جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

پیکسل 9 گوگل یا آیفون 15 اپل؛ کدام یک قوی تر است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وقتی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار صحبت می‌‌شود، نمی‌توانیم پیکسل 9 گوگل و آیفون 15 اپل را از لیست گوشی‌هایی که چشم‌ها به آن‌ها دوخته شده حذف کنیم. هردوی این برندها طرفداران وفاداری برای خود پیدا کرده‌اند، اما تصمیم اینکه کدام برای خرید بهتر است نیازمند بررسی دقیق قابلیت‌ها و عملکرد این دو دستگاه است. در این مطلب، این دو محصول وانیلی (استاندارد) دو سری پرچمدار در چند بخش کلیدی با هم مقایسه شده‌اند تا ببینید که کدام‌یک بهتر نیازهای شما را برطرف می‌کند. با اِروتِک همراه باشید.

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

طراحی:

پیکسل 9 در قاب پشتی و جلویی از محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 و یک قاب آلومینیومی بهره می‌برد. این گوشی از استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا 1.5 متر عمق برای 30 دقیقه) برخوردار است که به ماندگاری آن کمک می‌کند. از سوی دیگر، آیفون 15 یک طراحی نرم و خوش‌دست با یک محافظ سرامیکی در جلو، یک محافظ شیشه‌ای در عقب و قاب آلومینیومی را ارائه می‌دهد و در استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گردوغبار مشابه با گوشی پیکسل است.

شباهت‌ها

در ساخت هر دو دستگاه از مواد درجه یک استفاده شده و محافظ شیشه‌ای سطح بالایی را همراه با یک قاب آلومینیومی ارائه می‌دهند. تأییدیه IP68 آن‌ها نیز، این گوشی‌ها را به میزان مشابهی در برابر آب و گردوغبار محافظت می‌کند.

تفاوت‌ها

پیکسل 9 با استفاده از گوریلا گلس ویکتوس 2 در دو طرف که مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد، کاربردی‌تر عمل کرده‌ است. از سوی دیگر، آیفون 15 با سپر سرامیکی که به خاطر مقاومت عالی خود در برابر شکستن شناخته می‌شود، رویکردی زیباشناسانه‌تر در پیش گرفته‌ است. همچنین صفحه‌نمایش پیکسل 9 (6.3 اینچ) کمی از نمایشگر آیفون 15 (6.1 اینچ) بزرگتر است؛ هرچند که این تفاوت بیشتر به ترجیحات هر کاربر بستگی دارد.

مزیت‌ها

شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 پیکسل 9 محافظت کلی بهتری را ارائه می‌ده. با این حال، طراحی آراسته‌تر آیفون 15 و محافظ سرامیکی آن ممکن است برای کاربرانی که برای زیبایی و مقاومت در برابر افتادن اهمیت بیشتر قائل هستند، جذاب‌تر باشد.

کدام یک بهتر است؟

آیفون 15 در زمینه زیبایی یک برتری نسبی دارد، اما برای آن‌هایی که مقاومت بهتر در برابر افتادن و اندازه بزرگ‌تر نمایشگر را ترجیح می‌دهند، پیکسل 9 مناسب‌تر است.

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

صفحه‌نمایش، رسانه و نرم افزار:

پیکسل 9 دارای یک صفحه‌نمایش اولد با نرخ رفرش 120 هرتزی، پشتیبانی از +HDR10 و تا 2700 نیت روشنایی است. از طرف دیگر، صفحه‌نمایش Super Retina XDR OLED آیفون 15 هم از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند؛ با این حال، در 2000 نیت به حداکثر روشنایی خود می‌رسد.

شباهت‌ها

هر دو دستگاه دارای نمایشگرهایی اولد با کیفیت بالا هستند، از +HDR10 پشتیبانی می‌کنند و رنگ‌های زنده و مشکی عمیق را ارائه می‌دهند. نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی در هر دو دستگاه نیز انیمیشن‌ها و اسکرول روان را تضمین می‌کند.

تفاوت‌ها

پیکسل 9 با حداکثر روشنایی بالاتر خود که آن را برای استفاده در فضای باز مناسب‌تر می‌کند، از آیفون جلو می‌افتد. افزون بر این، اندروید 14 پیکسل تا 7 سال از آپدیت‌های اصلی پشتیبانی کرده و پشتیبانی طولانی نرم‌افزاری را تضمین می‌کند. از سوی دیگر، iOS 17 آیفون 15 نقاط قوت اکوسیستم خود را ارائه می‌‌دهد، از جمله ادغام یکپارچه با سایر محصولات اپل و یک رابط کاربر پسند.

مزیت‌ها

در حالیکه iOS 17 آیفون 15 در یکپارچگی اکوسیستم عالی عمل می‌کند، اما پیکسل 9 تجربه یک صفحه‌نمایش همه‌کاره‌تر را با دید بهتر در فضای باز و تجربه اندروید کاملاً قابل شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد.

کدام یک بهتر است؟

در این بخش پیکسل 9 بهتر عمل می‌کند چرا که هم نمایشگری روشن‌تر دارد و هم پشیبانی نرم‌افزاری آن طولانی‌تر است. همین موضوع این گوشی را به انتخاب بهتری برای آن‌هایی بدل می‌کند که به دنبال کاربردی چندمنظوره و ماندگاری بیشتر هستند.

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

عملکرد و باتری:

اگر به داخل دو دستگاه نگاهی بیاندازیم، پیکسل 9 با یک تراشه تسنور G4 گوگل متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی (GPU) Mali-G715 MC7 کار می‌کند. در سمت دیگر، آیفون 15 به یک تراشه A16 بایونیک مجهز شده که اغلب آن را به عنوان یکی از سریع‌ترین پردازنده‌ها میان گوشی‌های هوشمند می‌شناسند.

شباهت‌ها

هر دو گوشی برای عملکرد ممتاز ساخته شده‌اند و چه در بازی کردن، چه در کارهای روزمره و یا فیلم دیدن و استفاده از سایر رسانه‌ها، در سطح بالایی از عملکرد قرار دارند. پیکسل 9 یک تجربه روان از اندروید ارائه می‌کند و از آن سو، آیفون 15 با iOS بهینه‌شده خود می‌درخشد.

تفاوت‌ها

اگر تنها به قدرت پردازشگر نگاه کنیم، A16 بایونیک آیفون را به‌سختی می‌توان شکست داد. این پردازنده به‌راحتی از پس عملیات‌ها و برنامه‌های سنگین برمی‌آید و یک عملکرد بی‌نظیر از خود به جا می‌گذارد. با همه این‌ها، پیکسل 9 در عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی برتر است و تخصص گوگل در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را ارتقا داده تا تجربه‌های ویژه‌ای چون تشخیص صدای روی دستگاه و پردازش عکس پیشرفته را در اختیار کاربران بگذارد.

در حوزه باتری، باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی پیکسل 9 بزرگتر از باتری آیفون 15 است که حدوداً 3400 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. پیکسل 9 همچنین شارژ سریع‌تری را در هر دو حالت باسیم و بدون سیم ارائه می‌دهد. با این حال، همچنان مجموعه تجهیزات شارژ MagSafe اپل تجربه‌ای آسوده‌تر و گستره بزرگی از ابزارهای جانبی سازگار با آیفون را تأمین می‌کند.

مزیت‌ها

اگر عملکرد بهتر ترجیح اصلی شماست، A16 بایونیک آیفون 15 گزینه‌ای منظقی‌تر به‌نظر می‌رسد. با این وجود، پیکسل 9 عمر باتری بهتر و انعطاف بیشتر در شارژ را نشان می‌دهد که برای کاربران که استفاده‌های سنگین دارند الزامی است.

کدام یک بهتر است؟

در حوزه عملکرد خام، آیفون 15 برنده است، اما برای آن‌هایی که به دنبال عمر باتری طولانی‌تر و امکانات بیشتری در شارژ هستند، پیکسل 9 گزینه بهتری است.

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

دوربین:

پیکسل 9 یک ماژول دو دوربینه با یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی دارد و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون پیکسل شیفت، Ultra HDR و Best Take برخوردار است. آیفون 15 از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که سنت آیفون در ارائه تصاویر فوق‌العاده با دقت و تعادل رنگی بی‌مانند را ادامه می‌دهد.

شباهت‌ها

هر دو گوشی در عکاسی محاسباتی برتری‌های زیادی دارند و ویژگی‌های چون حالت شب (Night Mode)، HDR بهینه‌شده و هوش مصنوعی تقویت‌شده را ارائه می‌دهند. لنزهای اولتراواید این گوشی‌ها نیز برای ثبت تصاویر افقی گسترده و کشیده یا عکس‌های گروهی ایده‌آل هستند.

تفاوت‌ها

پیکسل 9 بر روی قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی همچون Best Take و Ultra HDR تمرکز کرده و عکس‌های بی‌نقصی را با تحلیل و بهبود همزمان تصاویر تولید می‌کند. این گوشی همچنین قابلیت‌های چندمنظوره بیشتری را با دوربین اولتراوایدِ با رزولوشن بالای خود ارائه می‌دهد. در طرف دیگر، رنگ‌پردازی قوی آیفون 15 مانند نسل‌های قبلی پایدار مانده‌است. به‌طور مثال، این دستگاه رنگ پوست را بسیار طبیعی نشان می‌دهد. همچنین در همه حالت‌های نور هم نمایش تصویر متعادلی دارد.

مزیت‌ها

دوربین دوگانه پیکسل 9 تصویربرداری چندمنظوره بهتری را ارائه می‌دهد و عکاسی محاسباتی پیشرفته آن هم آن را به انتخابی بهتر برای کسانی که عکاسی را دوست دارند تبدیل می‌کند. از سوی دیگر اما آیفون 15 برای کاربرانی که عکس‌های مطمئن و متعادل را ترجیح می‌دهند که نیازی چندانی هم به پردازش پس از عکاسی ندارند، ایده‌آل است.

کدام یک بهتر است؟

برای کاربرانی که چندگانه‌ترین قابلیت‌های دوربین و ویژگی‌های عالی مرتبط با هوش مصنوعی را می‌خواهند، پیکسل 9 به‌روشنی برنده است. اما کسانی که عکاسی مطمئن و باکیفیت را با هزینه و زحمت کم اولویت می‌دهند، آیفون 15 را ترجیح خواهند داد.

گوگل پیکسل 9 یا آیفون 15: کدام را بخریم؟

ارزیابی نهایی:

پیکسل 9 گوگل: این گوشی قابلیت‌های مختلفی را به کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، عمر باتری طولانی‌تری دارد و از نمایشگر روشن‌تر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هم برخوردار است. این دستگاه برای کسانی که به اندروید منعطف، شخصی‌سازی زیاد و عکاسی پیشرفته اهمیت می‌دهند، بی‌نظیر است.

آیفون 15 اپل: آیفون 15 عملکرد خام بی‌نظیری به کاربر انتقال می‌دهد و تجربه نرم و روانی از iOS را به همراه دارد. همچنین یک اکوسیستم بدون کاستی از دستگاه‌های مختلف مرتبط با اپل را در کنار خود دارد. این دستگاه برای کاربرانی ایده‌آل است که دستگاه‌های اپل مختلفی دارند و طراحی مناسب و مطمئن را مهم می‌دانند.

در نهایت، اگر به دنبال دستگاهی با قابلیت‌های نرم‌افزاری نوآورانه، توانایی‌های عکاسی پیشرفته و تجربه همه‌جانبه بهتر هستید که قیمت رقابتی‌تر هم داشته باشد، پیکسل گوگل گزینه مطلوب شماست. اما اگر عملکرد، همراهی دستگاه‌های دیگر و طراحی مناسب برای شما اهمیت دارد، آیفون 15 همچنان ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *