جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

iQOO 13 علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 4، به تراشه گیمینگ Q2 نیز مجهز خواهد بود!

iQOO 13 علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 4، به تراشه گیمینگ Q2 نیز مجهز خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مطابق با روند هر ساله، با فرارسیدن ماه‌های پایانی سال میلادی تولیدکنندگانی بزرگی همچون «شیائومی، اوپو، ویوو و iQOO» با رونمایی از جدیدترین محصولات خود به استقبال سال نو میلادی می‌روند. در حالیکه پیش از این گزارشاتی مبنی بر قصد ویوو و اوپو برای تجهیز پرچم‌داران آتی خود به تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک به گوش می‌رسید، اکنون به نظر می‌رسد آیکو (iQOO/ زیرمجموعه ویوو) با اتخاذ رویکردی مخالف با رویکرد ویوو، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام را برای پرچم‌دار آتی خود، یعنی iQOO 13 برگزیده است! با این حال به گفته یکی از مدیران این کمپانی، اسنپدراگون 8 نسل 4 تنها تراشه تعبیه‌شده بر روی آیکو 13 نخواهد بود و این کمپانی قصد دارد با تجهیز این دستگاه به چیپست Q2 (که توسط ویوو توسعه یافته است)، تجربه گیمینگ خارق‌العاده‌ای را برای کاربران خود رقم بزند!

iQOO 13 علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 4، به تراشه گیمینگ Q2 نیز مجهز خواهد بود!

همان‌طور که می‌دانید چیپست‌های سری Q ویوو به‌صورت اختصاصی برای ارتقاء عملکرد گوشی‌های هوشمند این کمپانی در گیمینگ سطح حرفه‌ای و بهبود تجربه گیمینگ گیمرها طراحی شده‌اند. سال گذشته نیز ویوو با به‌کارگیری از تراشه اَبَرمحاسباتی Q1 در گوشی‌های سری «آیکو 12 و آیکو نئو 9» و ارائه ویژگی‌های نظیر Frame Interpolation (درون‌یابی فریم/ پر کردن فریم‌های میانی در بین فریم‌های اصلی) تجربه گیمینگ فراگیر را در اختیار کاربران خود قرار داد. تراشه‌های سری Q ویوو با استفاده از فناوری MEMC به گوشی اجازه می‌دهند بازی‌های دارای نرخ فریم «60 فریم در ثانیه» مانند Genshin Impact را با نرخ نوسازی 144 هرتزی اجرا کنند!

با این حال در حالیکه مدیر اجرایی آیکو در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی ویبو هیچگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با قابلیت‌ها و عملکرد تراشه اَبَرمحاسباتی Q2 را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است، انتظار می‌رود این تراشه از منظر «عملکرد» و «بهره‌وری انرژی» نسبت به نسل قبل (Q1) به طرز قابل‌توجهی ارتقاء یافته باشد. در همین راستا، با توجه به شایعات اخیر، به نظر می‌رسد این تراشه با استفاده از الگوریتم رندرینگ موازی (Parallel Rendering) بازدهی نمونه‌برداری را تا «4 برابر» و راندمان اجرا را تا «30 درصد» افزایش داده و مصرف انرژی را نیز تا «10 درصد» کاهش دهد! همچنین در حالیکه به نظر می‌رسد تمامی بازی‌ها از قابلیت‌های ارائه‌شده توسط این تراشه پشتیبانی نمی‌کنند، به ادعای ویوو بیش از 100 بازی محبوب با این الگوریتم و قابلیت‌های جدید چیپست Q2 سازگار خواهند بود!

iQOO 13 علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 4، به تراشه گیمینگ Q2 نیز مجهز خواهد بود!
آیکو 12 پرو

علاوه بر ویژگی درون‌یابی فریم، تراشه‌های اختصاصی ویوو با ارائه ویژگی‌هایی نظیر Game Super Resolution (که بازی‌ها را با گرافیک واضح‌تری نسبت به حالت اصلی/ فاقد تراشه اجرا می‌کند) به کاربران اجازه می‌دهند در هنگام گیمینگ، از بازی موردعلاقه خود بیشتر لذت ببرند!

همچنین با توجه به شایعات اخیر به نظر می‌رسد ویوو یک سیستم دفع حرارت بازطراحی‌شده را برای سری iQOO 13 را در نظر گرفته است، که این مسئله عملکرد هرچه بهتر و پایدارتر این دستگاه در هنگام گیمینگ یا اجرای اپلیکیشن‌های پیچیده را تضمین می‌کند. با توجه به گزارشات اخیر انتظار می‌رود صفحه‌نمایش جدید این سری (که توسط BOE توسعه یافته است) نیز ضمن افزایش «33 درصدی» طول عمر پنل، مصرف انرژی را تا «10 درصد» کاهش دهد. در نهایت پیش‌بینی می‌شود این دستگاه به یک باتری بزرگ «6100 میلی‌آمپر ساعتی» مجهز باشد و از شارژ سریع سیمی با سرعت «120 واتی» نیز پشتیبانی کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *