جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

باارزش‌ترین کمپانی جهان؛ انویدیا از مایکروسافت پیشی گرفت!

ارزشمندترین کمپانی جهان؛ انویدیا از مایکروسافت و اپل پیشی گرفت!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز سه‌شنبه و در پی افزایش «3.6 درصدی» سهام بازار «انویدیا»، این کمپانی با ارزش کل «3.34 تریلیون دلاری» از رقبای اصلی خود، یعنی مایکروسافت و اپل، پیشی گرفت و به عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان شناخته شد.

انویدیا پس از یک جهش مثبت بزرگ در سه ماهه اول سال میلادی جاری (2024) توانسته قیمت سهام خود را «170 درصد» افزایش بدهد. همچنین همزمان با اوج‌گیری محبوبیت و رواج «هوش مصنوعی مولد» در پایان سال 2022 میلادی، سهام این کمپانی افزایش «9 برابری» را تجربه کرده است.

باارزش‌ترین کمپانی جهان؛ انویدیا از مایکروسافت پیشی گرفت!

به گزارش CNBC در حال حاضر انویدیا حدود «80 درصد» از سهام بازار “تراشه‌های هوش مصنوعی مورداستفاده در مراکز داده” کمپانی‌هایی نظیر « OpenAI، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، متا و ..» را در اختیار دارد. همچنین با توجه به گزارش فصلی انویدیا، درآمد مرتبط با محصولات و خدمات ارائه‌شده برای “مراکز داده” توسط این کمپانی نسبت به سال گذشته «427 درصد» افزایش یافته که حدود «86 درصد» از درآمده حاصله از مجموع فروش در این کمپانی را در بر می‌گیرد.

پیش از این نام «انویدیا» برای اغلب ما (خصوصاً گیمرها!) تداعی‌کننده “کارت‌های گرافیک سری RTX” و “تراشه‌های به‌روز برای اجراء جدیدترین و قدرتمندترین بازی‌های ویدیویی” بود. علاوه بر این در حالیکه کمی پیش‌تر این کمپانی به فروش تراشه‌های منحصربه‌فرد برای «استخراج رمزارز دیجیتالی» و «اشتراک‌های بازی‌های ابری» روی آورد اما اکنون به نظر می‌رسد انویدیا مسیر جدید خود، یعنی دنیای هوش مصنوعی، را پیدا کرده و بدون شک در آن می‌درخشد!

جنسن هوانگ | بیان‌گذار و مدیرعامل Nvidia

با این حال درخشش انویدیا در این صنعت تنها به دستاوردهای بزرگ مالی برای این کمپانی محدود نشده و به گزارش فوربس جنسن هوانگ (بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا) نیز با دارایی خالص «117 میلیارد دلاری» اکنون در جایگاه یازدهمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد!

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *