جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پیکسل 9 گوگل معرفی شد؛ هوشمندتر، قدرتمندتر و با دوربین بهتر!

پیکسل 9 گوگل معرفی شد؛ هوشمندتر، قدرتمندتر و با دوربین بهتر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

برخلاف سال‌های گذشته که گوگل از نسل جدید سری پیکسل خود در اوایل پاییز رونمایی می‌کرد، این غول فناوری امسال چند هفته زودتر و در اواخر مردادماه از سری پیکسل 9 پرده برداشت. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های مدل استاندارد پیکسل 9 گوگل، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات پیکسل 9

گوشی پیکسل 9 از یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی اولد با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲٬۷۰۰ نیت (نسبت به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی نسل قبلی) بهره می‌برد. گوگل پرچم‌دار جدید خود را به‌جای سنسور اپتیکال اثر انگشت، به حسگر زیر صفحه‌نمایش اولتراسونیک مجهز کرده است.

پیکسل 9 گوگل معرفی شد؛ هوشمندتر، قدرتمندتر و با دوربین بهتر!

اگرچه پیکسل 9 در مقایسه با پیکسل 8 اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد، اما همچنان یکی از گوشی‌های اندرویدی کوچک بازار محسوب می‌شود. ابعاد و وزن این گوشی نیز دقیقاً با پیکسل 9 پرو جدید یکی است؛ ۱۵۲٫۸ در ۷۲٫۰ در ۸٫۵ میلی‌متر و ۱۹۸ گرم. اگر به گوشی‌های بزرگ‌تر علاقه‌مند هستید، پیکسل 9 پرو XL و گوشی تاشو پیکسل 9 پرو فولد نیز در سری پرچم‌دار جدید گوگل روانه‌ی بازار می‌شوند. تفاوت اندازه‌ی پیکسل 9 پرو با پیکسل 9 پرو XL را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

پیکسل 9 گوگل معرفی شد؛ هوشمندتر، قدرتمندتر و با دوربین بهتر!

یکی از تفاوت‌های اصلی بین مدل استاندارد و پرو، بهره‌مندی پیکسل 9 پرو از دوربین پریسکوپی است. از طرف دیگر، پیکسل 9 همچنان از سیستم دوربین استاندارد عریض همراه با فوق‌عریض استفاده می‌کند، اما از سنسورهای مشابهی با سایر مدل‌های این سری برخوردار است.

مدل استاندارد پیکسل 9 نیز همانند پیکسل 8 یک ماژول ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱٫۳۱ اینچی GNK سامسونگ و لنز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال را به‌عنوان دوربین اصلی خود مورداستفاده قرار می‌دهد. حفره‌پانچ روی پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۱۰٫۸ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ و لنزی با فوکوس خودکار بهره می‌گیرد.

پیکسل 9 گوگل معرفی شد؛ هوشمندتر، قدرتمندتر و با دوربین بهتر!

دوربین فوق‌عریض پیکسل 9 با بهبودی قابل‌توجه نسبت به مدل قبلی روبه‌رو بوده است و حالا به‌جای ماژول ۱۲ مگاپیکسلی و ۱/۲٫۸ اینچی پیکسل 8، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲٫۵۵ اینچی با پوشش ۱۲۳ درجه‌ای دارد.

گوگل پرچم‌دار جدید خود را به تراشه‌ی تنسور G4 با یک هسته‌ی Cortex-X4، سه هسته‌ی Cortex-A720 و چهار هسته‌ی Cortex-A520 مجهز کرده است. پیکسل 9 همچنین از مودم کارآمدتر اگزینوس 5400 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G715 با سرعت کلاک بیشتر استفاده می‌کند.

یکی از بهبودهای حائز اهمیت پیکسل 9، افزایش میزان رم آن نسبت به مدل قبلی است. برخلاف سال گذشته که مدل استاندارد با ۸ گیگابایت رم راهی بازار شده بود، گوگل امسال پیکسل 9 را همانند مدل پرو سری قبلی با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌کند. همان‌طور که احتمالاً یادتان هست، ۸ گیگابایت رم این غول فناوری را برای اجرای آفلاین هوش مصنوعی جمینای نانو (Gemini Nano) با کمی محدودیت مواجه کرده بود، اما کاربران می‌توانند انتظار عملکرد هوش مصنوعی بهتری را از پیکسل 9 داشته باشند.

هوش مصنوعی جمینای

درست مانند گوشی‌های سری پیکسل 8، نسل جدید پرچم‌دارهای گوگل نیز تا ۷ سال با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری (هم سیستم‌عامل و هم پچ‌های امنیتی) پشتیبانی خواهند شد. از آن‌جایی که پیکسل 9 قبل از انتشار اندروید 15 عرضه می‌شود، این پشتیبانی طولانی‌مدت اهمیت بیشتری برای کاربران خواهد داشت و گوشی‌های پیکسل 9 در میان اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که آپدیت اندروید 15 برای آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی پیکسل 9 برعهده‌ی یک باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که کمی نسبت به باتری ۴٬۵۷۵ میلی‌آمپرساعتی پیکسل 8 ظرفیت بیشتری دارد. این گوشی همچنین از سرعت شارژ بیشتری بهره می‌برد و با استفاده از شارژر ۴۵ واتی USB-PD، در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۵ درصد شارژ می‌رسد.

پیکسل 9 که در رنگ‌های سبز، سفید، صورتی و مشکی به بازار می‌آید، دارای بدنه‌ی آلومینیومی و محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 است. علاوه‌بر این‌ها، پیکسل 9 به‌لطف کسب گواهی IP68، در برابر گردوغبار و آب مقاوم عمل می‌کند.

گوگل برای کانفیگ‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی گوشی پیکسل 9، به‌ترتیب برچسب‌های قیمتی ۸۰۰ و ۹۰۰ دلار را در نظر گرفته است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *