جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات پرچمدار خود بهره می‌گیرد

اپل از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات پرچمدار خود بهره می‌گیرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل در حال حاضر در حال توسعه یک فناوری پیشگامانه به نام LIPO یا همان “قالب‌گیری با استفاده از تزریق با فشار پایین” است. هدف اصلی این نوآوری، کاهش حاشیه اطراف نمایشگر به نازکی لبه تیغ برای آیفون‌ها و آی‌پدهای نسل جدید می‌باشد. در حالی که برخی از افراد معتقدند که اجرا صحیح این فناوری ممکن است به زمانی طولانی نیاز داشته باشد، اپل قصد دارد در اواخر سال جاری اولین محصولات مجهز به فناوری LIPO خود را با نمایشگر‌هایی شیک به بازار عرضه نماید.

اپل از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات ممتاز خود بهره می‌گیرد!

کمی پیش‌تر نیز، گزارش‌هایی مبتنی بر بهره‌گیری از فناوری LIPO در “آیفون 15 پرو” و “آیفون 15 پرومکس” و کاهش خارق‌العاده حاشیه اطراف نمایش‌گر از 2.2 میلی‌متر به 1.5 میلی‌متر، منتشر شده بود. در این گزارشات مدعی بودند که اپل قصد دارد آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس را با نازک‌ترین حاشیه‌های اطراف نمایشگر موجود در گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه کند. حالا اندازه حاشیه اطراف نمایشگر این دو گوشی، از شیائومی 13 پرو که اندازه‌ای برابر با 1.81 میلی‌متری دارد کمتر خواهد بود و اپل، به لطف این فناوری قادر است در این بخش از رقبا خود پیشی بگیرد.

اکنون، به لطف خبرنامه “Power On” مارک گورمن، درباره این فناوری و نام آن، اطلاعاتی در اختیار داریم. علاوه بر این، انتظار می‌رود که از فناوری LIPO برای مدل‌های جدید آیپد، نیز بهره گرفته شود. با این حال گورمن به جدول زمانی تولید یا عرضه این محصولات، اشاره‌ای نداشته است.

اپل از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات ممتاز خود بهره می‌گیرد!

نسل کنونی آیفون‌های برند اپل دارای حاشیه 2.2 میلی‌متری هستند، اما با بهره‌گیری از فناوری LIPO، می‌توان این اندازه را تنها به 1.5 میلی‌متر کاهش داد! پیش‌تر نیز از این فناوری در اپل واچ سری 7 استفاده شده بود. در حالیکه گورمن، در این گزارش به جزئیات بیشتری در رابطه با برنامه‌های اپل پرداخته اما متاسفانه، به تاثیرات بهره‌گیری از این فناوری بر هزینه پرداختی مصرف‌کنندگان اشاره‌ای نداشته است. با این حال، با استناد به گزارشات پیشین، احتمال افزایش قیمت برای هر دو مدل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس، نسبت به مدل‌های پیشین، وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد که بهره‌گیری از فناوری LIPO می‌تواند یکی از دلایل این افزایش قیمت در نظر گرفته شود.

اپل از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر محصولات ممتاز خود بهره می‌گیرد!

اپل همواره در تلاش بوده است تا آیفونی بدون حاشیه اطراف نمایشگر را به تولید برساند و پیش‌تر نیز این خواسته را با تامین‌کنندگان پنل‌های خود، یعنی سامسونگ و ال‌جی، در میان گذاشته بود. این در حالی است که بدون شک اپل با چالش‌های متعددی برای رسیدن به حاشیه نمایشگر نزدیک به 0 میلی‌متر، رو به رو خواهد بود و به زمان قابل توجهی برای گسترش فناوری LIPO نیز نیاز خواهد داشت، اما این شروع امیدوارکننده‌ای برای ارتقاء حس برتری در گوشی‌های گران‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *