جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ویژگی اسکن بارکد و کد QR قابلیت Circle to Search به نمایش گذاشته شد

ویژگی اسکن بارکد و کد QR قابلیت Circle to Search به نمایش گذاشته شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

قابلیت Circle to Search از زمان رونمایی در کنار سری گلکسی S24 سامسونگ، با بازخوردها و واکنش‌های مثبت کاربران همراه بوده است. امکان جستجوی مستقیم از روی نمایشگر بدون‌ نیاز به خروج از برنامه، قابلیتی بسیار کاربردی و مفید محسوب می‌شود و انجام آن به‌راحتی و با سرعت بسیار بالایی صورت می‌گیرد. با این حال، حتی چنین قابلیتی نیز همچنان جای بهبود دارد و گوگل هم اخیراً گام دیگری در این راستا از پیش برداشته است؛ این کمپانی قصد دارد تا ویژگی اسکن بارکد و کد QR را به قابلیت Circle to Search اضافه کند.

این ویژگی ابتدا در نسخه‌ی بتای v15.19.45.29.arm64 برنامه‌ی گوگل رؤیت شده بود و اکنون امکان فعال‌سازی و استفاده از آن با نسخه‌ی v15.25.32 مهیا شده است. نحوه‌ی عملکرد این ویژگی جدید Circle to Search را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

همان‌طور‌ که در ویدیوی بالا می‌بینید، Circle to Search دیگر با دیدن بارکد روی صفحه به جستجوی بارکدهای دیگر در گوگل نمی‌پردازد و به‌جای یک جستجوی ساده، بارکد یا QR Code را مستقیماً اسکن می‌کند و نتیجه را به کاربر نشان می‌دهد.

ویژگی جدید Circle to Search در سناریوهای مختلفی کاربری خواهد بود. به‌طور مثال، وقتی که ایمیل جدیدی حاوی کد QR دریافت می‌کنید، دیگر لازم نیست که مراحلی مانند اسکرین‌شات گرفتن از آن و انتقال جداگانه‌ی تصویر کد QR به برنامه‌های دارای قابلیت اسکن کد مثل گوگل لنز را طی کنید. در عوض، قابلیت جدید Circle to Search تمامی این مراحل اضافی را حذف می‌کند و به‌راحتی امکان اسکن سریع بارکدها و کدهای QR را در اختیارتان قرار خواهد داد.

با توجه به روند اخیر گوگل و اضافه شدن برخی از ویژگی‌های مهم Circle to Search به گوگل لنز، می‌توان انتظار داشت که اسکنر بارکد و کد QR نیز با آپدیت‌ها و بهبودهای بعدی به‌شکل ساده‌تری در دسترس کاربران قرار بگیرد. با این وجود، در حال حاضر مشخص نیست که ویژگی جدید Circle to Search در چه تاریخی از فاز بتا خارج خواهد شد و به‌طور عمومی برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *