جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت با نمایشگر اولد معرفی شد

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت با نمایشگر اولد معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی اقتصادی وان پلاس نورد CE4 لایت (OnePlus Nord CE4 Lite) به‌طور رسمی رونمایی شد. این گوشی برخی از ویژگی‌ها و مشخصات وان پلاس نورد CE4 را به ارث برده است و از این نظر نسبت به مدل قبلی خود، یعنی وان پلاس نورد CE3 لایت، پیشرفت مناسبی را نشان می‌دهد. برای آشنایی با مشخصات جدیدترین گوشی اقتصادی برند وان پلاس، با اِروتِک همراه باشید.

وان پلاس نورد CE4 لایت به‌جای پنل‌های LCD نسل‌های قبلی خود، از یک پنل اولد باکیفیت استفاده می‌کند. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱,۰۸۰ در ۲,۴۰۰ پیکسل، نسبت‌ تصویر ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. حداکثر روشنایی نمایشگر وان پلاس نورد CE4 لایت نیز ۱,۲۰۰ نیت است که نسبت به مدل سال گذشته با حداکثر روشنایی ۶۸۰ نیت، ارتقایی قابل‌توجه محسوب می‌شود. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز برخلاف مدل‌‌های قبلی که در کناره‌ی گوشی تعبیه شده بودند، این‌بار زیر نمایشگر قرار گرفته است.

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت با نمایشگر اولد معرفی شد

انرژی نسخه‌ی هندی گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت توسط یک باتری ۵,۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود، در حالیکه وظیفه‌ی تأمین انرژی نسخه‌ی جهانی برعهده‌ی یک باتری ۵٬۱۱۰ میلی آمپرساعتی (۱۱۰ میلی‌آمپرساعت بیشتر از وان پلاس نورد CE3 لایت) است. گوشی اقتصادی جدید وان پلاس از شارژ سریع ۸۰ واتی از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کند. با این وجود، تنها نسخه‌ی هندی این گوشی همراه با شارژر عرضه می‌شود. شارژ کامل باتری ۵,۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسخه‌ی هندی نیز ۵۲ دقیقه به طول خواهد انجامید. از طرف دیگر، با هربار شارژ کامل این باتری، می‌توان بدون وقفه تا ۲۰ ساعت به تماشای ویدیو در یوتیوب پرداخت.

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت با نمایشگر اولد معرفی شد

علی‌رغم ظرفیت بیشتر باتری این گوشی، وان‌پلاس نورد CE4 لایت نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر و سبک‌تر است. گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی جدید وان پلاس، ۸٫۱ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۱ گرم وزن دارد و در مقایسه با ضخامت ۸٫۳ میلی‌متری و وزن ۱۹۵ گرمی وان پلاس نورد CE3 لایت کمی بهبود یافته است. این گوشی همچنین از گواهی IP54 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار بهره می‌گیرد و اولین مدل سری CE Lite وان پلاس با این استاندارد به شمار می‌رود.

گوشی وان پلاس نورد CE4 لایت با نمایشگر اولد معرفی شد

از ویژگی‌های برجسته‌ی دیگر وان پلاس نورد CE4 لایت باید به اسلات کارت حافظه‌ی microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و بلندگوهای استریو با حالت Ultra Volume و امکان افزایش ۳۰۰ درصدی صدای خروجی دستگاه اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها، جدیدترین گوشی اقتصادی وان پلاس از قابلیت شارژ معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخص نیست که چرا وان پلاس همچنان گوشی نورد CE4 لایت را به تراشه‌ی اسنپدراگون 695 مجهز کرده است که پیش از این در گوشی‌های وان پلاس نورد CE3 لایت و نورد CE2 لایت هم توسط این برند به کار گرفته شده بود. به هر حال، این تراشه‌ی قدیمی با ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 2.2 همراهی می‌شود.

وان‌پلاس نورد CE4 Lite

گوشی وان‌پلاس نورد CE4 Lite دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.95 اینچی LYT-600 سونی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، همراه با یک دوربین تشخیص‌ عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی نیز امکان ضبط ویدیوهایی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

وان‌پلاس نورد CE4 Lite در سه رنگ‌بندی نقره‌ای و آبی، همراه با رنگ نارنجی مخصوص بازار هند برای خرید در دسترس قرار می‌گیرد. گوشی جدید برند وان‌پلاس در اروپا تنها با کانفیگ ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود و ۳۳۰ یورو قیمت دارد.

این در حالی است که مدل ۱۲۸ گیگابایتی وان‌پلاس نورد CE4 لایت با ۸ گیگابایت رم در بازار هند با قیمت ۲۱,۰۰۰ روپیه (حدود ۲۵۰ دلار) به فروش می‌رسد و مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۲۴,۰۰۰ روپیه (تقریباً ۲۸۸ دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *