جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت های هوشمند سری هواوی واچ جی تی 5 و هواوی واچ D2 معرفی شدند

ساعت های هوشمند سری هواوی واچ جی تی 5 و هواوی واچ D2 معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ساعت‌های جدید هواوی از طراحی‌های جذاب، شارژدهی بالا و ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردارند و امسال به سیستم پایش سلامت اختصاصی TruSense هواوی نیز مجهز شده‌اند. سری هواوی واچ جی تی 5 با نسخه‌ی تیتانیومی سبک عرضه می‌شود و سرانجام شاهد رونمایی از نسل جدید سری هواوی واچ D نیز هستیم. برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند جدید برند هواوی، با اِروتِک همراه باشید.

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 5

هواوی ساعت‌ هوشمند واچ جی تی 5 را همانند نسل قبلی در دو اندازه‌ی ۴۱ و ۴۶ میلی‌متری راهی بازار می‌کند. اندازه‌ی نمایشگر هر دو مدل هم تغییری نکرده است و مدل کوچکتر از یک صفحه‌نمایش ۱٫۳۲ اینچی بهره می‌برد، در حالیکه مدل بزرگ‌تر صفحه‌نمایش ۱٫۴۳ اینچی دارد.

نسل جدید ساعت‌های هوشمند واچ جی تی هواوی با بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ 316L عرضه می‌شوند و هواوی امسال گجت پوشیدنی کمی باریک‌تری را معرفی کرده است. به‌طور مثال، مدل ۴۱ میلی‌متری هواوی واچ جی تی 5 حالا ۰٫۳ میلی‌متر نازک‌تر از واچ GT4 محسوب می‌شود. علاوه‌ بر این، کاربران بین بندهای مختلفی از جنس فلز، چرم، پلاستیک و پارچه حق انتخاب دارند.

برند هواوی رنگ آبی را به‌عنوان رنگ اصلی مدل ۴۶ میلی‌متری انتخاب کرده و در طراحی آن از اقیانوس الهام گرفته است. مانند نسل قبلی، مدل ۴۶ میلی‌متری هواوی واچ جی تی 5 حاشیه‌ی درجه‌بندی‌شده دارد، اما مدل ۴۱ میلی‌متری با حذف آن به ابعاد کوچک‌تری دست پیدا کرده است.

سری جی تی 5 از آنتن و الگوریتم ارتقایافته برای بهبود موقعیت‌یابی کمک می‌گیرد؛ دقت مسیریابی این نسل از ساعت‌های هوشمند هواوی تا ۴۰ درصد، دقت فاصله تا ۳۰ درصد و دقت سرعت تا ۲۰ درصد با بهبود روبه‌رو بوده است.

سیستم پایش سلامت TruSense هواوی ویژگی‌هایی مانند اندازه‌گیری‌های ضربان قلب، اکسیژن خون و نظارت بر خواب را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، قابلیت تشخیص اختلال تنفس در خواب با ویژگی آپنه‌ی خواب بهبود یافته است. این نسل از ساعت‌های هوشمند هواوی همچنین از قابلیت‌هایی برای پایش سلامت بانوان بهره می‌برند و جالب اینجاست که حتی می‌توانند احساسات عاطفی کاربر را نیز ثبت کنند.

ساعت هوشمند هوای واچ جی تی 5 پرو

مدل پرو در دو اندازه‌ی ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری به بازار راه می‌یابد. مدل کوچکتر این ساعت هوشمند، ۰٫۹ میلی‌متر باریک‌تر از مدل کوچک هواوی واچ GT3 پرو طراحی شده است.

همان‌‎طور که بالاتر اشاره شد، مدل‌های پرو از بدنه‌ای تیتانیومی بهره‌مند هستند. در بند و بدنه‌ی مدل کوچک‌تر ۴۲ میلی‌متری از سرامیک هم استفاده شده است و مدل بزرگ از بند تیتانیومی یا فلورواستومری استفاده می‌کند. نمایشگر این مدل همچنین دارای شیشه‌ی یاقوت کبود است.

وجه تمایز اصلی واچ جی تی 5 پرو با مدل استاندارد، بهره‌مندی آن از قابلیت الکتروکاردیوگرافی (ECG) یا همان نوار قلب به حساب می‌آید. طبق گفته‌های هواوی، این گجت پوشیدنی برای ارائه‌ی الگوهای نوار قلب تنها به ۳۰ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

دقت موقعیت‌یابی بهبودیافته واچ جی تی 5 پرو در راستای تمرکز جدید هواوی بر فراهم کردن تجربه‌ی دویدن و دوچرخه‌سواری بهتر قرار می‌گیرد. این ساعت هوشمند همچنین از نقشه‌های آفلاین با پیش‌نمایش مسیر پشتیبانی می‌کند و حتی قادر به تخمین زدن تغییرات ارتفاع و جزئیات زمین است. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این نسل از گجت‌های پوشیدنی هواوی، جهت‌یابی لحظه‌ای و بلادرنگ با پشتیبانی از ناوبری بر اساس بخش‌های مسیر و هشدار خروج از مسیر به شمار می‌رود.

علاوه‌ بر این موارد، ساعت هوشمند هواوی واچ GT5 پرو برای ناوبری هنگام دویدن در مسیرهای کوهستانی از نقشه‌های آفلاین استفاده می‌کند و حتی قادر است تا کاربر را در شرایط محیطی پیچیده و دشوار راهنمایی کند. این گجت پوشیدنی با برنامه‌ی Komoot سازگار است و با استفاده از این اپلیکیشن کاربردی می‌توانید مسیر خود را برنامه‌ریزی کنید. در نهایت و بعد از اینکه به خط پایان برسید، ساعت هوشمند هواوی واچ GT5 پرو تحلیل کاملی را بر اساس زمان تماس با زمین، نوسان عمودی، تعادل و چندین معیار دیگر به شما ارائه خواهد کرد.

با این حال، ویژگی‌های این ساعت‌های هوشمند در این نقطه به پایان نمی‌رسد و این نسل از گجت‌های پوشیدنی هواوی از بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی مختلف نیز پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است که مدل‌ پرو حالت جدید «Free Diving» را با بهره‌گیری از مقاومت در برابر آب تا عمق ۴۰ متری در دسترس قرار می‌دهد. گجت‌های این سری همچنین موفق به کسب گواهی IP69K برای مقاومت در برابر پاشش قوی آب گرم شده‌اند و حتی در برابر خوردگی ناشی از تماس با نمک مقاوم عمل می‌کنند.

ساعت های هوشمند سری هواوی واچ جی تی 5 و هواوی واچ D2 معرفی شدند

هر دو مدل هواوی واچ جی تی 5 و جی تی 5 پرو وعده‌ی شارژدهی بالایی را می‌‎دهند؛ بر اساس گفته‌های هواوی، مدل‌های ۴۱ و ۴۲ میلی‌متری در صورت فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن (AOD) تا ۵ روز دوام خواهند آورند و در صورت استفاده‌ی معمولی قادر به ارائه‌ی ۷ روز شارژدهی کامل خواهند بود. از طرف دیگر، مدل ۴۶ میلی‌متری در حالتی که قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن فعال باشد، تا ۹ روز دوام می‌آورند و در صورت استفاده‌ی معمولی تا ۱۴ روز شارژدهی خواهد داشت. جی تی 5 پرو از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و تنها در مدت ۶۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ساعت هوشمند هواوی واچ D2

ساعت های هوشمند سری هواوی واچ جی تی 5 و هواوی واچ D2 معرفی شدند

هواوی واچ D2 یک ساعت تخصص متمرکز بر پایش سلامت است که از بند قابل بادشدن و شبیه به دستگاه فشار خون استفاده می‌کند. این گجت پوشیدنی قادر است تا دقت بالاتری را در پایش معیارهای سلامتی نسبت به ساعت‌های مجهز و وابسته به حسگرهای نوری، تضمین کند. هواوی واچ D2 همچنین موفق به کسب تأییدیه‌ی MDR اروپا و NMPA چین شده است.

از سایر ویژگی‌های ساعت هوشمند هواوی واچ D2 باید به مواردی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، نوار قلب (ECG) و دمای پوست اشاره کرد. علاوه‌ بر این، بند قابل بادشدن واچ D2 در طول روز و شب به‌صورت خودکار باد می‌شود. این گجت همچنین دارای حسگر نوری کم‌مصرفی برای اندازه‌گیری ضربان قلب است که به مچ کاربر فشاری وارد نمی‌کند.

ساعت هوشمند موردبحث از یک نمایشگر اولد مستطیلی با اندازه‌ی ۱٫۸۲ اینچی و رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل برخوردار است. علی‌رغم بهره‌مندی از ویژگی‌هایی مانند پمپ هوا و حسگر فشار خون، هواوی واچ D2 به‌طرز قابل توجهی سبک و کوچک طراحی شده است؛ وزن این گجت تنها به ۸۵ گرم می‌رسد، در حالی که بدنه‌ی آن ابعادی برابر با ۴۸ در ۳۸ در ۱۳٫۳ میلی‌متر دارد.

هواوی واچ GT5 با قیمت پایه‌ی ۲۵۰ یورو راهی بازار می‌شود و هواوی برای مدل ۴۶ میلی‌متری واچ GT5 پرو قیمت ۳۸۰ یورو را در نظر گرفته است. از سوی دیگر، ساعت هوشمند هواوی واچ D2 در اروپا با قیمت ۴۰۰ یورو به فروش می‌رسد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *