بدون شک یکی از بهترین قابلیتهای جدید ارائهشده در گوشیهای سری پیکسل گوگل، قابلیت Call Screen است. این قابلیت به دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) اجازه میدهد با پاسخدهی به تماسهای دریافتی کاربر در رابطه با «گیرنده تماس» و «هدف وی برای برقرارسازی تماس تلفنی» اطلاعات حائز اهمیت و کاربردی را دریافت نماید. در حالیکه کمتر از یک سال پیش گوگل پاسخهای متنی را به این قابلیت اضافه کرد، اکنون به نطر میرسد این کمپانی قصد دارد با ارائه «پاسخهای مبتنی بر هوش مصنوعی/ AI replies»، به کاربردیتر شدن هر چه بیشتر این قابلیت کمک کند.
با توجه به توئیت اخیر حساب کاربری AssembleDebug (افشاگر تکنولوژی) در شبکه اجتماعی X، به نظر میرسد گوگل در حال حاضر تمرکز خود را بر روی توسعه ویژگی «پاسخهای مبتنی بر هوش مصنوعی» برای قابلیت Call Screen در اپلیکیشن تلفن (Phone) قرار داده است.
این منبع ضمن انتشار تصویر زیر که به نظر میرسد مربوط به منوی تنظیمات برای قابلیت Call Screen باشد، نحوه فعالسازی/ غیرفعالسازی این قابلیت را با علاقهمندان به اشتراک گذاشت. گوگل نیز در توضیحات ارائهشده برای این ویژگی جدید (که در حاشیه پایینی عنوان ویژگی در تصویر فوق آمده است) اعلام کرده است:
در این ویژگی دستیار تماس (Call Assist) «پاسخهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی» را بر اساس واکنشهای Call Screen به گیرنده تماس، پیشنهاد میکند.
همچنین وبسایت 9to5Google ضمن بررسی کدهای اپلیکیشن Phone گوشیهای سری پیکسل، رشته کدهای مرتبط با ویژگی AI replies را کشف کرد. جالب است بدانید که گوگل در رشته کدهای پیشین از قابلیت Call Screen تحت عنوان «dobby» نام برده است. این در حالی است که در رشته کدهای جدید، گوگل از ویژگی AI replies این قابلیت با عنوانهای «dobby_AI» و «dobby_LLM» یاد کرده است که این مسئله به پاسخهای تقویتشده Call Screen با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی اشاره دارد.
در حالیکه تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با تفاوتهای پاسخهای ارائهشده از سوی AI replies با پاسخهای متنی Call Screen وجود ندارد، اما انتظار میرود این ویژگی جدید با ارائه پاسخهای مبتنی بر هوش مصنوعی، واکنشهای Call Screen شخصیسازیشدهتری را به هر یک از کاربران این قابلیت ارائه دهد.
منبع: Androidauthority