جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ایسوس از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد؛ باتری بهتر و رم بیشتر!

ایسوس از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد؛ باتری بهتر و رم بیشتر!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، ایسوس سرانجام در رویداد Computex 2024 از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد. اگرچه این کنسول قابل‌حمل دنباله‌ی مستقیمی برای ROG Ally اصلی محسوب نمی‌شود، اما نسخه‌ی X با بهبودهای قابل‌توجه و متعددش گزینه‌ای قانع‌کننده و جذاب را به بازار کامپیوترهای گیمینگ قابل‌حمل معرفی می‌کند. برای آشنایی با مشخصات این کنسول دستی جدید، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس

تغییر اصلی نسخه‌ی X نسبت به ROG Ally اصلی در سخت‌افزار آن به چشم می‌خورد. پردازنده‌ی رایزن Z1 اکستریم ثابت باقی مانده است، اما کنسول دستی ROG Ally X ایسوس حالا از مادربردی جدید با پشتیبانی از SSD 2280 بهره می‌برد. ایسوس همچنین فضای ذخیره‌سازی نسخه‌ی پایه را دو برابر کرده است تا کاربران با کنسول دستی ROG Ally X ایسوس به ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD دسترسی داشته باشند. رم این کنسول قابل‌حمل نیز افزایش پیدا کرده و ROG Ally X حالا به ۲۴ گیگابایت رم DDR5-7500 مجهز شده است که ۸ گیگابایت از آن به پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Z1 اکستریم اختصاص می‌یابد.

علاوه‌ بر این، ROG Ally X اکنون دارای یک باتری ۸۰ وات‌ساعتی است که دو برابر ظرفیت بیشتری نسبت به کنسول ROG Ally دارد. ایسوس با لوله‌های حرارتی بزرگ‌تر و فن‌های کم‌صداتر، نگرانی‌های کاربران از داغ شدن دستگاه را تا حد زیادی برطرف کرده است. این مسئله همچنین سبب افزایش توان حرارتی کنسول جدید ایسوس از ۱۵ به ۱۷ وات در حالت Performance و از ۱۰ به ۱۳ وات در حالت بی‌صدا (Silent) می‌شود.

جدیدترین کنسول دستی ایسوس به‌طور کلی طراحی مشکی‌رنگ جذاب ROG Ally را حفظ می‌کند، اما چیدمان کنترل‌های آن با اصلاحاتی همراه شده‌اند. کنترل‌های D-pad کنسول دستی ROG Ally X بهبود یافته‌اند و جوی‌استیک‌ها برای دوام بهتر و طول عمر پنج میلیون چرخه‌ای (نسبت به طول عمر دو میلیون چرخه‌ای جوی‌استیک‌های کنسول دستی استیم دک) از طراحی جدیدی برخوردار شده‌اند. دکمه‌ی ماکرو پشتی نیز در نسخه‌ی جدید کنسول قابل حمل ایسوس اندازه‌ی کوچک‌تری دارد.

ایسوس از کنسول دستی ROG Ally X رونمایی کرد؛ باتری بهتر و رم بیشتر!

یکی دیگر از تغییرات کنسول دستی ROG Ally X در مقایسه با مدل اصلی، حذف پورت XGM و جایگزین شدن آن توسط پورت USB Type-C است. پشتیبانی یکی از این پورت‌های USB این کنسول از تاندربولت به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک پردازنده‌ی گرافیکی اکسترنال را به دستگاه وصل کنند و در بازی‌های گرافیکی و سنگین از تجربه‌ی بهتری بهره‌مند شوند.

در پایان باید اشاره کرد که نمایشگر این مدل نسبت به کنسول دستی اصلی تغییری نکرده است و ایسوس همچنان از یک پنل ۷ اینچی با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای ROG Ally X استفاده می‌کند.

پیش‌فروش کنسول دستی ROG Ally X در حال حاضر با قیمت ۷۹۹ دلار آغاز شده است و سفارشات از تاریخ ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد) ارسال خواهند شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *