جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت Circle to Search به گوشیها و تبلتهای میان ردۀ سامسونگ می آید

قابلیت Circle to Search به گوشی ها و تبلت های میان رده سامسونگ می‌آید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

قابلیت Circle to Search جدیدترین راه گوگل است تا کاربران را به موتور جست‌وجوی خود بکشاند. این قابلیت اولین‌بار در سری گلکسی S24 ساموسنگ در ژانویه به رخ کشیده‌ شد و بعدتر به سایر گوشی‌های رده‌بالا سامسونگ و برخی از دستگاه‌های گوگل گسترش پیدا کرد. در واقع، با عرضۀ سری پیکسل 9، گوگل ویژگی‌های جدیدی هم به Circle to Search اضافه کرد. حالا سامسونگ اعلام کرده‌است که Circle to Search به‌زودی روی تعداد بیشتری از گوشی‌های و تبلت‌های در دسترس‌تر و ارزان‌تر آن وجود خواهد داشت. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این خبر با اِروتِک همراه باشید.

برای آن‌هایی که راجع به این قابلیت نمی‌دانند، Circle to Search به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را بدون ترک کردن برنامه یا فعالیت فعلی خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در حال بالا و پایین رفتن در اینستاگرام باشید و یک جفت کفش که دوست دارید را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی دکمۀ هوم یا نوار ناوبری (Navigation bar) را نگه دارید، یک دایره دور آن چیزی که می‌خواهید بکشید و جزئیات بیشتری دربارۀ آن محصول به‌دست آورید. گوگل از در این قابلیت از جست‌وجوی دیداری بهره می‌برد تا اطلاعات مرتبط دربارۀ موضوع مشخص‌شده را تأمین کند.

قابلیت Circle to Search به گوشیها و تبلتهای میان ردۀ سامسونگ می آید

Circle to Search به سری A گوشی‌های گلکسی و تبلت گلکسی تب S9 FE می‌آید!

تاکنون، این قابلیت به‌طور خاص فقط روی بیشتر دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی موجود بوده‌ است. اما خوشبختانه، سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده که بسیاری از دستگاه‌های سری A گلکسی و همۀ تبلت‌های سری گلکسی‌ تب‌ S9 FE این قابلیت را دریافت خواهند کرد. جالب‌ اینجاست که سامسونگ این قابلیت را به اکثر گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت سری A که اخیراً عرضه شدند نیز می‌آورد. از جملۀ این گوشی‌ها می‌توان به گلکسی A55، گلکسی A54، گلکسی A35، گلکسی A34 اشاره کرد.

سامسونگ تاریخ دقیقی برای آنکه چه زمانی قرار است این قابلیت شروع به فعال شدن کند، اعلام نکرده‌ است. با این حال، گفته است که Circle to Search «این ماه» بر روی گوشی‌های سری A گلکسی موجود خواهد بود. البته هیچ تاریخ مشخصی هم برای تب S9 FE ارائه نشده‌ است. ما انتظار داریم که سامسونگ این ماه شروع به عرضۀ یک آپدیت اندرویدی برای این دستگاه‌ها کند، هرچند که این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد تا به همۀ کاربران برسد، چرا که معمولاً این آپدیت‌ها در چند فاز عرضه می‌شوند. در صورت داشتن هر خبر جدیدی از عرضۀ این قابلیت، ما شما را مطلع خواهیم کرد.

با وجود این‌ها، این یگ خبر عالی است که می‌بینیم سامسونگ چنین قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را به گوشی‌های ارزان‌تر و خوش‌قیمت‌تر هم می‌آورد، به جای آنکه آن را محدود به پرچم‌دارها نگه دارد. خبر بهتر آن است که گوگل در چند ماه گذشته در حال کار بر روی ارتقای Circle to Search بوده‌است. انتظار می‌رود که به زودی Circle to Search عملکردی مشابه Shazam برای تشخیص موسیقی و قابلیت اسکن بارکد و QR code را بدست آورد.

منبع: Androidpolice

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *