جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به نظر شما کدام‌یک از گوشی‌های پرچمدار شیائومی 14 اولترا و آنر مجیک 6 پرو قوی‌تر از دیگری‌ست؟ هر دو دستگاه از نظر عملکرد و طراحی در کلاس‌های جداگانه خود قرار دارند. اما در یک نبرد مستقیم، تنها یکی از آنها می‌تواند برنده باشد! در این مطلب، این دو دستگاه محبوب را از جهات مختلف بررسی کرده و مزیت‌ها و ضعف‌های هر یک از این دو دستگاه قدرتمند را به شما نشان خواهیم داد. با اِروتِک همراه باشید.

هر دو دستگاه شیائومی و آنر، بهترین دستگاه‌هایی هستند که می‌توانید هنگام خرید یک گوشی جدید از هر یک از این برندها خریداری کنید. اما هنگام خرید، کدام را باید انتخاب کرد؟ بیایید نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این دو محصول جذاب بیاندازیم!

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

قیمت

اولین بخش مورد بررسی، قیمت دو گوشی است. آنر مجیک 6 پرو با برچسب قیمتی 1388 دلاری به بازار می‌آید. از سوی دیگر، دستگاه شیائومی با قیمتی کمی بالاتر یعنی 1499 دلار برای فروش عرضه شده‌ است. این یعنی پرچمدار آنر چیزی در حدود 100 دلار ارزان‌تر است.

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

طراحی و رنگ‌ها

شیائومی 14 اولترا:

در زمینه طراحی، شیائومی یک گوشی زیبا و خوش‌ساخت است که المان‌های تحسین‌برانگیزی را در طراحی به نمایش می‌گذارد. طراحی دایره جزیره دوربین، قاب پشتی چرمی و لبه‌های خمیده، نمونه‌هایی از این المان‌ها هستند. جزیره دوربین پشتی دستگاه، چهار دوربین را در خود جای داده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، اما در جلوی گوشی نیز با یک حفره پانچ برای دوربین سلفی مواجه می‌شویم که در وسط و بالای نمایشگر قرار دارد.

کلید‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست دستگاه تعبیه شده‌اند. در پایین گوشی نیز درگاه شارژ USB-C و بلندگوها قرار گرفته‌اند. البته در این موارد تفاوت چندانی میان این دستگاه و نسخه‌های پیشین آن وجود ندارد. شیائومی 14 اولترا در رنگ‌های سیاه، آبی، سفید و خاکستری تیتانیومی روانه بازار شده است.

آنر مجیک 6 پرو:

آنر مجیک 6 پرو برای دوربین سلفی، به جای حفره پانچ مرکزی از یک حفره قرصی‌شکل استفاده می‌کند و برخلاف شیائومی 14 اولترا، نماینده آنر در بخش دوربین پشتی تنها با سه دوربین عرضه می‌شود. قاب پشتی دستگاه نیز خاص‌تر است و در این بخش از رقیب خود سبقت می‌گیرد.

خریداران آنر مجیک 6 پرو انتخاب‌های فراوانی برای رنگ گوشی دارند که هرکدام بافت پشتی متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. کلیدهای پاور و تنظیم صدای این دستگاه هم در سمت راست آن قرار دارند و همچنین رنگ بدنه دستگاه مشابه با رنگ قاب دور جزیره دوربین آن است. این گوشی در رنگ‌های سیاه، سبز، آبی، بنفش و سفید عرضه می‌شود که دو رنگ سیاه و سبز در برخی مناطق محبوب‌تر هستند.

تفاوت‌های عمده:

  • طراحی زیباتر آنر مجیک 6 پرو

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

نمایشگر

شیائومی 14 اولترا:

کاربران این دستگاه از یک صفحه‌نمایش 6.73 اینچی امولد LTPO بهره‌مند می‌شوند که از نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش حداکثر روشنایی 3000 نیتی را ارائه می‌دهد و با فناوری محافظت شیلد گلس شیائومی محافظت می‌شود. نمایشگر این دستگاه از دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند تا کاربران تجربه تماشای همه‌جانبه‌تری داشته باشند. در نهایت، حاشیه‌های دستگاه باریک هستند و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این دستگاه به 89.6 درصد می‌رسد.

آنر مجیک 6 پرو:

صفحه‌نمایش این دستگاه از نوع اولد LTPO است و اندازه آن به 6.8 اینچ می‌رسد که کمی از نمایشگر شیائومی 14 اولترا بزرگتر است. این دستگاه نه تنها کمی از شیائومی 14 اولترا بزرگتر است، بلکه با یک صفحه‌نمایش خمیده هم عرضه می‌شود که از محافظت نانوکریستال شیلد آنر در برابر ضربه و سقوط برخوردار است. در بالا و وسط این دستگاه یک دوربین چهره قرصی‌شکل قرار گرفته که یک لنز دوربین و یک سنسور در خود دارد. با وجود حداکثر روشنایی 5000 نیتی، نرخ رفرش 120 هرتز و بهره‌مندی از HDR، این صفحه‌نمایش به‌طور کامل در این حوزه شیائومی 14 اولترا را شکست می‌دهد!

تفاوت‌های عمده:

  • حداکثر روشنایی 5000 نیتی آنر مجیک 6 پرو
  • استفاده آنر مجیک 6 پرو از نانوکریستال شیلد برای محافظت در برابر سقوط و ضربه
  • صفحه‌نمایش خمیده آنر مجیک 6 پرو
  • نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بیشتر در آنر مجیک 6 پرو

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

دوربین‌ها

شیائومی 14 اولترا:

گوشی شیائومی 14 اولترا برای یک هدف خاص ساخته شده است؛ «ثبت لحظه‌ها»! این عبارت به این معناست که پرچمدار شیائومی یک دستگاه دوربینمحور است. این گوشی یک سنسور دوربین چهارتایی 50 مگاپیکسلی در قاب پشتی خود دارد. شیائومی در قسمت جلو هم از یک سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکس‌های چشم‌گیری ثبت می‌کند. به لطف همکاری با لایکا در عکاسی، این دستگاه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای عکاسی تهیه کنید. در حقیقت، شیائومی با این دستگاه، حجم گسترده‌ای از تجهیزات عکاسی را هم عرضه می‌کند.

آنر مجیک 6 پرو:

آنر مجیک 6 پرو، با وجود آنکه یک دوربین کمتر از شیائومی 14 اولترا دارد، با یک لنز تله‌فوتوی پریسکوپ 180 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. دو سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی هم در کنار لنز قبلی، سه دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. از میان این دو لنز نیز، یکی واید و دیگری اولتراواید است. در بخش جلویی هم یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی و سنسور TOF 5D وجود دارد. برای عکاسی بهتر، آنر فناوری دوربین اولترا فالکون هوش مصنوعی را هم به این دستگاه اضافه کرده تا آن را سایر رقبا جلو بیاندازد.

تفاوت‌های عمده:

  • ماژول دوربین چهارگانه در شیائومی 14 اولترا
  • تجهیز آنر مجیک 6 پرو به یک تله‌فوتوی پیسکوپی 180 مگاپیکسلی
  • استفاده آنر مجیک 6 پرو از فناوری دوربین اولترا فالکون هوش مصنوعی
  • بهره‌گیری آنر مجیک 6 پرو از سنسور TOF 5D در جلوی دستگاه

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

عملکرد

شیائومی 14 اولترا:

این دستگاه از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام استفاده می‌کند. در کنار این تراشه، این گوشی در پیکربندی برتر خود از 16 گیگابایت رم و در نسخه پایه خود از 12 گیگابایت رم برخوردار است. شیائومی 14 اولترا تا یک ترابایت حافظه داخلی دارد و البته خریداران می‌توانند از میان گزینه‌های 256 و 512 گیگابایتی هم یکی را انتخاب کنند. با این گزینه‌های موجود برای پردازنده و رم، این دستگاه هم برای استفاده روزمره و هم بازی‌های سنگین مناسب است.

آنر مجیک 6 پرو:

پرچمدار آنر نیز مانند شیائومی، برپردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام تکیه کرده است. ظرفیت رم این دستگاه در نسخه پایه 12 گیگابایت و در پیکربندی برتر آن 16 گیگابایت است. حداکثر حافظه این گوشی هم 1 ترابایت بوده، با این حال، نسخه‌ای از آن که 12 گیگابایت رم دارم با حافظه 256 گیگابایتی عرضه می‌گردد. روشن است که در زمینه عملکرد، این دو دستگاه دقیقاً پا به پای هم حرکت می‌کنند.

تفاوت‌ها یا ارتقاهای عمده:

  • تفاوتی ندارند.

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

نرم‌افزار

شیائومی 14 اولترا:

این دستگاه به صورت پیش‌فرض با اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS شیائومی کار می‌کند. کاربران تا چهار سال از به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند می‌شوند و تا پنج سال هم به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

آنر مجیک 6 پرو:

در حوزه نرم‌افزاری، این دستگاه از اندروید 14 تحت رابط کاربری MagicOS 8.0 بهره می‌برد. خریداران این دستگاه از چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل بهره خواهند برد.

تفاوت‌های عمده:

  • شیائومی 14 رابط کاربری HyperOS برخوردار است.
  • آنر مجیک 6 پرو رابط کاربری MagicOs 8.0 را اجرا می‌کند.

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

عمر باتری و سرعت شارژ

شیائومی 14 اولترا:

کسانی که این دستگاه را در خارج از چین خریداری کنند، ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی خواهند داشت. این باتری همچنین از شارژ سیمی سریع 90 واتی پشتیبانی کرده که می‌تواند دستگاه را در مدت 33 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کند. برای شارژ بی سیم، کاربران از شارژ بی‌سیم سریع 80 واتی در این دستگاه بهره می‌برند. در نهایت، شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی وجود دارد که این دستگاه با آن عرضه می‌شود.

آنر مجیک 6 پرو:

آنر مجیک 6 پرو دارای ظرفیت باتری 5600 میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند یک روز کامل را با یک مرتبه شارژ دوام بیاورد. برای شارژ این باتری، آنر مجیک 6 پرو از شارژ سیمی سریع 80 واتی و شارژ بی‌سیم 66 واتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فناوری شارژ سیمی و بی‌سیم که همراه این دستگاه وجود دارد، می‌توانید لوازم جانبی خود را هم شارژ کنید.

تفاوت‌های عمده:

  • آنر مجیک 6 پرو باتری بزرگتری دارد.
  • شارژ با سیم و بدون سیم در شیائومی 14 اولترا سریع‌تر است.

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 6 پرو؟ نبرد دو غول چینی!

شیائومی 14 اولترا یا آنر مجیک 16 پرو: جمع‌بندی نهایی

پس از مقایسه دقیق ویژگی‌های این دو دستگاه، ممکن است دلایل بسیار زیادی داشته باشید تا به سمت آنر مجیک 6 پرو متمایل شوید. این دستگاه یک سیستم دوربین بهتر با فناوری هوش مصنوعی، باتری بزرگ‌تر، دوربین سلفی بهتر در جلو و از نظر برخی، طراحی تمیزتری دارد. در زمینه عملکرد، دو دستگاه رقابت نزدیکی با هم دارند.

آنر مجیک 6 پرو به عنوان انتخاب مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر، گزینه بهتری است. با توجه به دلایل بالا، کاربران به جای شیائومی 14 اولترا بیشتر به سراغ آنر مجیک 6 پرو خواهند رفت. در یک رقابت نزدیک میان این دستگاه‌های پرچمدار اندرویدی، آنر با اختلافی اندک پرچمدار شیائومی را شکست می‌دهد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *