جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 16 احتمالاً زودتر از انتظارها منتشر خواهد شد!

اندروید 16 احتمالاً زودتر از انتظار منتشر خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل هر سال نسخه‌ی جدیدی از اندروید را منتشر می‌کند و زمان انتشار نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل از سال ۲۰۱۳ تاکنون بین ماه‌های آگوست و نوامبر میلادی (اواسط مرداد تا اواسط آذر) بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد تاریخ انتشار اندروید 16 با نسخه‌های چند سال اخیر اندروید متفاوت خواهد بود.

اگرچه در حال حاضر انتظار می‌رود انتشار اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل واجدشرایط از ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) آغاز شود، اما گوگل ظاهراً از حالا به انتشار زودتر از موعد اندروید 16 فکر می‌کند و حتی ممکن است این نسخه را در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی بعدی، یعنی بین‌ آوریل تا ژوئن ۲۰۲۵ (فروردین تا تیرماه ۱۴۰۴)، در دسترس قرار دهد.

این مسئله تغییر قابل توجهی در استراتژی گوگل محسوب می‌شود، اما این کمپانی در سال جاری نیز زمان رونمایی از سری جدید گوشی‌های پیکسل خود را از ماه اکتبر به آگوست تغییر داد و با عرضه‌ی پیکسل‌های جدید بدون اندروید 15، وضعیت عجیبی را ایجاد کرد.

در صورتی که اندروید 16 تا تیرماه سال آینده منتشر شود و گوگل زمان رونمایی از سری بعدی پیکسل را نسبت به امسال تغییر ندهد، گوشی‌های سری پیکسل 10 احتمالاً به‌طور پیش‌فرض با اندروید 16 عرضه خواهند شد.

گزارشات پیرامون انتشار اندروید 16 در سه ماهه‌ی دوم سال میلادی بعدی، بر اساس بررسی دقیق سند تعریف سازگاری اندروید 15 برای توسعه‌دهندگان گوگل و پچ‌های متعدد در پروژه‌ی متن‌باز اندروید شکل گرفته‌اند. با توجه به اسناد مذکور، تغییرات مهم و بزرگی در نسخه‌ی 25Q2 یا 25Q2/Android W اعمال خواهد شد. از آن‌جایی حرف W در الفبای انگلیسی پس از V قرار دارد و نام رمزی اندروید 15 نیز «Vanilla Ice Cream» است، می‌توان به این نتیجه رسید که W در اصل به اندروید ۱۶ اشاره دارد. به نظر می‌آید که گوگل نام رمزی «باقلوا» را با عبور از چند حرف الفبا برای اندروید ۱۶ در نظر گرفته است.

علی‌رغم تمامی این گزارشات، هنوز هیچ‌کدام از این موارد به‌طور رسمی تأیید نشده است و حتی در صورتی که چنین گزارشاتی صحت داشته باشند، همچنان امکان تغییر در برنامه‌های گوگل وجود دارد. تاریخ انتشار اندروید 15 و اندروید 14 به‌دلیل مشکلات ناگهانی با تعویق روبه‌رو شد و ممکن است چنین مشکلاتی برای اندروید 16 نیز پیش بیاید.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *