جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل فوتوز قابلیت جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جمینای را آزمایش می‌کند!

گوگل فوتوز قابلیت جستجوی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی جمینای را آزمایش می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل چند هفته پیش و در جریان رویداد Google I/O 2024 از قابلیت «Ask Photos» برای برنامه‌ی گوگل فوتوز پرده برداشت و توانستیم نگاهی مختصر و اجمالی به این ویژگی را به‌دست آوریم. گوگل با قابلیت Ask Photos قصد دارد امکان جستجوی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی جمینای (Gemini) را در دسترس کاربران قرار دهد تا بتوانید در گالری تصاویر خود به‌راحتی دنبال اطلاعات موردنیازتان بگردید.

اگرچه این قابلیت هنوز به‌طور عمومی منتشر نشده، اما به‌نظر می‌رسد گوگل روند آزمایش و تست آن را آغاز کرده است. طبق گزارش سایت 9to5Google، گوگل قبل از در دسترس قرار دادن ویژگی مذکور برای جامعه‌ی کاربری گسترده‌تر، دسترسی مختصری به نسخه‌ی آزمایشی این قابلیت را در اختیار یکی از کاربران گوشی‌های پیکسل 8 پرو قرار داده است.

این گزارش از تغییرات جدید رابط کاربری گوگل فوتوز برای قابلیت Ask Photos نسبت به دمویی که چند هفته پیش در رویداد Google I/O 2024 به اشتراک گذاشته شده بود، خبر می‌دهد؛ به‎‌جای برگه‌ی جداگانه‌ی این قابلیت در نسخه‌ی دمو، حالا می‌توان شاهد اضافه شدن دکمه‌ی «Ask» در کنار نوار جستجو بود. با لمس این دکمه به صفحه‌ی جدیدی انتقال داده می‌شوید و می‌توانید از بین چند درخواست آماده انتخاب کنید یا پرامپت مدنظر خود را به‌طور جداگانه بنویسید.

کاربر مذکور بعد از انتخاب پرامپت «Photos of me over time» (عکس‌های من در گذر زمان) با خطایی مبنی‌بر بروز مشکل فنی و گزینه‌ای برای انجام جستجوی معمولی روبه‌رو بود. گفتنی است که قابلیت Ask Photos کمی بعد از این اتفاق از برنامه‌ی گوگل فوتوز ناپدید شد.

از این رو، به نظر می‌آید که ویژگی جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جمینای در حال حاضر آماده‌ی انتشار نیست و احتمالاً باید مدتی منتظر بمانیم تا روند آزمایش این قابلیت در نسخه‌ی بتا گوگل فوتوز به‌طور رسمی آغاز شود.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *