جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه گوشی قدیمی خود را از گوگل پلی استور مخفی یا حذف کنیم؟

چگونه گوشی قدیمی خود را از گوگل پلی استور مخفی یا حذف کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر از کاربران قدیمی اندروید هستید، ممکن است که حساب گوگل پلی شما تمامی گوشی‌هایی که قبلاً از آن برای دانلود اپلیکیشن و بازی استفاده کرده‌اید را هنگام نصب برنامه‌های جدید لیست کند. این موضوع حتی در مواقعی که گوشی قبلی خود را فروخته یا گم کرده باشید و زمانی که به هر طریقی دیگر به آن دسترسی ندارید نیز اتفاق می‌افتد. از این رو، برای آشنایی با روش مخفی یا حذف کردن گوشی قدیمی از گوگل پلی استور، با اِروتِک همراه باشید.

مخفی کردن گوشی یا تبلت در گوگل پلی استور

در صورتی که اکثر اوقات برنامه‌ها را با استفاده از نسخه‌ی تحت وب گوگل پلی استور نصب می‌کنید و حساب گوگل مشترکی در چندین گوشی و تبلت مختلف دارید، منوی انتخاب دستگاه می‌تواند کاملاً شلوغ و سردرگم‌کننده شود. برای مخفی کردن گوشی یا تبلت در صفحه‌ی نصب گوگل پلی، تنها کافی است مراحل زیر را هنگامی که وارد حساب گوگل خود شده‌اید دنبال کنید:

  1. صفحه‌ی «Devices» پلی استور را باز کنید.
  2. تیک زیر ستون «Show in menus» را برای دستگاهی که قصد مخفی کردن آن را دارید بردارید.

با انجام این کار، گوشی یا تبلتی که تیک آن را برداشته‌اید دیگر هنگام نصب برنامه‌ها مشاهده نخواهد شد. در صورتی که از تصمیم خود پشیمان شدید نیز تنها کافی است که دوباره به همان صفحه مراجعه کنید و کادر مقابل دستگاه موردنظر خود در زیر ستون «Show in menus را علامت بزنید.

حذف کردن گوشی اندرویدی از حساب کاربری گوگل

برای اینکه گوشی اندرویدی قدیمی خود را به‌طور کامل از حساب کاربری گوگل خود حذف کنید، به مراحل زیر توجه داشته باشید:

  1. صفحه‌ی «Devices» در تنظیمات حساب کاربری گوگل خود را باز کنید.
  2. دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید.
  3. گزینه‌ی «Sign out» را انتخاب کنید.

برخی از کاربران ممکن است نسبت به دستگاه‌های قدیمی خود حس وابستگی داشته باشند، اما اگر می‌خواهید از شلوغی حساب گوگل خود بکاهید و حتی از مشکلات احتمالی مربوط به حریم خصوصی و امنیت دستگاه جلوگیری کنید، انجام این کار پیشنهاد می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که از اطلاعات مهم خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید و گزینه‌های بازیابی حساب کاربری خود را همیشه به‌روز نگه دارید.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *