جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل از آیپد مینی 2024 با تراشه A17 پرو و پشتیبانی از وای‌فای 6E رونمایی کرد

اپل از آیپد مینی 2024 با تراشه A17 پرو و پشتیبانی از وای‌فای 6E رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل به‌صورت رسمی از آیپد مینی (2024) خود رونمایی کرد. مدل جدید آیپد مینی نسبت به مدلی قبلی دست‌خوش تغییرات زیادی نشده است و مهم‌ترین بهبود آن در بهره‌گیری از تراشه‌ی A17 پرو اپل به چشم می‌خورد. کوپرتینویی‌ها پیش از این از تراشه‌ی مذکور در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس استفاده کرده بودند و حالا جدیدترین نسخه‌ی آیپد مینی به این چیپست قدرتمند مجهز شده است. آیپد مینی ۲۰۲۴ جایگزین مدل ۲۰۲۱ می‌شود و از هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence)، پس از انتشار آن در ماه جاری میلادی و به‌عنوان بخشی از آپدیت iPadOS 18.1، بهره خواهد برد.

علاوه‌بر تراشه‌ی امروزی‌تر، حداقل فضای ذخیره‌سازی آیپد مینی جدید نیز از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت افزایش یافته است و این محصول از وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3 و پورت سریع‌تر USB Type-C 3.1 نسل ۲ پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از قلم لمسی Pencil Pro اپل هم یکی دیگر از ویژگی‌های آیپد مینی 2024 به حساب می‌آید. مدل جدید آیپد مینی در رنگ‌های آبی، بنفش، سفید و خاکستری راهی بازار می‌شود.

اپل از آیپد مینی 2024 با تراشه A17 پرو و پشتیبانی از وای‌فای 6E رونمایی کرد

تبلت جدید اپل از نمایشگر ۸٫۳ اینچی IPS LCD لیکویید رتینا (Liquid Retina) با رزولوشن ۱٬۴۸۸ در ۲٬۲۶۶ پیکسل و نسبت تصویر ۳ به ۲ بهره می‌برد. حداکثر نرخ نوسازی نمایشگر آیپد مینی ۲۰۲۴ نیز هنوز ۶۰ هرتز است و فناوری پروموشن (ProMotion) با نرخ ۱۲۰ هرتزی همچنان تنها به کاربران مدل‌های پرو محدود می‌ماند. هر دو دوربین سلفی و اصلی ۱۲ مگاپیکسلی نیز از نسل قبلی آیپد مینی به مدل ۲۰۲۴ راه یافته‌اند، اما این‌بار از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) بهبودیافته با پشتیبانی از Smart HDR 4 بهره‌مند شده‌اند.

احراز هویت بیومتریک همچنان با استفاده از حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی صورت می‌گیرد و انرژی آیپد مینی ۲۰۲۴ توسط همان باتری ۱۹٫۳ وات‌ساعتی قبلی تأمین می‌شود که طبق وعده‌های اپل، تا ۱۰ ساعت در هنگام پخش ویدیو یا وب‌گردی با وای‌فای دوام خواهد آورد. این محصول همراه با یک آداپتور ۲۰ واتی USB-C به بازار می‌آید و امکان تهیه‌ی قاب Smart Folio جدید آن با قیمت ۵۹ دلار وجود دارد.

قیمت آیپد مینی 2024 اپل برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی محدود به اتصال وای‌فای از ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود. اپل برای مدلی که از شبکه‌ی موبایل پشتیبانی می‌کند هم برچسب قیمتی ۶۴۹ دلار را در نظر گرفته است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *