث ارسال یک اعلان به کاربر خواهند شد، این پیغام حتی تا جزئیات اتاق یا قسمتی از خانه که در آن هستند را شامل می‌شود که به فرد اجازه می‌دهد یک مهمان جدید را معرفی کرده یا او را از وجود یک مزاحم بالقوه مطلع کند. یک کاربرد دیگر که این تیم در حال بررسی آن هستند، نظارت بر حرکات افراد مسن در خانه‌هایشان و اطلاع دادن به سایر اعضای خانواده در صورت زمین خوردن آن‌هاست.

این سیستم از طریق یک اپلیکیشن کنترل می‌شود و می‌تواند همیشه فعال باشد یا فقط زمانی که شما خانه را ترک می‌کنید فعال شود. شما نیازی به حمل دستگاه‌ متصل به وای‌فای ندارید، فقط با استفاده از همان سیگنال‌هایی که ویدیوهای شما را پخش می‌کنند، اطلاعات مورد نیاز را بدست می‌آورد.

ممکن است این سیستم از دیدگاه حفظ حریم خصوصی کمی نگران‌کننده به نظر برسد، اما Gamgee اصرار دارد که تمام داده‌های حرکتی در خود روترها پردازش و ذخیره می‌شوند و هرگز در ابر مجازی (Cloud) قرار نمی‌گیرند. با این حال، این ایده که شما می‌توانید “تاریخچه حرکتی” را مرور کنید، شامل این که کدام اعضای خانواده به کدام اتاق‌ها رفته‌اند و برای چه مدت، کمی نگران کننده به‌نظر می‌رسد.

سیستم هشدار خانگی وای‌فای Gamgee در حال حاضر در حال جذب سرمایه در Indiegogo است، جایی که با تعهد ۲۹۵ یورو (حدود ۳۲۰ دلار آمریکا) می‌توانید یک مجموعه سه‌تایی روتر دریافت کنید یا با ۳۴۵ یورو (۳۷۴ دلار) چهار روتر را به دست آورید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ارسال‌ها باید از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز شود.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *