جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ A16 و A14 با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 معرفی شدند

لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ A16 و A14 معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ایسوس در جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ از دو لپ‌تاپ جدید تاف گیمینگ A14 و A16 رونمایی کرد. مدل‌های جدید سری TUF Gaming ایسوس برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌اند و به پردازنده‌های Ryzen AI شرکت AMD و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 انویدیا مجهز هستند. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ‌تاپ‌های تاف گیمینگ A14 و A16 ایسوس

لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ A16 و A14 با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 معرفی شدند

لپ تاپ تاف گیمینگ A16 ایسوس از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با شاسی باریک ۱۷٫۹ بهره می‌برد و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰ درصدی را ارائه می‌کند. این نمایشگر دارای رزولوشن 2.5K، روشنایی ۴۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای است و گستره‌ی رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. این لپ‌تاپ همچنین از یک تاچ‌پد بزرگ‌تر و کلیدهای جهت‌دار در اندازه‌ی کامل برای ارائه‌ی کنترل بهتر برخوردار شده است. از گزینه‌های اتصال لپ تاپ تاف گیمینگ A16 نیز باید به دو پورت USB 3.2 Type-A نسل 2، یک پورت USB 4 با دیسپلی‌پورت 2.1، یک پورت USB 3.2 Type-C با پشتیبانی از برق ۱۰۰ واتی، یک جک اترنت، یک پورت HDMI 2.1 و جک ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، ایسوس این لپ‌تاپ را به پردازنده‌های Ryzen AI شرکت AMD مجهز کرده است و کاربران می‌توانند پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4070 و رم LPDDR5X-7500 را برای لپ تاپ تاف گیمینگ A16 انتخاب کنند. این لپ‌تاپ همچنین از یک باتری ۹۰ وات‌ساعتی و فناوری خنک‌کننده‌ی پیشرفته بهره می‌گیرد.

لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ A16 و A14 با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 معرفی شدند

مدل کوچک‌تر لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس، تاف گیمینگ A14، دارای بسیاری از مشخصات همتای ۱۶ اینچی خود است اما شامل یک باتری ۷۳ وات‌ساعتی و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4060 می‌شود. این لپ‌تاپ توان حرارتی (TDP) ۱۰۰ واتی دارد که در حالت توربو تا ۱۱۰ وات افزایش می‌یابد. نمایشگر ۱۴ اینچی لپ‌تاپ تاف گیمینگ A14 نیز از رزولوشن 2.5K، روشنایی ۴۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای برخوردار است.

هر دو لپ‌تاپ جدید ایسوس مقاوم و بادوام طراحی شده‌اند. شاسی مدل A14 هم گواهی مقاومت درجه‌ی نظامی را کسب کرده است و یک وبکم با رزولوشن FHD دارد که از فناوری احراز هویت بیومتریک ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *