جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کدام آیفون‌ها از iOS 18 پشتیبانی می‌‌کنند؟

کدام آیفون‌ها از iOS 18 پشتیبانی می‌‌کنند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از مسائل مهم در مورد هر گوشی هوشمند این است که تا چه زمانی به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. این موضوع معمولاً مشخص می‌کند که تا چه زمانی یک گوشی می‌تواند به‌صورت معقول قابل استفاده باشد. این موضوع صرفاً مربوط به قابلیت‌های گوشی نیست بلکه امنیت، رفع باگ‌ها و عملکرد روان آن را هم شامل می‌شود. طبیعی است که انتظار داشته باشیم یک گوشی 1000 دلاری بیش از یک یا دو سال دوام بیاورد. در این مطلب این موضوع در رابطه با iOS 18 و گوشی‌های اپل بررسی شده‌ است. با اِروتِک همراه باشید.

سابقه اپل نشان می‌دهد که این کمپانی بیش از سایر شرکت‌های فناوری از گوشی‌های خود پشتیبانی می‌کند. با این وجود، برخی از مدل‌های آیفون با عرضه iOS 18، دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند!

کدام آیفون‌ها می‌توانند با iOS 18 کار کنند؟

  • آیفون 16 / 16پلاس/ 16 پرو/ 16 پرومکس (که امشب معرفی می‌شود)
  • آیفون 15 / 15 پلاس / 15پرو / 15 پرومکس
  • آیفون 14 / 14 پلاس / 14 پرو/ 14 پرومکس
  • آیفون 13 / 13 مینی / 13پرو / 13 پرومکس
  • آیفون 12 / 12 مینی / 12پرو / 12 پرومکس
  • آیفون 11 / 11 پرو / 11 پرومکس
  • آِیفون XS / XS مکس
  • آیفون XR
  • آیفون SE نسل دوم یا بعدتر

آیا همه آیفون‌ها در iOS 18 قابلیت‌هایی مشابه را دریافت می‌کنند؟

متأسفانه این‌طور نیست. مهم‌ترین تفاوت آیفون‌ها در این زمینه مربوط به هوش اپل (Apple Intelligence) است که مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را شامل می‌شود. برای استفاده از این ابزارها برخورداری از پردازنده A17 پرو لازم است که در آیفون 15 پرو و پرومکس یافت می‌شود. این یعنی حتی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هم با این قابلیت سازگار نیستند. البته طبیعی است که اپل در آیفون‌های 16 و نسل چهارم آیفون SE از این فناوری پشتیبانی کند.

کدام آیفون‌ها از iOS 18 پشتیبانی می‌ کنند؟

تفاوت‌های دیگری هم بین مدل‌های آیفون وجود دارد. برای مثال، ارسال پیامک با ماهواره تنها محدود به سری‌های 14، 15 و 16 است؛ چرا که تنها این مدل‌های فناوری لازم برای ارسال و دریافت این پیامک‌ها را دارند. قابلیت ردیابی چشم و پیاده کردن متن همزمان فایل‌های صوتی هم تنها در آیفون 12 و بالاتر موجود است. برای قابلیت باز کردن خودکار قفل در هم به آیفون 11 یا بالاتر نیاز است. یک ویژگی مرتبط با دسترسی‌پذیری دیگر یعنی Music Haptics هم تنها در آیفون 12 و یا نسل سه آیفون SE و بالاتر موجود است.

گذشته از این‌ها، برخی قابلیت‌ها محدود به کشورها یا زبان‌های خاصی می‌شوند. برای مثال، هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در حال حاضر تنها محدود به انگلیسی با لهجه آمریکایی است، البته احتمالاً دامنه زبانی آن در ماه‌های آینده گسترش پیدا کند.

منبع: Pocket-lint

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *